جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
گوگل ظاهراً قصد اجرای کروم اواس روی گوشی‌های اندرویدی را دارد!

گوگل ظاهراً قصد اجرای کروم اواس بر روی گوشی‌های اندرویدی را دارد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اندروید، سیستم‌عامل موبایلی گوگل، علی‌رغم مدت زیادی که از عمرش می‌گذرد، همچنان هنگام وصل شدن به مانیتور قادر به ارائه‌ی تجربه‌ی دسکتاپ واقعی نیست. هم قابلیت کانتینیوم (Continuum) مایکروسافت برای لومیا و هم قابلیت دکس (DeX) سامسونگ با هدف ارائه‌ی تجربه‌ای شبیه به کامپیوترهای رومیزی هنگام اتصال گوشی‌ها به مانیتورهای خارجی توسعه یافته بودند. با وجود برخی از موفقیت‌هایی که این دو قابلیت به‌دست آورده‌اند، هنوز هیچ‌کدام به‌طور گسترده توسط کاربران پذیرفته نشده و با اقبال عمومی همراه نبوده‌اند. با این حال، گوگل تاکنون از قابلیت‌های این‌چنینی به‌صورت بومی در اندروید پشتیبانی نکرده است و به نظر می‌رسد که اکنون دنبال راه‌حلی برای تغییر اوضاع می‌گردد!

گوگل به‌جای اینکه اندروید را مستقیماً به کامپیوترها بیاورد، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت و کروم اواس (ChromeOS) را به‌عنوان سیستم‌عامل سبکی که به‌طور اختصاصی برای ارائه‌ی تجربه‌ی کامپیوتر رومیزی طراحی شده است، توسعه داد. کروم‌اواس امروزه سیستم‌عامل پیش‌فرض برخی از لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آید و به‌ویژه در میان لپ‌تاپ‌های موجود در مدارس حضور پررنگی دارد. این سیستم‌عامل گوگل هنوز در مقابل غلبه‌ی مایکروسافت بر بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها حرفی برای گفتن ندارد اما جایگزینی کاربرپسند را ارائه می‌کند.

گزارشات اخیر سایت Android Authority نشان می‌دهند که گوگل ممکن است در حال بررسی راه‌هایی برای آوردن کروم اواس به دستگاه‌های اندرویدی باشد. علاوه‌ بر این، گوگل برای سایر کمپانی‌ها امکان استفاده از نسخه‌ی منبع‌باز کروم‌اواس یا همان ChromiumOS در دستگاه‌هایشان را فراهم خواهد کرد. با این وجود، هنوز هیچ مدرکی رسمی و قابل اعتماد مبنی‌ بر اینکه گوگل قصد ادغام دو پلتفرم مختلف خود را دارد در دسترس نیست. شایان ذکر است که گوگل بر روی یک معماری ترکیبی به نام اندرومدا (Andromeda) کار می‌کرد که در واقع ترکیبی از کروم‌اواس و سیستم‌عامل‌های مبتنی‌ بر اندروید بود اما این پروژه در نهایت لغو شد.

اعضای تیم Android Authority موفق به اجرای کروم‌اواس بر روی یک ماشین مجازی در اندروید با نام رمزی «ferrochrome» شده‌اند. این امر با لانچر VL گوگل و فریم‌ورک Virtualization اندروید (AVF) امکان‌پذیر شد و پتانسیل بالای اجرای کروم‌اواس با دستگاه‌های اندرویدی در آینده را برجسته کرد.

در ویدیویی که توسط تیم Android Authority به اشتراک گذاشته شده است، کروم‌اواس به‌صورت بسیار روان بر روی پیکسل 7 پرو اجرا می‌شود. اگرچه هنوز با ارائه‌ی تجربه‌ی کاملی از کامپیوترهای رومیزی با گوشی‌های اندرویدی فاصله داریم، امکان اجرای کروم‌اواس در اندروید بسیار هیجان‌انگیز است و شاید در آینده به پیشرفت بیشتر گوگل در این زمینه و قدم‌های روبه‌جلویی از سوی این کمپانی منجر شود.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *