Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گلکسی زد فلیپ 5 از سامسونگ دکس (DeX) پشتیبانی خواهد کرد

گلکسی زد فلیپ 5 از سامسونگ دکس (DeX) پشتیبانی خواهد کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ دکس (DeX) اپلیکیشنی است که ویژگی‌ های بسیار کاربردی دارد، از جمله این ویژگی ها می‌توان به امکان اتصال گوشی‌ها به نمایشگرها و استفاده از یک محیط دسکتاپی اشاره کرد. این قابلیت سامسونگ دکس (DeX) از پنج سال گذشته در پرچمداران سامسونگ موجود بود در حالی که سری گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ از این قابلیت تا به حال بی‌ بهره بوده‌اند. اما به تازگی طبق گزارشات جدید این ویژگی‌ نرم‌افزاری به سری زد فلیپ سامسونگ نیز راه یافته است. با این‌ حال، طبق ادعای منابع این خبر، سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 (Galaxy Z Flip 5) از قابلیت دکس پشتیبانی خواهد کرد که با این‌ ترتیب، این گوشی هوشمند تاشو کوچک‌ ترین عضو گوشی‌ های سامسونگ خواهد بود که این ویژگی را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد.

این پایگاه خبری اشاره‌ای به انتشار این قابلیت توسط آپدیت‌ های نرم افزاری برای مدل‌ های قدیمی‌ تر سری تاشو فلیپ نداشته است. پرچمداران سامسونگ برای استفاده از قابلیت دکس، می‌توانند این رابط دسکتاپ را به‌ صورت بی‌ سیم یا با استفاده از یک کابل HDMI به یک نمایشگر خارجی مانند تلویزیون هوشمند یا مانیتور متصل کنند. همچنین برای استفاده از کامپیوتر و لپ‌تاپ خود نیز  تنها به یک کابل USB و کامپیوتری‌ با سیستم عامل ویندوز 10 یا ویندوز 11 نیاز خواهند داشت.

نکته قابل توجه دیگر در مورد سازگاری دکس پد «Dex Pad» و دکس استیشن«Dex Station» می باشد. در حالی که سری‌ های گوشی هوشمند تاشو فلیپ فعلی و احتمالاً آینده می توانند به طور فیزیکی با استفاده از پورت USB-C به لوازم جانبی وصل شوند، اما همچنان به پشتیبانی نرم افزاری نیاز دارند. سری گلکسی زد فلیپ 5 به دلیل طراحی جذاب و جمع و جور خود، از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و اضافه شدن قابلیتی کاربردی مانند سامسونگ دکس، این گوشی‌ها را به گزینه‌های جذاب‌تری تبدیل خواهد کرد.

منبع: Gsmarena

همچنین مطالعه کنید
معرفی گوشی میان‌رده هواوی نوا 9؛ 23 سپتامبر (1 مهر)

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>