Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با 4 قابلیت جدید گوگل برای گوشی پیکسل 8 پرو آشنا شوید!

با 4 قابلیت جدید گوگل برای سری پیکسل 8 آشنا شوید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل به تازگی اولین مجموعه قابلیت‌های جدید خود در سال 2024 میلادی را برای “ساعت‌های هوشمند، تبلت، گوشی‌های سری پیکسل 8 و برخی از مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های هوشمند خود” منتشر کرد. در این مطلب از اِروتِک به شرح کوتاهی از 4 قابلیت جدید این کمپانی خواهیم پرداخت.

  • قابلیت Circle to search

این قابلیت که در رویداد Unpacked گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ از آن رونمایی شد، اکنون از 31 ژانویه (11 بهمن) در اختیار کاربران گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو قرار داده می‌شود. در این ویژگی، کاربران قادرند با نگه داشتن دکمه هوم (Home)، اطلاعات به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش (اعم از متن و تصویر) را با خط کشیدن و هایلایت کردن در موتور جستجو گوگل جستجو کرده و اطلاعات بیشتری را در رابطه با متن یا تصویر مورد نظر خود به دست آورند. این قابلیت با هدف راحتی هر چه بیشتر کاربران و جلوگیری از اقدامات پیچیده‌ای نظیر “تهیه اسکرین‌شات از عکس به نمایش درآمده بر روی نمایشگر و جستجو آن از طریق گوگل لنز” یا “کپی و پیست کردن متن مورد نظر و جستجو آن از طریق مرورگر وب” طراحی و توسعه یافته است.

  • قابلیت Magic Compose

قابلیت Magic Compose در اپلیکیشن گوگل مسیج (Google Messages) نصب‌شده بر روی گوشی‌های هوشمند سری “پیکسل 6، پیکسل 7 و پیکسل 8” عملکرد شگفت‌انگیزی را از خود ارائه می‌دهد. در این قابلیت، کاربران قادرند با استفاده از آیکون Magic Compose (تعبیه‌شده در کنار آیکون شکلک/ایموجی‌ها) و از طریق ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد گنجانده‌شده در این قابلیت، پس از نوشتن محتوای مورد نظر خود در برنامه گوگل مسیج، آن را با لحن‌ها و سبک‌های نوشتاری متنوعی اعم از “رسمی، دوستانه، شاعرانه، حرفه‌ای و ..” به صورت خودکار تغییر دهند. در حالیکه تمامی فرآیندهای این قابلیت در گوشی پیکسل 8 بر روی خود دستگاه صورت می‌گیرند، بهره‌مندی از این قابلیت برای صاحبان سایر دستگاه‌ها (سری 6، 7 و نسخه استاندارد پیکسل 8) تنها از طریق استفاده از خدمات ابری گوگل (Google Cloud) فراهم می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید
جایگزینی اندروید اتو با اندروید 12 برای دستیار رانندگی گوگل

  • قابلیت Google Temperature

قابلیت Google Temperature عملکرد خود را از طریق “سنسور دما” تعبیه‌شده بر روی پیکسل 8 پرو به نمایش می‌گذارد. این ویژگی مورد تایید سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا (FDA) بوده و قادر است با اندازه‌گیری دمای بدن کاربر، عملکردی مشابه با دماسنج را به وی ارائه دهد. علاوه بر این، کاربران قادرند با ذخیره‌سازی دمای اندازه‌گیری‌شده توسط گوشی بر روی حساب کاربری خود در مچ‌بندهای سلامتی فیت‌بیت (FitBit)، بر روی شاخص‌های سلامتی خود نظارت بیشتری داشته باشند.

  • قابلیت Photomoji

این قابلیت جدید در اپلیکیشن گوگل مسیج (Google Messages) عملکرد خود را ارائه داده و به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تصاویر ذخیره‌شده در گالری خود (تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین گوشی یا سایر فایل‌های تصویری) استیکرهای شخصی‌سازی‌شده خود را طراحی کرده و در پیام‌های ارسال خود در این برنامه، از آن‌ها استفاده کنند.

علاوه بر این 4 قابلیت اصلی، کمپانی گوگل با ارتقاء قابلیت‌های نظیر “Nearby Share و Seamless Audio switching” تلاش کرده است تا تجربه کاربری صاحبان دستگاه‌های خود را بهبود ببخشد. در این به‌روزرسانی قابلیت “Nearby Share” به “Quick Share” تغییر نام داده و امکان تبادل اطلاعات با استفاده از این قابلیت در تمامی گوشی‌های دارای نسخه اندورید 6 تا اندروید 14 فراهم می‌باشد.

همچنین قابلیت “Seamless Audio switching” امکان جابه‌جایی یک‌پارچه صدا در “گوشی‌های پیکسل، ساعت‌های هوشمند پیکسل واچ و پیکسل واچ 2 و تبلت پیکسل” و جابه‌جایی خودکار میان دستگاه‌های جفت‌شده با هدفون‌های بی‌سیم پیکسل بادز پرو (Pixel Buds Pro) را فراهم می‌سازد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>