Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا برای استفاده از هدست ویژن پرو به کامپیوتر یا گوشی نیاز داریم؟

آیا برای استفاده از هدست ویژن پرو اپل به کامپیوتر یا گوشی نیاز داریم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ویژن پرو، هدست هیجان‌انگیز جدیدی است که اپل آن را یک کامپیوتر فضایی می‌نامد اما شاید برای شما سوال شده باشد که آیا پردازش‌های این دستگاه جمع‌وجور توسط خودش انجام می‌شود، یا حتماً آن را باید به کامپیوتر یا گوشی متصل کنیم؟ از آن‌جایی که بسیاری از هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیازمند دستگاه جداگانه‌ای برای تأمین قدرت پردازشی و انرژی هستند، منطقی است که درباره‌ی هدست ویژن پرو نیز کنجکاو شویم. برای پاسخ به این سوال و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با اِروتِک همراه باشید.

ویژن پرو و اکوسیستم اپل

خبر خوب درباره‌ی این دستگاه ۳٬۵۰۰ دلاری این است که برای استفاده از قابلیت‌های مختلف آن نیازی به آیفون یا مک ندارید. هدست ویژن پرو از تراشه‌ی M2 اپل قدرت می‌گیرد، از ژست‌ها و حرکات دست برای کنترل استفاده می‌کند و سیستم‌عامل آن کاملاً خودکفا طراحی شده است.

از این رو، هدست ویژن پرو با بسیاری از هدست‌های واقعیت مجازی که نیازمند یک کامپیوتر گیمینگ با کارت گرافیک‌های سریع و قدرتمند هستند که بتواند دو صفحه با رزولوشن بالا را پردازش کند، فرق دارد. به‌طور مثال، هدست‌هایی نظیر ولو ایندکس (Valve Index) یا Varjo Aero بدون چنین کامپیوتری کار نخواهند کرد. هدست‌های واقعیت مجازی دیگری مانند متا کوئست 3 را نیز در میان هدست‌های بازار می‌توان پیدا کرد که به‌صورت مستقل کار می‌کنند و شباهت بیشتری به ویژن پرو دارند، اما این دستگاه‌ها هم از پردازنده‌های کم‌مصرفی مانند تراشه‌ی اسنپ‌دراگون XR2 نسل 2 بهره می‌گیرند.

اکثر عینک‌های هوشمند نیز باید جهت بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌های خود، به یک گوشی متصل شوند. عینک‌های هوشمند Ray-Ban متا هم به همین شکل هستند و اگرچه می‌توانند بدون نیاز به گوشی، فیلمبرداری کنند اما جهت پاسخ دادن به تماس‌ها، ارسال تصاویر و استفاده از هوش مصنوعی متا، باید به گوشی متصل باشند. عینک‌های هوشمند دیگری نظیر Xreal Air 2 نیز برای تأمین انرژی و سیگنال ویدیو باید به گوشی یا دستگاه دیگری متصل شوند.

همچنین مطالعه کنید
ساعت هوشمند Rise Luxe معرفی شد؛ تلفیقی جذاب از سنت و مدرنیته!

ویژن پرو با مک

آیا برای استفاده از هدست ویژن پرو به کامپیوتر یا گوشی نیاز داریم؟

هدست ویژن پرو یک کامپیوتر فضایی کامل و خودکفاست، اما این دستگاه هیجان‌انگیز از مک‌اواس استفاده نمی‌کند. به همین دلیل، شاید بخواهید برای تایپ و بهره‌وری سریع‌تر، این هدست را به مک یا مک‌بوک خود متصل کنید. اپل به کاربران هدست ویژن پرو این امکان را می‌دهد تا صفحه‌ی مک خود را به‌صورت یک پنجره و برنامه‌ی دسکتاپ از راه دور ببینند. اگرچه همانند مانیتورهای خارجی امکان گسترش دادن این پنجره را ندارید اما خارج از چنین کاری، می‌توانید آن را به‌طور کامل کنترل کنید. همچنین باید اشاره کرد که امکان متصل کردن یک صفحه‌کلید بلوتوثی بی‌سیم نیز جهت تایپ سریع با این هدست فراهم شده است.

بنابراین، اگر در حال استفاده از هدست ویژن پرو خود هستید و تمایل به باز کردن برنامه‌ای پیدا می‌کنید که در اپ استور ویژن در دسترس نیست، می‌توانید در حالیکه همچنان هدست قدرتمند اپل را به سر دارید، از طریق اتصال آن به کامپیوتر خود به این برنامه‌ها نیز دسترسی پیدا کنید. به عبارت دیگر، هدست شما از طریق مک قادر به اجرای برنامه‌های آیفون، آیپد، مک‌اواس و برنامه‌های خود ویژن پرو است.

در صورتی که سایر محصولات اپل را نیز در اختیار داشته باشید، قادر خواهید بود که از اکوسیستم اپل لذت بیشتری ببرید. هنگام راه‌اندازی هدست ویژن پرو و دقیقاً مانند آن‌چه که با آیفون یا مک خود انجام داده‌اید، می‌توانید وارد حساب iCloud خود شوید و به عکس‌ها، پلی‌لیست موسیقی‌ها، مخاطبان و پیام‌هایتان دسترسی پیدا کنید.

منبع: DigitalTrends

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>