Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آنر از رابط کاربری MagicOS 8.0 با قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

آنر از رابط کاربری MagicOS 8.0 با قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی آنر طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، به‌صورت رسمی از جدیدترین رابط کاربری خود برای سیستم‌عامل دستگاه‌هایش با نام MagicOS 8.0 رونمایی کرد. این معرفی که در کشور چین انجام شد، خبر از حضور هوش مصنوعی یکپارچه و رابط کاربری هدف‌محور (Intent-Based) در هسته‌ی اصلی مجیک‌اواس جدید آنر را می‌دهد.

این برند همچنین از مدل زبانی بزرگ خود با نام «MagicLM» پرده برداشت. به گفته‌ی جورج ژائو، مدیرعامل آنر، نرم‌افزار جدید این کمپانی، حکم قدم قابل توجهی در مسیر ارائه‌ی نسل بعدی تعامل میان انسان-دستگاه و اکوسیستم برای کاربران را دارد.

بهبودهای اصلی رابط کاربری MagicOS 8.0 متمرکز بر این زمینه‌هاست: اتصال هوشمند، عملکرد فنی، زیبایی بصری، حریم خصوصی و امنیت

آنر از رابط کاربری MagicOS 8.0 با قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

مجیک پورتال (Magic Portal)، نام برندی است که آنر برای رابط کاربری Intent-Based خود در نظر گرفته و از آن استفاده خواهد کرد. به بیان ساده‌تر، این نوع رابط کاربری در واقع قابلیت پیشنهادمحوری محسوب می‌شود که به کاربران میانبرهای مختلفی را ارائه می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که فقط با یک‌بار کشیدن انگشت بر روی صفحه، بین سرویس‌ها و برنامه‌های مختلف جابه‌جا شوند.

آنر اعلام کرده که مجیک پورتال در زمان عرضه از بیش از ۱۰۰ برنامه‌ی محبوب در چین پشتیبانی می‌کند و برنامه‌هایی در زمینه‌های مسافرتی، اجتماعی، جستجو، سرگرمی، خرید و غذا را در برمی‌گیرد. برخی از پرکاربردترین برنامه‌های پشتیبانی‌شده توسط مجیک پورتال نیز در ادامه آورده شده است:

  • Baidu Map
  • Amap
  • Didi
  • Bilibili
  • Douyin
  • Youku
  • Alipay

علاوه‌بر این، مدل MagicLM با هفت میلیارد پارامتر در سطح پلتفرم با پردازش داده‌های دستگاه به منظور بهبود حریم خصوصی کاربران عمل می‌کند. آنر برای اجرای روان و کارآمد این مدل بزرگ زبانی بر روی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ با کمپانی کوالکام همکاری داشته است.

خارج از قابلیت‌های استاندارد درک زبان طبیعی، MagicLM همچنین قادر به تولید ویدیو است و اولین نمونه در صنعت به حساب می‌آید که به کاربران امکان پیدا کردن یک فریم خاص در ویدیوهای خود را می‌دهد. ضمناً، این مدل با دستیار صوتی YOYO نیز یکپارچه و سازگار شده است.

همچنین مطالعه کنید
یوتیوب از یک ابزار ایده ساز مبتنی بر هوش مصنوعی مولد رونمایی کرد!

جدا از این‌ها، آنر یک اکوسیستم جدید با محوریت مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) را در کشور چین به منظور یکپارچه کردن رابط کاربری MagicOS با هوش مصنوعی‌های هدفمند (عمودی) و مبتنی بر سرویس‌های ابری به راه انداخت. شرکای آنر، Amap و Baidu و Umetrip، هم تجربیات خود را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ میلادی در دسترس قرار خواهند داد.

مجیک رینگ (MagicRing) که در رابط کاربری MagicOS 7.0 معرفی شده بود و امکان عملکرد و کارهای بین‌دستگاهی را فراهم می‌کرد نیز حالا از اتصالات شبکه‌های نقطه‌به‌نقطه به شبکه‌های کاملاً متصل پشتیبانی می‌کند. این ویژگی آنر با ۵۰۰ درصد بهبود در سرعت، ۲۵ درصد مصرف کمتری دارد و از هشت کانال انتقال پشتیبانی می‌کند تا به تماس‌ها، اعلان‌ها، صفحه‌کلید و ماوس، فایل‌ها، پنجره‌های برنامه‌ها و عکس‌ها اجازه دهد تا به‌طور یکپارچه بین چند دستگاه مختلف به اشتراک گذاشته شوند.

رابط کاربری MagicOS 8.0 در زمینه‌ی حریم خصوصی نیز به قابلیت «Parallel Spaces» در سراسر سیستم مجهز شده است. کاربران به‌کمک این ویژگی می‌توانند فایل‌های خود را از طریق مجیک پورتال به فضای خصوصی منتقل کنند. یک ویژگی جدید دیگری نیز در حذف تبلیغات مزاحم پاپ-آپ با تکان دادن گوشی کمک می‌کند. آنر همچنین اطمینان خبر داده که تمامی داده‌ها و اطلاعات شخصی که توسط هوش مصنوعی پردازش می‌شوند، به طور ایمن تنها در خود دستگاه صورت می‌گیرد.

سری مجیک ۶ آنر در زمان عرضه و از امروز، ۲۱ دی ۱۴۰۲، میزبان رابط MagicOS 8.0 خواهد بود و این رابط کاربری مبتنی‌بر اندروید طی روزهای آتی برای بسیاری از دستگاه‌های دیگر آنر نیز منتشر خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>