Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ از گوشی گلکسی ایکس کاور 7 و تبلت گلکسی تب اکتیو 5 رونمایی کرد

سامسونگ از گوشی گلکسی ایکس کاور 7 و تبلت گلکسی تب اکتیو 5 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالی که بسیاری از کاربران منتظر رونمایی از گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S24 هستند، کمپانی سامسونگ با رونمایی از دو دستگاه مقاوم و جان‌سخت خود، گوشی گلکسی ایکس کاور 7 و تبلت گلکسی تب اکتیو 5، کاربران را غافلگیر کرد. هر دو محصول جدید از اندروید ۱۴، اتصال اینترنتی 5G و فناوری NFC پشتیبانی می‌کنند و از یک دکمه‌ی اختصاصی قابل برنامه‌ریزی و پلتفرم امنیتی چندلایه‌ی Knox Vault برای محافظت از داده‌ها و اطلاعات برخوردار هستند. برای آشنایی با سایر مشخصات این دو دستگاه جان‌سخت، با اِروتِک همراه باشید.

گلکسی ایکس کاور 7

گوشی گلکسی XCover7 سامسونگ از یک صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی LCD با رزولوشن +FullHD استفاده می‌کند که حساسیت لمسی بالایی دارد و حتی با دستکش‌هایی با حداکثر ضخامت ۲ میلی‌متر و در محیط‌های مرطوب نیز قابل استفاده بوده و به‌خوبی کار می‌کند. سامسونگ به‌طور کلی عادت ندارد تراشه‌ی به‌کاررفته در گوشی‌های جان‌سخت خود را اعلام کند اما می‌دانیم که گوشی گلکسی ایکس کاور 7 به یک تراشه‌ی ۶ نانومتری با پردازنده ۸ هسته‌ای مجهز شده است.

 

گوشی گلکسی ایکس کاور 7

تنها دوربینی که در پنل پشتی این گوشی قرار گرفته، یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی گوشی گلکسی XCover7 سامسونگ هم ۵ مگاپیکسلی است. سامسونگ اعلام کرده که این دستگاه از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و از کارت‌های حافظه‌ی microSD نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر این‌ها، گوشی جان‌سخت جدید سامسونگ شامل جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از صدای فراگیر دالبی اتموس (Dolby Atmos) می‌شود.

 

گوشی گلکسی ایکس کاور 7

برجسته‌ترین ویژگی گوشی گلکسی ایکس کاور 7، بدنه‌ی بادوامش است که توانسته استاندارد IP68 و گواهینامه نظامی MIL-STD-810H را کسب کند. محافظ صفحه‌ی گوریلا گلس ویکتوس پلاس هم به دوام این محصول افزوده و باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز قابل تعویض است.

گلکسی ایکس کاور 7 حالت بدون باتری را هم در دسترس کاربران قرار می‌دهد که به‌کمک آن، می‌توانید بدون باتری و تنها با استفاده از کابل USB-C به استفاده از گوشی گوشمند خود ادامه دهید. این قابلیت به‌خصوص برای استفاده در کیوسک‌ها، سوار خودرو یا تمام سناریوهایی که گوشی دائماً به یک شارژر متصل است، بسیار کاربردی خواهد بود. از این طریق، سلامت باتری گوشی آسیبی نمی‌بیند و دمای دستگاه نیز بیش از حد بالا نمی‌رود.

همچنین مطالعه کنید
اوکیتل از اولین تبلت سری Rugged خود با مقاومت در برابر آب، خاک و سقوط رونمایی کرد

تبلت گلکسی تب اکتیو 5

تبلت گلکسی تب Active5 سامسونگ از یک نمایشگر ۸ اینچی LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است و دقیقاً مانند گوشی جان‌سخت جدید این کمپانی، حساسیت لمسی بالایی را ارائه می‌کند. در جلوی این دستگاه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را می‌توان مشاهده کرد و در پنل جلویی نیز شاهد یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هستیم. مانند گوشی گلکسی ایکس کاور 7، نام تراشه‌ی ۵ نانومتری این تبلت نیز توسط سامسونگ به اشتراک گذاشته نشده است.

تبلت گلکسی تب اکتیو 5

کاربران می‌توانند بین دو مدل مختلف (۶ گیگابایت رم همراه با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، یا ۸ گیگابایت رم همراه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) انتخاب کنند. هر دو مدل دارای اسلات microSD هستند و تا سقف ۱ ترابایت امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی برای کاربران مهیا می‌شود. این تبلت که توانسته گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب را به‌دست آورد، از قلم S Pen نیز پشتیبانی می‌کند اما این قلم در قاب محافظ دیگری در دسترس قرار می‌گیرد، چرا که جایی برای قلم S Pen در بدنه‌ی تبلت گلکسی تب اکتیو 5 تعبیه نشده است.

 

تبلت گلکسی تب اکتیو 5

تبلت گلکسی تب اکتیو ۵ همچنین موفق شده تا استاندارد نظامی MIL-STD-810H0 برای مقاومت در برابر رطوبت، ارتفاع شدید، غوطه‌‍ور شدن، مه نمکی، گردوغبار، ارتعاشات و از دست افتادن‌ها را کسب کند. با این حال، سامسونگ برای تبلت گلکسی تب اکتیو ۵ از محافظ صفحه‌ی نسبتاً قدیمی گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است. در پایین این دستگاه می‌توان شاهد دکمه‌های فیزیکی بود و دکمه‌ی هوم (Home) تبلت جان‌سخت سامسونگ نیز از یک اسکنر اثر انگشت داخلی بهره می‌برد. باتری تبلت گلکسی تب Active5 سامسونگ ظرفیت ۵۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی دارد، قابل تعویض است و امکان استفاده از این دستگاه بدون نیاز به باتری را در اختیار کاربران می‌گذارد.

گوشی گلکسی ایکس کاور ۷ و تبلت گلکسی تب اکتیو ۵ در ماه جاری میلادی روانه‌ی بازارها خواهند شد اما سامسونگ هنوز برچسب قیمتی این محصولات را اعلام نکرده است.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>