جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
ویوو X100s و X100s پرو با تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس معرفی شدند

ویوو X100s و X100s پرو با تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی ویوو از مدل‌های بهبودیافته‌ی گوشی‌های پرچم‌دار ویوو X100 استاندارد و پرو رونمایی کرد. این دو مدل جدید از پسوند «s» در نام‌هایشان استفاده می‌کنند و به تراشه‌ی قدرتمند دایمنسیتی 9300 پلاس مجهز شده‌اند. برای آشنایی بیشتر با این محصول جذاب با اِروتِک همراه باشید.

سری اصلی X100 با تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 راهی بازارها شد. این در حالی است که مدل پلاس این تراشه، فرکانس هسته‌ی اصلی Cortex-X4 را از ۳٫۲۵ گیگاهرتز به ۳٫۴ گیگاهرتز افزایش می‌دهد و عملکرد واحد پردازشی شتاب‌یافته (APU) را تا ۱۰ درصد در کارهای هوش مصنوعی بهبود می‌بخشد. با این وجود، پردازنده‌ی گرافیکی ARM Immortalis-G720 همچنان ثابت باقی مانده است.

ویوو X100s، دایمنسیتی 9300 پلاس خود را با تراشه‌ی تصویربرداری ویوو V3 همراه می‌کند که در مقایسه با مدل استاندارد و تراشه‌ی قدیمی‌تر V2، ارتقاء قابل‌توجهی محسوب می‌شود. همانند مدل‌های سال ۲۰۲۳ میلادی، ویوو X100s پرو به حسگر بزرگ ۱/۰٫۹۸ اینچی IMX989 مجهز شده است.

گوشی موردبحث با ۸٫۹۱ میلی‌متر ضخامت و ۲۲۴ گرم وزن، طراحی کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تری نسبت به مدل استاندارد دارد، اما ظرفیت باتری بالاتر ۵٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۰۰ واتی از طریق USB-C و ۵۰ واتی به‌صورت بی‌سیم را برای توجیه وزن و ضخامت بیشتر خود ارائه می‌دهد.

از طرف دیگر، گوشی ویوو X100s از یک باتری ۵٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که به‌لطف فناوری باتری سیلیکونی نسل دوم، ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت بیشتر از باتری مدل X100 ظرفیت دارد. شارژ این دستگاه فقط با سیم و با توان ۱۰۰ واتی صورت می‌گیرد که در مقایسه با مدل اصلی و توان ۱۲۰ واتی آن، یک عقب‌گرد محسوب می‌شود.

مدل X100s با ضخامت ۷٫۸ میلی‌متری خود از هر دو مدل X100 (با ضخامت ۸٫۵ میلی‌متری) و مدل X100s پرو (با ضخامت ۸٫۹۱ میلی‌متری)، طراحی باریک‌تری دارد اما وزن آن تقریباً معادل همان ۲۰۳ گرم مدل اصلی است.

پیشرفت جالبی که نسبت به گوشی‌های قبلی این سری مشاهده می‌شود، کسب گواهی IP69 با عملکرد بهتر در برابر جت‌های آب قدرتمند با دمای بالا توسط این دو گوشی است. این گواهی در کنار IPX8 برای غوطه‌ور شدن در آب، خبر از گوشی‌های مقاوم‌تری می‌دهد.

به تمامی بهبودهای این دو مدل در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار ویوو X100 استاندارد و پرو اشاره شد و در سایر مشخصات تغییری به چشم نمی‌خورد. هر دو مدل X100s از صفحه‌نمایش ۶٫۷۸ اینچی اولد LTPO با نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱٬۲۶۰ در ۲٬۸۰۰ پیکسل، حداکثر روشنایی ۳٬۰۰۰ نیتی، تنظیم نور به روش PWM با فرکانس بالای ۲٬۱۶۰ هرتز و رنگ‌های ۱۰ بیتی با پوشش ۱۰۰ درصدی از گستره‌ی رنگی DCI-P3 بهره می‌برند. طبق وعده‌های ویوو، فناوری جبران پیکسلی این کمپانی طول عمر پنل هر دو گوشی را بیش از ۲ برابر افزایش خواهد داد.

ویوو X100s و X100s پرو با تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس معرفی شدند

تغییر دیگری که در مدل‌های X100s نسبت به X100 دیده می‌شود، تخت بودن نمایشگرهای جدید در مقایسه با پنل‌های خمیده‌ی مدل‌های قبلی است. برخی از کاربران احتمالاً این موضوع را نکته‌ی مثبتی می‌دانند و تخت بودن پنل‌های X100s برای برخی دیگر یک نوع عقب‌گرد به حساب می‌آید.

گوشی ویوو X100s پرو دارای سنسور اصلی ۱/۰٫۹۸ اینچی با دیافراگم f/1.75 و لرزشگیر اپتیکال تصویر است که توسط یک دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی با فاصله‌ی کانونی ۱۵ میلی‌متری و دیافراگم f/2.0، در کنار یک دوربین پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی لنز شناور با بزرگ‌نمایی ۴٫۳ برابر، دیافراگم f/2.5 و لرزشگیر اپتیکال تصویر همراهی می‌شود.

ویوو X100s نیز از یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی کوچک‌تر با دیافراگم f/1.57، یک دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.57 و بزرگ‌نمایی ۴ برابر بهره‌مند شده است. همچنین باید اشاره کرد که هر دو مدل مذکور از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 برخوردار هستند.

ویوو X100s و X100s پرو با تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس معرفی شدند

هر دو گوشی ویوو X100s و ویوو X100s پرو در رنگ‌‌بندی‌های تیتانیومی، سفید و خاکستری به بازار می‌آیند. ویوو برای مدل استاندارد یک رنگ‌بندی اضافه و سبزرنگ را نیز در نظر گرفته است. کانفیگ‌ها و برچسب‌های قیمتی مختلف این دو گوشی را می‌توانید در ادامه بررسی کنید.

کانفیگویوو X100sویوو X100s پرو
۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی۴٬۰۰۰ یوان (حدود ۵۵۵ دلار)۵٬۰۰۰ یوان (حدود ۶۹۰ دلار)
۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی۴٬۴۰۰ یوان (حدود ۶۱۰ دلار)
۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی۴٬۷۰۰ یوان (حدود ۶۵۰ دلار)۵٬۶۰۰ یوان (حدود ۷۷۵ دلار)
۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی۵٬۲۰۰ یوان (حدود ۷۲۰ دلار)۶٬۲۰۰ یوان (حدود ۸۵۰ دلار)

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *