Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک در 18 اردیبهشت رونمایی خواهد شد

تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک در 18 اردیبهشت رونمایی خواهد شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه پیش‌تر شایعاتی مبنی بر تلاش ویوو برای رونمایی از گوشی ویوو X100s مجهز به تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس در ماه می به گوش می‌رسید، اما تاکنون این کمپانی تاریخ مشخصی را برای رونمایی از این محصول اعلام نکرده است. این در حالی است که روز گذشته کمپانی مدیاتک ضمن انتشار یک پوستر تبلیغاتی بر روی حساب کاربری رسمی این کمپانی در پیام‌رسان ویبو، از برگزاری مراسم رونمایی رسمی از چیپست دایمنسیتی 9300 پلاس در تاریخ 7 می (18 اردیبهشت) خبر داد.

با این حال از آنجایی که مدیاتک در این پوستر هیچگونه اشاره‌ای به حضور ویوو X100s در این مراسم نکرده است، احتمال می‌رود ویوو در یک مراسم مجزا از جدیدترین پرچم‌دار خود رونمایی کند. علاوه بر این از آنجایی که مدیاتک عنوان “AI for Everything/ هوش مصنوعی برای همه چیز” را برای این رویداد در نظر گرفته است، به نظر می‌رسد تمرکز اصلی این مراسم بر روی “هوش مصنوعی” قرار داشته باشد.

همچنین با استناد به یک نشت اطلاعاتی جدید، تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس به سبب بهره‌مندی از هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتزی در پردازنده خود، قادر است نسبت به تراشه دایمنسیتی 9300 (مجهز به هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.25 گیگاهرتزی) عملکرد قدرتمندتری را به نمایش بگذارد. این در حالی است که مدیاتک هیچگونه تغییر سخت‌افزاری را بر روی سایر هسته‌های پردازنده این تراشه اعمال نکرده و پردازنده مدل پلاس به “3 هسته Cortex-X4 با فرکانس 2.85 گیگاهرتزی و 4 هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی” مجهز می‌باشد.

همان‌طور که پیش‌تر نیز مطرح شد، “هوش مصنوعی” به عنوان اصلی‌ترین شاخصه چیپست دایمنسیتی 9300 پلاس و گوشی ویوو X100s در نظر گرفته می‌شود. با استناد به تصاویر آزمایشی به اشتراک گذاشته‌شده از ویوو X100s این دستگاه قادر است پس از ثبت عکس، با استفاده از هوش مصنوعی مولد، آب و هوا و فصل ثبت‌شده در تصویر را تغییر دهد.از این رو به نظر می‌رسد مدیاتک علاوه بر ارتقاء CPU تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس نسبت به مدل استاندارد، واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) این تراشه را نیز بهبود داده است.

همچنین مطالعه کنید
یک هکر با هک کردن کیبورد Raspberry Pi 400 توانست رم آن را افزایش دهد!

مدیاتک در کنفرانس توسعه‌دهندگان مدیاتک (10 می سال گذشته) از تراشه دایمنسیتی 9200 پلاس رونمایی کرد. با این حال، تنها وجه ارتقاءیافته این تراشه پشتیبانی از قابلیت اورکلاک واحد پردازش گرافیک (GPU) بود و واحد پردازش مرکزی (CPU) این تراشه هیچگونه بهبودی را تجربه نکرده بود. از این رو انتظار می‌رود دایمنسیتی 9300 پلاس در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال، درخشش بیشتری را نسبت به نسل پیش از خود به نمایش بگذارد.

تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک در 18 اردیبهشت رونمایی خواهد شد

علاوه بر این، به‌تازگی گزارشاتی مبنی بر تلاش مدیاتک برای توسعه تراشه پرچم‌دار نسل بعدی خود، یعنی دایمنسیتی 9400، منتشر شده و انتظار می‌رود این چیپست در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به بازار معرفی شود. بر اساس اطلاعات فاش‌شده، به نظر می‌رسد مدیاتک این تراشه را به یک گره 3 نانومتری TSMC (N3E) انتقال و هسته اصلی پردازنده آن را به Cortex-X5 تغییر خواهد داد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود سایر هسته‌های این پردازنده تغییری را تجربه نکرده و این کمپانی ترکیب 3 هسته Cortex-X4 و 4 هسته Cortex-A720 سابق را برای دایمنسیتی 9400 در نظر بگیرد.

همچنین بر اساس بنچمارک‌های اولیه این چیپست قادر است در تست چندهسته‌ای (اما نه تک‌هسته‌ای) بنچمارک‌های گیک‌بنچ و آنتوتو (AnTuTu) اسنپدراگون 8 نسل 4 را شکست دهد. این در حالی است که انتظار می‌رود عملکرد هوش مصنوعی این تراشه نیز بهبود یابد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>