Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اینفینیکس‌ نوت‌ 40

سری اینفینیکس نوت 40 با نمایشگر اولد و دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی‌های سری جدید نوت 40 اینفینیکس (Infinix Note 40) به‌طور رسمی با صفحه‌نمایش‌های بزرگ امولد ۱۲۰ هرتزی (که اکثرشان خمیده هستند) و دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی (بیشترشان با لرزشگیر اپتیکال تصویر) معرفی شدند. تمامی این گوشی‌ها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و با سیستم جدید شارژ بی‌سیم مغناطیسی اینفیکیس سازگار هستند. برای آشنایی با مشخصات گوشی‌های این سری، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات اینفینیکس نوت 40 پرو پلاس فایوجی

این محصول اولین گوشی خانواده‌ی اینفینیکس نوت است که “پرو پلاس” در نام آن قرار می‌گیرد و از این نظر تا حد زیادی گوشی اینفینیکس نوت 30 VIP که سال گذشته معرفی شد را یادآوری می‌کند.

گوشی اینفینیکس نوت 40 پرو پلاس فایوجی به تراشه‌ی ۶ نانومتری دایمنسیتی 7020 با دو هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته‌ی A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز مجهز شده است. این تراشه توسط حداکثر ۱۲ گیگابایت رم همراهی می‌شود که می‌توان آن را با رم مجازی دو برابر کرد.

در پنل جلویی این گوشی از یک صفحه‌نمایش امولد خمیده استفاده شده است که دو طرف آن شیب ۵۵ درجه‌ای دارد. این پنل ۱۰ بیتی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن +FHD، از حداکثر روشنایی ۱٬۳۰۰ نیتی و تنظیم نور به روش PWM با فرکانس ۲٬۱۶۰ هرتزی بهره می‌برد. نمایشگر اینفینیکس نوت 40 پرو پلاس فایوجی همچنین دارای محافظ گوریلا گلس است و یک محافظ شیشه در جعبه‌ی این محصول قرار دارد.

سری اینفینیکس نوت 40 با نمایشگر اولد و دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

مدل پرو پلاس، یک سیستم دوربین سه‌گانه را ارائه می‌دهد که دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده و از لرزشگیر اپتیکال تصویر و بزرگ‌نمایی ۳ برابری بهره‌مند است اما نمی‌تواند ویدیوی 4K ضبط کند. دو ماژول دیگر این گوشی ۲ مگاپیکسلی و کمکی هستند، یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز در پنل جلویی دیده می‌شود.

سری اینفینیکس نوت 40 با نمایشگر اولد و دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

اینفینیکس در این گوشی برای اولین‌بار از تراشه‌ی مدیریت انرژی اختصاصی خود با نام «Cheetah X1» استفاده کرده است که هم وظایف ایمنی و هم شارژ کردن را برعهده دارد و از حداکثر توان ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند. باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی اینفینیکس نوت 40 پرو پلاس فایوجی تنها در عرض ۱۲ دقیقه به ۵۰ درصد شارژ می‌رسد و حداقل ۱٬۶۰۰ چرخه‌ی شارژ را ارائه می‌دهد. تنها با ۵ دقیقه شارژ کردن این گوشی، می‌توانید به‌مدت ۳ ساعت به تجربه‌ی بازی‌های موبایلی بپردازید یا تا ۷ ساعت ویدیو ببینید.

توان شارژ بی‌سیم این گوشی نیز ۲۰ وات است و اگرچه فناوری شارژ بی‌سیم آن کاملاً Qi 2 محسوب نمی‌شود، اما اینفینیکس یک سیستم شارژ مغناطیسی به نام MagKit را طراحی کرده است که هم یک شارژر بی‌سیم و هم یک پاوربانک بی‌سیم را دربرمی‌گیرد و حتی می‌تواند بدون کیس کار کند. فناوری شارژ معکوس با کابل و بی‌سیم نیز توسط این گوشی پشتیبانی می‌شوند.

اینفینیکس نوت 40 پرو پلاس فایوجی برای بازی‌ها نیز از فناوری شارژ بای‌پس 2.0 بهره می‌گیرد که انرژی را با دور زدن باتری، مستقیماً به مادربرد می‌فرستد تا گوشی بتواند ۴٫۵ درجه‌ی سانتی‌گراد خنک‌تر کار کند.

این گوشی همچنین دارای یک محفظه‌ی بخار بزرگ (۳٬۷۵۳ میلی‌متر مربع) و یک صفحه‌ی گرافیتی است که در مجموع دمای تراشه را تا ۷ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش می‌دهند. اینفینیکس در این گوشی از بلندگوهای استریوی JBL نیز استفاده کرده است تا تجربه‌ای فراگیر را به کاربران ارائه کند. اینفینیکس نوت 40 پرو پلاس فایوجی به‌لطف کسب گواهی IP53 می‌تواند به‌راحتی در زیر باران مورداستفاده قرار بگیرد. دو رنگ‌بندی سبز و مشکی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

مشخصات اینفینیکس نوت 40 پرو فایوجی

صفحه‌نمایش این گوشی شبیه به مدل پرو پلاس است و یک پنل ۶٫۷۸ اینچی امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن +FHD را ارائه می‌کند. همان تراشه‌ی دایمنسیتی 7020 و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز برای اینفینیکس نوت 40 پرو فایوجی استفاده شده‌اند، اما مدل پرو بدون «پلاس» کمی مشخصات ضعیف‌تری دارد.

همچنین مطالعه کنید
عرضه رسمی گوشی پایین‌رده Tecno Spark 8؛ هفته آینده در هند

اینفینیکس نوت 40 پرو فایوجی

این گوشی به حداکثر ۸ گیگابایت رم LPDDR4X (با بیش از ۸ گیگابایت رم مجازی) و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی UFS 2.2 مجهز است و شارژ سریع آن تنها تا ۴۵ وات را پشتیبانی می‌کند، هرچند که شارژ بی‌سیم ۲۰ واتی با MagKit همچنان حفظ شده و ظرفیت باتری نیز به ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت افزایش یافته است.

مدل پرو فایوجی نیز درست مانند پرو پلاس، یک گوشی دوسیم‌کارته با اتصال 5G، بلوتوث و Wi-Fi 5 می‌باشد و فناوری NFC و سنسور مادون قرمز را شامل می‌شود.

اینفینیکس اعلام کرده است که ۲ آپدیت اندروید و ۳ سال پچ‌های امنیتی را برای هر سه مدل نوت 40 پرو منتشر خواهد کرد. تمامی مدل‌های نوت 40 نیز با رابط کاربری Infinix XOS 14 (مبتنی‌بر اندروید 14) عرضه می‌شوند.

اینفینیکس نوت 40 پرو فایوجی

مشخصات اینفینیکس نوت 40 پرو

این مدل، دیگر از فایوجی برخوردار نیست و تراشه‌ی دایمنسیتی 7020 مدل‌های قبلی را با هلیو G99 جایگزین می‌کند. با این حال، رم اینفینیکس نوت 40 پرو با مدل پرو پلاس یکی است و ۱۲ گیگابایت رم LPDDR4X (با ۱۲ گیگابایت رم مجازی) ارائه می‌شود. این مدل از همتای فایوجی خود شارژ کابلی سریع‌تری دارد (۷۰ وات) و از شارژ ۲۰ واتی MagKit و ظرفیت ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

اینفینیکس نوت 40 پرو

به این نکته توجه داشته باشید که نسخه‌ی پایه‌‎ی اینفینیکس نوت 40 پرو دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است و از همان پنل ۶٫۷۸ اینچی خمیده‌ی ۱۲۰ هرتزی با محافظ گوریلا گلس استفاده می‌کند اما با کسب گواهی IP54، مقاومت بیشتری در برابر آب و گردوغبار دارد. مانند مدل پرو فایوجی، در این مدل هم دو رنگ‌بندی سبز و طلایی ارائه می‌شوند.

اینفینیکس نوت 40 پرو

مشخصات اینفینیکس نوت 40

گوشی اینفینیکس‌ نوت‌ 40 با وجود بی‌بهره بودن از نام “پرو”، کاملاً شبیه مدل فوق است. تفاوت اصلی این گوشی با سایر مدل‌ها در صفحه‌نمایش تخت آن دیده می‌شود (که این موضوع برای برخی می‌تواند یک ارتقاء باشد)، اما همچنان یک پنل ۶٫۷۸ اینچی امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن +FHD در طراحی این گوشی به چشم می‌خورد.

اینفینیکس‌ نوت‌ 40

اینفینیکس‌ نوت‌ 40 به تراشه‌ی هلیو G99، هشت گیگابایت رم LPDDR4X و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی UFS 2.2 مجهز است. این گوشی نسبت به سایر مدل‌ها از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی متفاوتی بهره می‌برد که سنسور 1/1.52 اینچی ISOCELL را به‌جای سنسور 1/1.67 اینچی نوت 40 پرو استفاده می‌کند.

اینفینیکس‌ نوت‌ 40

قیمت و تاریخ عرضه

فروش جهانی سری اینفینیکس نوت 40 از امروز (۲۹ اسفند) آغاز می‌شود. قیمت پایه‌ی اینفینیکس نوت 40 پرو پلاس فایوجی ۳۱۰ دلار است و مدل پرو فایوجی معمولی ۲۹۰ دلار قیمت دارد. درمورد مدل‌های فورجی نیز باید گفت که اینفینیکس نوت 40 پرو با قیمت ۲۶۰ دلار به بازار می‌آید و مدل استاندارد نوت 40 با قیمت ۲۰۰ دلار، از تمامی مدل‌های دیگر ارزان‌تر خواهد بود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>