Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آشنایی با فناوری E Ink؛ کانسپت جدید اینفینیکس برای تغییر رنگ قاب پشتی گوشی!

نمایش کانسپت جدید گوشی اینفینیکس با قابلیت تغییر رنگ قاب پشتی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در سال 2021 میلادی کمپانی اینفینیکس برای نخستین بار از یک گوشی مفهومی تحت عنوان “اینفینیکس کانسپت فون 2021/ Infinix Concept Phone 2021” رونمایی کرد که این دستگاه عملکردهای خارق‌العاده‌ای از جمله پشتیبانی از شارژ سیمی با سرعت 160 واتی را از خود به نمایش می‌گذاشت. با این حال شگفتی‌سازی‌های اینفینیکس در طراحی این دستگاه تنها به این ویژگی محدود نماند و این کمپانی با تعبیه یک فیلم الکتروکرومیک بر روی قاب پشتی پشتی، به گوشی اجازه می‌داد رنگ قاب پشتی خود را از رنگ “خاکستری تیره” به “آبی فولادی” تغییر دهد.

اکنون این کمپانی از یک تکنولوژی جدید به نام “E-Color Shift” و یک نمونه اولیه (پروتوتایپ) توسعه‌یافته بر مبنای این تکنولوژی رونمایی کرده و به نظر می‌رسد که همچنان از آرزوی دیرینه خود برای طراحی قاب‌های پشتی رنگارنگ کوتاه نیامده است! این تکنولوژی در واقع یک نسخه پیشرفته‌تر از ایده اولیه این کمپانی در طراحی گوشی اینفینیکس کانسپت فون 2021 است، با این تفاوت که اکنون قاب پشتی دستگاه به بلوک‌های جداگانه تقسیم شده و این بلوک‌ها از طیف رنگی متنوع‌تر و گزینه‌های رنگی بیشتری پشتیبانی می‌کنند. این طراحی به کاربران اجازه می‌دهد تا بر اساس تمایلات خود، رنگ هر بلوک/ بخش را به صورت جداگانه کنترل نمایند.

این امر از طریق فناوری “E Ink Prism 3” میسر می‌شود که بی‌شباهت فناوری به‌کارگرفته‌شده در توسعه دستگاه‌های کتابخوان (کتابخوان‌های الکترونیکی) نیست. با این حال جالب است که بدانید در این فناوری، دستگاه تنها در فرآیند “تغییر رنگ‌ها و دریافت الگو” به منبع انرژی متکی است و پس از تنظیم الگوهای رنگی، مصرف انرژی آن (حداقل در این بخش) به صورت ثابت باقی خواهد ماند.

به ادعای کمپانی اینفینیکس این فناوری در سطح بالاتری نسبت به فناوری به‌کارگرفته‌شده در توسعه “اینفینیکس کانسپت فون 2021” قرار دارد و عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد. در این فناوری بلوک‌های قاب پشتی قادرند رنگ‌ها را با سرعت بیشتری (نسبت به فرآیند مشابه به‌کارگرفته‌شده در کتابخوان‌های الکترونیک) تغییر دهند. در ویدیو زیر می‌توانید اجراء این کانسپت بر روی پروتوتایپ را مشاهده کنید:

این تکنولوژی جدید بستر مناسبی برای بارگذاری حلقه‌های مختلف انیمیشن را فراهم می‌کند و اینفینیکس مدعی است که در صورت اجرایی شدن این مفهوم و فراگیری آن در دستگاه‌های واقعی، این کمپانی قصد دارد یک اپلیکیشن برای شخصی‌سازی آسان ظاهر قاب پشتی گوشی از طریق تنظیم الگوهای رنگی متنوع یا پخش انیمیشن‌های مختلف را نیز توسعه دهد.

همچنین مطالعه کنید
پوکو C50 در لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌شده گوگل پلی مشاهده شد

البته توجه داشته باشید که در پروتوتایپ تنها چهار بلوک در یک شبکه 2 × 2 وجود دارد و الگوی لوزی‌شکل واقع‌شده در مرکز قاب در واقع ثابت است. با این حال، در حال حاضر این کانسپت برای ایجاد یک انیمیشن چشم‌نواز کافی است.

علاوه بر این به ادعای کمپانی اینفینیکس، بخش “E Ink” قاب پشتی دستگاه‌های آینده تنها به شکل یک مستطیل ثابت باقی نخواهند ماند و طراحان این کمپانی احتمالاً طرح‌های متنوع‌تری (مانند آنچه که در تصویر زیر می‌بینید) را برای توسعه محصول نهایی در نظر خواهند گرفت.

تکنولوژی E-Color Shift کمپانی اینفینیکس

به گفته کمپانی اینفینیکس، در پایان فرآیند توسعه این فناوری حدود 60 بلوک (یا بیشتر) با قابلیت تنظیم رنگ وجود خواهد داشت. با این حال توجه داشته باشید که قاب‌های پشتی دستگاه‌های توسعه‌یافته بر مبنای فناوری “E Ink” به عنوان صفحه‌نمایش دوم دستگاه عمل نخواهند کرد و از این رو وضوح نمایش انیمیشن‌ها یا الگوهای رنگی (خصوصاً در طراحی‌های غیرمشبک و مبتنی بر اشکال پیچیده) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار نخواهد بود.

کمپانی اینفینیکس قصد دارد با توسعه این فناوری، ظاهری پویا را برای گوشی‌های هوشمند فراهم سازد و به کاربران اجازه دهد تا بنا به سلیقه و میل خود “روز به روز” یا حتی “ساعت به ساعت” ظاهر دستگاه خود را تغییر دهند. این فناوری با پشتیبانی از انیمیشن‌ها گزینه‌های سفارشی‌سازی متنوع‌تری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سرعت بالای به نمایش گذاشتن الگوهای رنگی یا انیمیشن‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین مزایای این تکنولوژی نسبت به فیلم‌های الکتروکرومیک در نظر گرفته می‌شود که این مسئله می‌تواند در تنظیم و اعمال تغییر الگوهای رنگی/ انیمیشن‌ها برای انواع مختلف اعلان‌ها (دریافت تماس، پیام و ..) بسیار مفید واقع شود.

با این حال، احتمال می‌رود که این کمپانی تا پیش از عرضه نهایی دستگاه‌های توسعه‌یافته بر مبنای این فناوری همچنان با چندین چالش اصلی مواجه شود. کمپانی اینفینیکس بر این باور است که اولین دستگاه‌های توسعه‌یافته‌شده با استفاده از فناوری تغییر رنگ “Infinix E-Color” طی یک یا دو سال آینده به بازار روانه خواهند شد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>