Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه از گوشی‌های آیفون خود در برابر ویروس Gold Pickaxe محافظت کنیم؟

چگونه از گوشی آیفون خود در برابر ویروس Gold Pickaxe محافظت کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گروهی از کارشناسان حوزه امنیت به‌تازگی از تاثیرگذاری یک ویروس جدید که پیش‌تر تصور می‌شد تنها بر روی سیستم عامل اندروید تاثیرگذار است، بر روی سیستم عامل iOS خبر دادند. اما نام این ویروس چیست و چگونه می‌توانیم از امنیت دستگاه‌های خود در برابر آن دفاع کنیم؟

ویروس GoldPickaxe یا «کلنگ طلا» چیست؟

ویروس GoldPickaxe (کلنگ طلا) که بر مبنای تروجان GoldDigger (بدافزاری که در لباس یک نرم‌افزار حائز اهمیت و مفید ظاهر می‌شود) توسعه یافته است، حالا هیچ‌یک از سیستم‌های عامل محبوب را در امان نگذاشته است! با استناد به آخرین تحقیقات گروه امنیت سایبری Group-IB این ویروس که توانسته پای خود را به سیستم عامل iOS نیز باز کند، ضمن به سرقت بردن مشخصات کلیدی احراز هویت بیومتریک اسکن‌شده از چهره کاربران (در فرآیند تشخیص چهره/ Facial Recognition)، با استفاده از “مهندسی اجتماعی” به حساب‌های بانکی افراد دسترسی پیدا کرده، اطلاعات حائز اهمیت کاربران را به سرقت برده و آن‌ها را در سراسر اینترنت پخش می‌کند.

در حال حاضر ویروس Gold Pickaxe.iOS در کشورهای “ویتنام” و “تایلند” در حال رواج پیدا کردن است و پیش‌بینی می‌شود این ویروس با سرایت به دستگاه‌های کاربران ایالات متحده آمریکا به سرعت به سایر مناطق جغرافیایی نیز راه پیدا کند. به گفته محققان گروه امنیت سایبری Group-IB این گروه در حال بررسی بیشتر جزئیات این ویروس است و تاکنون گزارشات مرتبط با شدت تاثیرات مخرب این ویروس را به مسئولان مربوطه و کمپانی‌های بزرگ نیز ارسال کرده‌اند.

چگونه از دستگاه خود در برابر ویروس Gold Pickaxe حفاظت کنیم؟

با توجه به همه‌گیری این ویروس در دو سیستم عامل اندروید و iOS، بی‌راه نیست اگر بگوییم که در حال حاضر تمامی کاربران در معرض خطر قرار دارند! از این رو، توصیه می‌کنیم به هیچ‌عنوان اپلیکیشن‌ها، فایل‌ها (اعم از فایل‌های متنی، صوتی، تصویری و ..) را از منابع ناشناس دانلود و نصب نکرده و برای دانلود اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود تنها به فروشگاه‌های معتبری نظیر “اپ استور” یا “گوگل پلی” که از امنیت بالاتری نسبت به سایر فروشگاه‌ها برخوردارند، مراجعه فرمایید. البته سیستم‌عامل iOS به دلیل اکوسیستم بسته آن که تنها از طریق “اپ استور” امکان نصب برنامه را دارد، در بخش برنامه‌ها در معرض خطر کمتری قرار دارد، با این حال فایل‌های دانلود‌شده امکان آلوده کردن این سیستم‌عامل را نیز دارند.

همچنین مطالعه کنید
احتمالاً تمام مدل‌های آیفون 15 سال آینده به قابلیت داینامیک آیلند مجهز خواهند شد

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>