جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
فروش جهانی قطعات نیم‌رسانا

هوش مصنوعی بازار نیمه رساناها را نیز تکان داد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

نرخ فروش جهانی قطعات نیمه رسانا (نیمه هادی) این روزها رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. اطلاعات اخیر از سازمان تجارت جهانی نیمه هادی‌ها (WSTS) نشان می‌دهد که فروش جهانی این قطعات به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسیده است. در سه ماهه چهارم سال 2023، شاهد افزایش 8.4 درصدی فروش جهانی قطعات نیمه رسانا نسبت به سه ماهه قبل و افزایش قابل‌توجه 11.6 درصدی نسبت به سال قبل بودیم.

موثرترین عامل در روند صعودی فروش، افزایش استفاده از هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی اکنون بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ماست و استفاده از آن تقریباً در همه بخش‌ها رواج یافته است. طبیعتاً عملکرد نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی نیازمند منابع است و باعث می‌شود شرکت‌ها با چالش‌های مربوط به پهنای باند بالای حافظه روبه‌رو شوند. از همین رو، افزایش فروش قطعات نیمه رسانا با افزایش تراشه‌های حافظه ارتباط مستقیم دارد.

نمودار فروش جهانی قطعات نیم‌رسانا

سامسونگ در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل 49 درصد افزایش درآمد داشته است، دو کمپانی SK hynix و میکرون نیز هر کدام به ترتیب شاهد افزایش درآمد 24.1 درصدی و 17.9 درصدی بودند. در این مدت، درآمد جمعی این سه تولیدکننده 33 درصد افزایش یافت. رشد قابل توجه درآمد در این دوره سه کمپانی مدیاتک (17.7٪ افزایش)، کوالکام (14.2٪) و انویدیا (10.4٪) را نیز شامل شده است. غیر از این، انویدیا هم شاهد افزایش قابل‌توجهی در ارزش سهام خود بوده است.

سود شرکت‌ها

پس از روند نزولی که از سال 2021 آغاز شده، نرخ فروش جهانی قطعات نیمه رسانا افزایش قابل توجهی را در سه ماهه پایانی سال 2023 تجربه کرد. انتظار می‌رود با پذیرش فزاینده هوش مصنوعی همچنان شاهد روند صعودی آن باشیم.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *