Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کدام گوشی ها در این ماه میلادی معرفی می‌شوند؟

کدام گوشی ها در این ماه میلادی معرفی می‌شوند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مراسم کنگره جهانی موبایل MWC 2024 بارسلون در تاریخ 7 تا 10 اسفند (26 تا 29 فوریه) برگزار می‌شود. با این حال، احتمالاً بیشتر گوشی‌های هوشمند قبل از این تاریخ به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد. امروز در اِروتِک با محصولاتی که احتمالاً در این ماه میلادی معرفی می‌شوند آشنا می‌شویم.

حدود 12 برند مختلف گوشی‌های خود را در این ماه معرفی می‌کنند که تعداد کمی از آنها پرچمدار و بقیه یا میان‌رده و یا پایین‌رده و اقتصادی خواهند بود. این 12 برند شامل شیائومی، هواوی، اوپو، ویوو، ریلمی، iQOO، ناتینگ، اچ‌ام‌دی (مالک نوکیا)، آنر، تکنو، اینفینیکس و آیتل هستند.

1- شیائومی 14 اولترا

شیائومی 14 الترا

گوشی پرچمدار شیائومی 14 اولترا احتمالاً تا پایان فوریه در رویداد MWC یا قبل از آن رونمایی می‌شود. برخلاف نسل‌های قبلی، انتظار می‌رود عرضه این گوشی جهانی بوده و محدود به منطقه خاصی نباشد.

گفته می‌شود این دستگاه با 4 لنز دوربین 50 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. دوربین اصلی از سنسور LYT-900 سونی با دیافراگم متغیر استفاده می‌کند و یک لنز اولتراواید (فوق عریض)، یک شاتر تله‌فوتو و یک سنسور تله‌فوتو پریسکوپی آن را همراهی می‌کنند.

این گوشی همچنین به تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 مجهز شده و انرژی خود را از یک باتری ۵۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد. شیائومی 14 اولترا از استانداردهای شارژ سیمی 90 واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

۲- هواوی پاکت S2

هواوی پاکت S2

ظاهراً هواوی قصد دارد از گوشی هواوی پاکت اس 2 (Huawei Pocket S2) در تاریخ ۲۷ فوریه (8 اسفند) در خلال رویداد MWC 2024 رونمایی کند. این دستگاه احتمالاٌ از یک نسخه آندرکلاک‌شده از چیپ کایرین 9000s قدرت گرفته است. متاسفانه، این تمام اطلاعاتی است که تاکنون درباره‌ی این دستگاه به بیرون درز کرده است. پاکت اس 2 جانشین پاکت اس قبلی خواهد شد که اواخر سال ۲۰۲۲ به‌عنوان ارزان‌ترین گوشی هوشمند قابل تاشو شرکت هواوی معرفی شده بود.

3- اوپو 25F و رنو 11F

 

اوپو 25F و رنو 11F

به‌نظر می‌رسد گوشی اوپو اف 25 (Oppo F25) در ماه فوریه در هند معرفی می‌شود. این دستگاه با نام اوپو رنو 11 اف (Oppo Reno 11F) در جنوب‌شرق آسیا شناخته خواهد شد.

این گوشی احتمالاً با یک صفحه نمایش اولد 6.7 اینچی با وضوح +FHD، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و یک حسگر اثرانگشت زیرنمایشگر و یک تراشه دایمنسیتی 7050 مدیاتک عرضه می‌شود. اوپو F25 همچنین از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده و از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند.

تنظیمات دوربین این دستگاه شامل یک لنز 64 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو در قاب پشتی و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلو خواهد بود. اوپو F25 همچنین با استاندارد IP65 در مقابل پاشش آب مقاوم است.

4- سری ویوو V30، ویوو V40 SE و V40 Lite

سری ویوو V30، V40 SE و V40 Lite

سری ویوو V30 به‌طور رسمی در ماه فوریه معرفی می‌شود. این خط تولید احتمالاً شامل دو دستگاه با نام ویوو V30 و ویوو V30 پرو خواهد بود. انتظار می‌رود گوشی ویوو V40 SE (یا همان ویوو V40 Lite) با این سری همراه شود.

گفته می‌شود ویوو V30 به تراشه اسنپ‌دراگون 7 نسل 3 کوالکام مجهر بوده، یک صفحه نمایش اولد منحنی دارد و از شارژ سریع 80 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر، ویوو V40 SE جانشین ویوو V30 Lite خواهد بود. جزییات این گوشی و ویوو V30 Pro هنوز مشخص نشده است.

5- سری ریلمی 12

سری ریلمی 12 در دو نسخه ریلمی 12 پرو و ریلمی 12 پرو پلاس در این ماه میلادی در چین رونمایی شد. با این حال به‌نظر می‌رسد این سری، ریلمی 12 وانیلی (استاندارد) و ریلمی 12 پلاس را نیز دریافت خواهد کرد.

ریلمی 12 پلاس، دارای یک طراحی مشابه با مدل‌های پرو خواهد بود اما با مشخصات نسبتاً ضعیف‌تری عرضه می‌شود. انتظار می‌رود این گوشی از یک تراشه نامشخص با سرعت 2.6 گیگاهرتزی، دوربین 50 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 2 مگاپیکسلی ماکرو، و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی به همراه یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کند.

همچنین مطالعه کنید
گلکسی زد فولد 5 سامسونگ با لولای بهبودیافته رونمایی شد

6- آیکو نئو 9 پرو

آیکو نئو 9 پرو به‌طور رسمی در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) در هند معرفی می‌شود و جانشین آیکو نئو 7 پرو خواهد بود. این گوشی به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 مجهز شده و انرژی خود را از یک باتری 5160 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی می‌گیرد.

آیکو نئو 9 پرو دارای یک صفحه نمایش 6.78 اینچی اولد با رزولوشن 1.5K و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز خواهد بود. این دستگاه در بخش دوربین از سنسور اصلی IMX920 سونی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

پیش از این سری آیکو نئو 9 در چین رونمایی شده بود و باید دید نسخه‌های هندی چه تفاوتی با نسخه‌های چینی داشته و آیا گوشی دیگر نیز همراه دو دستگاه قبلی معرفی خواهد شد یا خیر.

7- آنر X9b

انتظار می‌رود که آنر X9b به‌صورت رسمی در تاریخ 15 فوریه (26 بهمن) معرفی شود. از آنجایی که این دستگاه پیش از این در چندین بازار رسمی شده، تمامی مشخصات آن از قبل شناخته شده است!

این گوشی با یک صفحه نمایش منحنی 6.78 اینچی با وضوح +FHD، نرخ نوسازی 120 هرتزی، چیپست اسنپ‌دراگون 6 نسل 1 کوالکام، یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسل و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسل عرضه می‌شود. این گوشی همچنین با یک باتری 5800 میلی‌آمپر ساعتی همراه بوده که از شارژ سریع 35 واتی پشتیبانی می‌کند.

رقبای این محصول، سری ردمی نوت 13 و ریلمی 12 پرو هستند.

8- ناتینگ فون 2a

ناتینگ فون 2a به‌طور رسمی در رویداد MWC معرفی می‌شود و اولین گوشی هوشمند پایین‌رده ناتینگ خواهد بود.

گفته می‌شود این دستگاه از یک صفحه نمایش اولد 6.7 اینچی با رزولوشن +FHD و تراشه دایمنسیتی 7200 مدیاتک بهره می‌برد. نایتنگ فون 2a دارای یک ماژول دوربین دایره‌ای است که به یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده و با نور LED Glyph احاطه شده است.

گفته شده این محصول از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی کرده و قیمت آن زیر 400 یورو است.

9- گوشی هوشمند اچ‌ام‌دی

شاید بین تمام گوشی‌های هوشمند در فوریه 2024، این جالب‌ترینشان باشد. چراکه اچ‌ام‌دی (مالک نوکیا) به‌تازگی تایید کرده است که قصد دارد گوشی‌های خود را با برند خود HMD معرفی کند و انتظار می‌رود حداقل یکی از آن‌ها به‌طور رسمی در MWC معرفی شود. تنها چیزی که از این دستگاه می‌دانیم، وجود یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی در آن است!

10- سری تکنو پوا 6

پیش از این تایید شده بود که سری تکنو پوا 6 به‌طور رسمی در MWC معرفی خواهد شد. این گوشی‌ها از تنظیمات صوتی Dolby Atmos پشتیبانی خواهند کرد. همچنین مشخص شده که تکنو پوا 6 به پردازنده دایمنسیتی 6080 مدیاتک مجهز شده و دارای یک صفحه نمایش +FHD و سیستم عامل اندروید 14 خواهد بود.

11- سری اینفینیکس نوت 40

انتظار می‌رود سری اینفینیکس نوت 40 به‌طور رسمی در رویداد MWC معرفی شود. این خط تولید احتمالاً شامل مدل‌های وانیلی (استاندارد) و پرو خواهد بود. البته نگته عجیب در مورد این سری این است که هر دو مدل از چیپست هلیو G99 مدیاتک بهره می‌برند. همچنین مشخص شده است این گوشی‌ها دارای یک صفحه نمایش پانچ هول +FHD، یک دوربین جلو و یک سه دوربین در قاب پشتی هستند.

نسخه پرو سری اینفینیکس نوت 40 از شارژ سریع 70 واتی پشتیبانی می‌کند درحالی‌که نسخه استاندارد به سرعت 40 واتی محدود شده است. با این وجود، هر دوی آن‌ها از شارژ بی‌سیم 5 واتی نیز پشتیبانی خواهند کرد.

12- سری آیتل پاور

کمپانی آیتل قصد دارد در ماه فوریه در هند سه گوشی هوشمند از سری پاور (Power) را معرفی کند.

برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند در فوریه 2024، اولین مدل سری پاور این شرکت با نسخه گو (Go) اندروید عرضه خواهد شد. نسخه دوم نیز از شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد و در نهایت، دستگاه سوم با یک ویژگی انحصاری برای حافظه در هند عرضه می‌شود.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>