Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیفون 16 پرو احتمالاً به دکمه‌های جدیدی مجهز خواهد شد

آیفون 16 پرو احتمالاً به دکمه های جدیدی مجهز خواهد شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سری آیفون 15 اپل نسبت به آیفون 14 تغییرات نسبتاً زیادی را به همراه داشت؛ آیفون 15 استاندارد و آیفون 15 پلاس با جزیره‌ی پویا و دوربین‌های ارتقایافته عرضه شدند و طراحی پنل پشتی آن‌ها نیز تا حدی نسبت به قبل بهبود پیدا کرده بود. با این حال، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با یک دکمه‌ی اکشن جدید (Action Button) قابل سفارشی‌سازی و با کاربردهای مختلف، رونمایی شدند. اگرچه زمان زیادی از معرفی دکمه‌ی اکشن نمی‌گذرد، اپل قصد دارد که این دکمه را در مدل‌های آیفون 16 پرو دست‌خوش تغییر کند.

این کمپانی اخیراً نمونه‌ی آزمایشی و اولیه‌ای از آیفون 16 پرو را ساخته که از یک دکمه‌ی اکشن بازطراحی‌شده بهره می‌برد. به گزارش سایت مک‌رومرز (MacRumors)، اپل در این مدت قصد تغییر دکمه‌های اکشن و ولوم مدل‌های پرو آیفون بعدی را داشته است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در مرحله‌‎ی فعلی، دقیقاً نمی‌دانیم برنامه‌ی اپل برای تغییر دکمه‌های آیفون 16 پرو چیست. این شرکت نه‌تنها طراحی جدید دکمه‌ی اکشن را موردآزمایش قرار می‌دهد، که به امکان استفاده از دکمه‌ی ولوم یکپارچه نیز فکر می‌کند.

با توجه به گزارشات جدید، اپل این چهار چیدمان مختلف دکمه‌ها را برای آیفون 16 پرو آزمایش کرده است:

  • دکمه‌ی اکشن کوچک‌تر با دکمه‌های ولوم یکپارچه
  • دکمه‌ی اکشن بزرگ با دکمه‌های ولوم یکپارچه و دکمه‌ی کپچر جدید (Capture Button)
  • دکمه‌ی اکشن بزرگ با دکمه‌های ولوم مجزا و دکمه‌ی کپچر
  • دکمه‌ی اکشن کوچک با دکمه‌های ولوم مجزا و دکمه‌ی کپچر هم‌سطح با فریم گوشی

اپل در حال حاضر مشغول آزمایش گزینه‌ی آخر است که دست به دکمه‌ی اکشن یا دکمه‌های ولوم فعلی نمی‌زند اما یک دکمه‌ی کپچر جدید اضافه می‌کند که هم‌سطح با فریم آیفون ۱۶ پرو قرار می‌گیرد. این کمپانی همچنین جایگاه‌های مختلفی را برای دکمه‌ی اکشن آزمایش کرده است و از آن‌جایی که هنوز طراحی آیفون ۱۶ پرو وارد مراحل نهایی نشده، آزمایشات جدید اپل بخشی از پروژه‌ی Bongo این کمپانی لحاظ می‌شوند. هدف قبلی این پروژه آوردن دکمه‌های لمسی به آیفون بود، دکمه‌هایی که طبق گمانه‌زنی‌های اولیه انتظار می‌رفت همزمان با آیفون ۱۵ پرو معرفی شوند، اما این طرح در نهایت به دلیل محدودیت‌های کیفی و نرخ بالای خرابی لغو شد.

همچنین مطالعه کنید
گوشی ارزان قیمت لاوا یووا 3 با ظاهری شبیه به آیفون معرفی شد

آیفون 16 پرو احتمالاً به دکمه‌های جدیدی مجهز خواهد شد

همچنین انتظار می‌رفت که اپل در طراحی آیفون ۱۶ پرو، دکمه‌های لمسی را همراه با یک دکمه‌ی یکپارچه و بزرگ ولوم ارائه کند. یک نمونه‌ی دیگر با دکمه‌ی اکشن بزرگی که نزدیک به دکمه‌های ولوم بود نیز در این مدت توسط اپل موردآزمایش قرار گرفت. اکنون اما به نظر می‌رسد که اپل با جدیدترین طراحی «Proto2» قصد دارد تا با دکمه‌ی اکشنی که هم‌اندازه با دکمه‌ی اکشن آیفون ۱۵ پرو است، به توسعه‌ی آیفون ۱۶ پرو ادامه دهد. با این وجود، این کمپانی همچنان به دنبال اضافه کردن یک دکمه‌ی خازنی کپچر (Capture Button) است که برای قابلیت‌های دوربین‌محور مورداستفاده قرار می‌گیرد. اینکه دقیقاً طراحی و ظاهر این دکمه چگونه خواهد بود در حال حاضر مشخص نیست و باید منتظر ارائه‌ی جزئیات بیشتر باقی ماند.

اپل زمان زیادی برای آزمایش چیدمان مختلف دکمه‌های آیفون ۱۶ پرو و اضافه کردن ویژگی‌های جدید در اختیار دارد، چرا که هنوز ماه‌ها به عرضه‌ی آیفون ۱۶ و مدل‌های مختلف آن مانده است. طبیعتاً با نزدیک شدن به مرحله‌ی تولید انبوه این گوشی، جزئیات بیشتری درباره‌ی دکمه‌های آن و طراحی جدید آیفون ۱۶ پرو خواهیم شنید.

منبع: Wccftech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>