Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل از گوشی های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس رونمایی کرد

اپل از گوشی های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در روز گذشته و در رویداد بزرگ Wonderlust، اپل به صورت رسمی از گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس در کنار گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس خود، رونمایی کرد. اگر‌چه، به دلیل معرفی ویژگی‌های نوآورانه‌ای که پیش‌تر در لاین گوشی‌های غیرپرو اپل به چشم نخورده است، همواره، سهم بزرگی از پوشش خبری رسانه‌ها به گوشی‌های مدل پرو می‌رسید، اما امسال، ارتقاء‌های قابل‌توجهی در گوشی‌هایی با مدل‌های “غیر پرو” نیز به چشم می‌خورد. برای آشنایی با نسخه‌های غیرپرو آیفون 15 با اِروتِک همراه باشید.

اپل از گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی کرد

در حالی که اپل به صراحت این مسئله را تایید نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد که اصرار‌ها و الزمات اتحادیه اروپا، سرانجام اپل را به استفاده از پورت اتصال USB-C در سری جدید گوشی‌های آیفون مجبور ساخت. علاوه بر این، قابلیت “جزیره پویا یا همان Dynamic Island” که پیش‌تر وجود آن تنها به گوشی‌های مدل‌های پرو محدود می‌شد، این بار به گوشی‌های آیفون غیر پرو نیز راه پیدا کرده است.

با استناد به اظهارت اپل، به نظر می‌رسد که گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به‌ترتیب از صفحه‌نمایشی 6.1 و 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 60 هرتزی و حداکثر روشنایی 2000 نیت (در فضای باز) بهره می‌برند که به گفته اپل، این میزان (2000 نیت) نسبت به نسل پیشین گوشی‌های آیفون، با افزایشی دو برابری مواجه شده است. علاوه بر این، هر دو گوشی دارای “روکشی بافت‌دار و مات، لبه منحنی روی قاب آلومینیومی” هستند و عمر باتری آن‌ها یک روز کامل را پشتیبانی خواهد کرد. شایان ذکر است که نسخه وانیلی (ستاندارد) آیفون 15 و آیفون 15 پلاس در 5 رنگ خاص و جدید، در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

اپل از گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی کرد

از آنجایی که اپل همچنان به صورت عمدی قصد دارد تا میان گوشی‌های مدل پرو و غیر پرو تمایز قائل شود؛ امسال نیز، در رونمایی هر دو گوشی غیر پرو سری آیفون 15، مشخص شد که این شرکت از تراشه A16 بایونیک سال گذشته در این دو گوشی بهره گرفته است.

دوربین اصلی هر دو گوشی دارای سنسوری کوچک‌تری نسبت به سنسور‌های تعبیه شده در مدل‌های پرو آیفون 15 و حتی آیفون 14 پرو است و آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از یک سنسور 48 مگا‌پیکسلی در دوربین اصلی خود بهره می‌برند. با این حال، علی‌رغم عدم وجود لنز تله‌فوتوی اختصاصی که منحصراً در خط پرو یافت می‌شود، اپل مدعی است که هر دو گوشی غیر پرو سری 15 گوشی‌های آیفون قادرند تا عکس‌های تله‌فوتو را با کیفیت اپتیکال 2 برابری ثبت نمایند. یکی از جالب‌ترین نکات در تنظیمات دوربین دو گوشی، تنظیم رزولوشن پیش‌فرض روی 24 مگا‌پیکسل است. بنا به ادعا‌های اپل این، تنظیمات تعادلی میان کیفیت باورنکردنی تصاویر ثبت شده و اندازه (حجم ذخیره‌سازی) فایل عکس را ایجاد می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
اینفینیکس از سری نوت 30 (Note 30) خود رونمایی کرد

اپل از گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی کرد

علاوه بر این، اپل مدعی است که سیستم دوربین گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به کاربران اجازه می‌دهد تا نسل بعدی از عکس‌های پرتره را با “جزئیات بیشتر، رنگ‌های زنده و عملکرد بهبود یافته در نور کم” ثبت نمایند. در یک ویژگی قابل توجه در تنظیمات دوربین گوشی‌های غیر پرو سری 15، دیگر نیازی نیست تا کاربران حالت پرتره را تغییر دهند. در زمان عکاسی، هنگامی که برای فوکوس کردن روی صفحه نمایشگر ضربه‌ای زده می‌شود یا هنگامی که یک فرد، سگ یا گربه در کادر وجود داشته باشد؛ گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس قادرند تا به صورت خودکار اطلاعات عمق را ثبت نمایند. در این شرایط کاربران می‌توانند تا پس از ثبت هر تصویر، با تنظیم نقطه فوکوس دلخواه، آن عکس را به یک عکس پرتره تبدیل کنند. ضمناً، تصویر‌برداری در حالت شب و شرایط کم نور برای ارائه “جزئیات واضح‌تر و رنگ‌های زنده‌تر” در تصاویر، نیز بهبود یافته است. شایان ذکر است که قابلیت Smart HDR نیز در هر گوشی بهبود یافته است و این قابلیت حالا می‌تواند تا در برنامه‌های شخص ثالث (Third Party) نیز عملکرد درخشانی از خود برجای بگذارد.

اپل از گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی کرد

در حال حاضر، حالت اضطراری (SOS) تعبیه شده روی هر دو گوشی در 14 کشور در سراسر دنیا از طریق ارتباطات ماهواره‌ای در دسترس است و در اواخر ماه جاری، این قابلیت در کشور‌های اسپانیا و سوئیس نیز معرفی خواهد شد. علاوه بر این، گوشی‌های آیفون 15 و 15 پلاس با استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای، قادرند تا سرویس کمک‌رسانی جاده‌ای را نیز ارائه دهند. در ابتدا، این قابلیت در ایالات متحده آمریکا و از طریق شبکه کمک‌رسانی AAA، صورت می‌پذیرد و در نهایت به سایر کشور‌ها نیز راه می‌یابد. این سرویس به مدت دو سال پس از خرید گوشی، رایگان خواهد بود و برنامه این سرویس دارای یک رابط کاربری کاربر‌پسند است. علاوه بر این، در حین ارائه خدمت، یک پرسشنامه مختصر به منظور جمع‌آوری جزئیات مهم در رابطه با وضعیت کمک‌رسانی جاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اپل از گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی کرد

قیمت پیکر‌بندی پایه آیفون 15 از 799 دلار شروع شده است، این در حالی است که پیکر‌بندی پایه آیفون 15 پلاس با قیمتی 899 دلاری به فروش می‌رسد. شایان ذکر است که هر دو مدل از گوشی‌های غیر پرو سری 15 گوشی‌های آیفون از حافظه داخلی 128 گیگا‌بایتی بهره می‌برند. طبق جدول زمانی ارائه شده، پیش‌سفارش این گوشی‌ها از تاریخ 24 شهریور (15 سپتامبر) آغاز می‌شود و تاریخ عرضه رسمی آن‌ها در روز 31 شهریور (22 سپتامبر) تعیین شده است. گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس در رنگ‌های “صورتی روشن، لیمویی روشن، سبز نعنایی روشن، آبی آسمانی و مشکی” در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>