Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش غیرفعال کردن تمامی سنسورهای گوشی اندرویدی

چگونه تمام سنسورهای گوشی اندرویدی (دوربین، میکروفون و …) را با یک دکمه غیرفعال کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی هوشمند، شخصی‌ترین دستگاه شما محسوب می‌شود، چرا که آن را تقریباً همیشه همراه خود دارید و تمام چیزهایی که می‌بینید، می‌شنوید و حس می‌کنید در معرض گوشی شما قرار گرفته‌اند. اما گاهی اوقات شاید بخواهید سنسورهای مختلف گوشی اندرویدی خود را غیرفعال کنید و نگران احتمال ضبط شدن این موارد نباشید، در این صورت پیشنهاد می‌کنیم اِروتِک را در ادامه‌ی این متن همراهی کنید تا با روش غیرفعال کردن تمامی سنسورهای گوشی اندرویدی خود به‌شکل همزمان آشنا شوید.

اگرچه سیستم‌عامل اندروید برای غیرفعال کردن ردیابی موقعیت مکانی، اتصال به نت سیم‌کارت (دیتا) و حتی میکروفون و دوربین، کلیدهای سریعی را ارائه می‌دهد، اما هر کدام از این موارد را باید جداگانه و تک‌تک غیرفعال کنید که کاری زمان‌بر است. البته خوشبختانه اندروید تنظیماتی مخفی دارد که امکان غیرفعال کردن تمامی سنسورهای گوشی را تنها با یک گزینه و یک‌بار ضربه زدن فراهم می‌کند.

اولین کاری که باید انجام دهید، فعال کردن گزینه‌های توسعه‌دهنده (Developer Options) است که آموزش نحوه‌ی انجام آن را می‌توانید از این‌جا دنبال کنید. گزینه‌هایی که در این بخش ارائه شده‌اند، کاملاً رسمی هستند و خود گوگل آن‌ها را برای راحتی بیشتر توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی در دسترس قرار داده است. بنابراین، نیازی به نگرانی در رابطه با از دست رفتن گارانتی یا بروز مشکلات فنی ندارید و فعال کردن گزینه‌های توسعه‌دهنده، کاری کاملاً بی‌خطر محسوب می‌شود. گوگل همچنین در اسناد و توضیحات خود اشاره کرده که این قابلیت نه‌تنها به توسعه‌دهندگان برنامه‌ها کمک می‌کند، بلکه «به کاربران نیز راهی برای کنترل سنسورهای دستگاهشان می‌دهد» و کاربرد آن فقط محدود به توسعه‌دهندگان نیست.

بعد از اینکه گزینه‌های توسعه‌دهنده را فعال کردید، این بخش را در تنظیمات گوشی اندرویدی خود باز کنید.

همچنین مطالعه کنید
چگونه بلندگوهای گوشی شیائومی خود را تمیز کنیم؟

آموزش غیرفعال کردن تمامی سنسورهای گوشی اندرویدی

به پایین صفحه بروید و به دنبال «Quick Settings Developer Tiles» بگردید و بر روی این دکمه ضربه بزنید.

آموزش غیرفعال کردن تمامی سنسورهای گوشی اندرویدی

سوییچ «Sensors Off» را فعال کنید.

سوییچ «Sensors Off» را فعال کنید

بعد از انجام این کار، وقتی که انگشت خود را از بالای صفحه به پایین می‌کشید تا نوار اعلانات را مشاهده کنید، شاهد اضافه شدن یک کاشی جدید در تنظیمات سریع گوشی با نام «Sensors Off» نیز خواهید بود.

آموزش غیرفعال کردن تمامی سنسورهای گوشی اندرویدی

اندروید به‌طور پیش‌فرض کاشی «Sensors Off» را در آخر پنل تنظیمات سریع گوشی قرار می‌دهد اما مانند هر کاشی دیگری، امکان تغییر محل قرارگیری این کاشی نیز فراهم شده است.

وقتی که این قابلیت را فعال می‌کنید، گوشی شما بیشتر سنسورها مانند دوربین‌ها، میکروفون، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و موارد دیگر را خاموش می‌کند. در صورتی که برنامه‌ی دیگری (مانند برنامه‌ی دوربین گوشی) سعی کند به هر یک از این حسگرها دسترسی پیدا کند، یا با خطا مواجه می‌شود یا قادر به کار کردن نخواهد بود.

بقیه بخش‌های گوشی هوشمند شما مثل وای‌فای و اینترنت سیم‌کارت به کار خود ادامه می‌دهند و این قابلیت تأثیری بر روی عملکرد آن‌ها نخواهد گذاشت. به این ترتیب، گزینه‌ی «Sensors Off» برای برخی سناریوهای خاص به کار می‌آید یا برای مواقعی کاربردی است که بخواهید تجربه‌ی خصوصی و محدودتری داشته باشید. حالا که این آموزش را دنبال کرده‌اید و کاشی «Sensors Off» به پنل تنظیمات سریع گوشی شما اضافه شده است، تنها با یک‌بار ضربه زدن بر روی آن می‌توانید تمامی سنسورهای گوشی خود را غیرفعال کنید یا به حالت اول برگردانید.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

یک پاسخ

  1. این کار به شما حس خوب تحت نظر نبودن را می دهد که جز اهداف سازندگان تلفن همراه نیست?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>