Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیفون SE 4 احتمالاً یک گوشی ارزان قیمت و جذاب خواهد بود!

آیفون SE 4 احتمالاً یک گوشی ارزان قیمت و جذاب خواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

از سال گذشته، شایعاتی مبنی بر تصمیم اپل برای تولید نسل چهارم سری SE آیفون یا همان گوشی آیفون SE 4 به گوش می‌رسد. با این حال، پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر تعویق تاریخ رونمایی از این دستگاه به سال 2025 میلادی، جزئیات بیشتری در رابطه با مشخصات کلیدی آن مطرح نشده بود. اما حالا این گوشی با شایعاتی جدید به صدر اخبار بازگشته است. با استناد به گزارش وب‌سایت “MacRumors”، اپل در تلاش است این محصول را با مشخصات ارتقاء‌یافته و طراحی مدرن‌تر نسبت به نسل قبلی به بازار معرفی کند تا بتواند نبض بازار گوشی‌های ارزان قیمت را در دست بگیرد.

آیفون SE 4 بدنه آیفون 14 را قرض می‌گیرد!

یک منبع ناشناس در گفتگو خود با وب‌سایت MacRumors می‌گوید:

اپل قصد دارد در طراحی آیفون SE 4 از اغلب فرم فاکتور‌های گوشی آیفون 14 استفاده کند.

با استناد به این افشاگری، گوشی آیفون نسل چهارم در ابعادی مشابه با سری پیشین گوشی‌های آیفون (سری 14) به بازار معرفی خواهد شد و از صفحه نمایش 6.1 اینچی ناچ، قاب آلومینیومی و چیدمان دکمه مشابهی با آیفون 14 بهره خواهد برد. علاوه بر این، انتظار می‌رود گوشی آیفون SE 4، “دکمه Home و حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر” گوشی آیفون SE 3 را برای همیشه به فراموشی بسپارد.

به گفته این منبع آگاه، تفاوت اصلی بین آیفون نسل چهارم سری SE و آیفون 14 در طراحی پنل پشتی و نوع پورت به کار گرفته شده در آن، نهفته است. انتظار می‌رود اپل قاب پشتی آیفون SE 4 را تنها به یک دوربین اصلی مجهز کند و رابط لایتنینگ تعبیه شده در آیفون SE 3 را با پورت (درگاه) USB-C جایگزین نماید. علاوه بر این، گمان می‌رود دوربین پشتی آیفون SE 4 به جای سنسور 12 مگاپیکسلی به کار گرفته شده در آیفون SE 3، به یک سنسور 48 مگاپیکسلی (مشابه با سنسور تعبیه شده در آیفون 15) مجهز باشد.

همچنین مطالعه کنید
ایسوس از گوشی های گیمینگ سری راگ فون 8 با طراحی متفاوت رونمایی کرد

در نتیجه این تغییرات سخت افزاری، انتظار می‌رود آیفون SE 4 (با وزن حدوداً 166 گرمی) کمی سبک‌تر از آیفون 14 (با وزن 172 گرم) باشد. لازم به ذکر است، این منبع در رابطه با تجهیز گوشی آیفون نسل چهارم به دکمه اکشن (Action Button که پیش‌بینی می‌شود در نسخه‌های استاندارد گوشی آیفون 16 در سال 2024 میلادی معرفی شود) اطلاعاتی را ارائه نداده است.

جدا از گمانه‌زنی‌های مربوط به طراحی ظاهری آیفون SE 4، تاکنون مشخص نشده است که این دستگاه قرار است به کدام یک از تراشه‌های اپل مجهز شود، اما شایعاتی مبنی بر تجهیز این دستگاه به پردازنده A18 به گوش می‌رسد. با این حال، از آنجایی که تا زمان رونمایی رسمی این محصول (در سال 2025) زمان زیادی باقی مانده است، ممکن است این گوشی (به مانند تمامی محصولات در حال توسعه) دستخوش تغییرات فراوانی شود.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>