Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

معرفی چهار ویژگی جالب در مورد آیفون 14 وانیلی (استاندارد)

معرفی چهار ویژگی جالب در مورد آیفون 14 وانیلی (استاندارد)

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که آیفون 14 و آیفون 14 پلاس هیچ شباهتی با مدل‌های پرو ندارند. شاید این ذهنیت چندان هم بی‌دلیل نباشد چراکه مدل‌های پرو سری آیفون 14 فاصله بسیار زیادی با نسخه‌های پایه دارند. اما ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به ویژگی‌های جالبی که باعث می‌شوند کاربران همچنان گوشی‌های آیفون 14 پایه (وانیلی) را خریداری کنند بپردازیم. با اروتک همراه باشید.

باتری

همه مدل‌های آیفون 14، بجز نسخه پرو مکس، باتری بزرگتری نسبت به سری آیفون 13 دارند. به‌عنوان مثال، آیفون 13 با باتری 3227 میلی‌آمپر ساعتی بسته‌بندی شده بود، در حالیکه مدل جدید یک باتری 3279 میلی‌آمپر ساعتی دارد. علاوه بر این، هر چهار مدل، عمر باتری حداقل یک روزه را ارائه می‌دهند. وب‌سایت PhoneArena نیز تست‌های متعددی را برای درک عملکرد این گوشی در شرایط مختلف انجام داده است. در تست پخش ویدئو، این گوشی 8 ساعت و 35 دقیقه دوام آورد. در تست وبگردی، نتیجه 15 ساعت و 23 دقیقه بود. هنگام انجام بازی‌های سه‌بعدی، گوشی 6 ساعت و 44 دقیقه دوام آورد. اما این اعداد به‌طور قابل توجهی با آنچه شرکت مستقر در کوپرتینو قبلا ارائه کرده بود متفاوت است.

معرفی چهار ویژگی جالب در مورد آیفون 14 وانیلی (استاندارد)
تست انجام‌شده توسط PhoneArena

در مورد استفاده و استقامت کلی، در اینجا نتایج به اشتراک گذاشته‌شده توسط Tom’s Guide نیز آمده است.

معرفی چهار ویژگی جالب در مورد آیفون 14 وانیلی (استاندارد)
تست انجام‌شده توسط Tom’s Guide

همانطور که می‌دانید، DXoMark تست‌های باتری را نیز انجام می‌دهد. در این پلتفرم، آیفون 14 با کسب 112 امتیاز، در رتبه 63 قرار گرفت.

معرفی چهار ویژگی جالب در مورد آیفون 14 وانیلی (استاندارد)
تست انجام‌شده توسط DXoMark

دوربین سلفی

تمامی مدل‌های این سری دارای یک دوربین سلفی با پشتیبانی از فوکوس خودکار و دیافراگم بازتر f/1.9 هستند. در مورد دیافرگام اگر اطلاع ندارید، باید گفت هرچه دیافراگم بازتر باشد، نور بیشتری را جذب می‌کند و به‌علاوه، می‌تواند اشیاء خارج از فوکوس را با دقت بیشتری محو کند. به عنوان یک مرجع، آیفون 13 دارای یک دوربین جلو با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت است. در واقع، عکس‌های گرفته‌شده توسط آیفون 14، زنده‌تر بوده و رنگ‌های بهتری را تولید می‌کنند.

معرفی چهار ویژگی جالب در مورد آیفون 14 وانیلی (استاندارد)

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که مدل‌های آیفون 13 و آیفون 14 دارای حسگر تصویر مشابهی هستند که در فیس‌آیدی (Face ID) استفاده می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
ریلمی نوت 50 با برچسب قیمتی 65 دلاری به بازار معرفی شد!

رنگ بنفش جدید

مدل‌های آیفون 14 وانیلی و پلاس در رنگ‌های مشکی نیمه‌شب (Midnight)، استارلایت (سفید مایل به نقره‌ای)، قرمز و همچنین رنگ‌های کاملاً جدید آبی و بنفش در دسترس هستند. با این حال، به نظر می‌رسد که نسخه بنفش، رنگ امضای امسال باشد. به هر حال، در چند سال اخیر، این شرکت با هر بار تکرار از گوشی‌های پرچمدار خود، رنگ جدیدی را اضافه کرده است.

معرفی چهار ویژگی جالب در مورد آیفون 14 وانیلی (استاندارد)

باید نسخه بنفش آیفون 12 را به خاطر داشته باشید. اما نکته اینجاست که آیفون 14 با آن تفاوت زیادی دارد. منظور ما این است که رنگ آن کمتر اشباع شده است. به علاوه، این مدل بسیار شیک‌تر به‌نظر می‌رسد.

به غیر از آن، برآمدگی دوربین و قاب گوشی نیز دارای رنگ یکسانی هستند تا با رنگ آن مطابقت داشته باشند و ظاهری ثابت را ایجاد کنند. قاب پشتی این گوشی نیز براق است، اما نیاز نیست نگران باقی ماندن اثر انگشت روی آن باشید.

ویژگی‌های جدید ایمنی

آیفون 14 (با سیستم‌عامل iOS 16) دارای ویژگی‌های ایمنی مانند تشخیص تصادف و تماس اضطراری است. همانطور که از نام آن مشخص است، ویژگی تشخیص تصادف (Crash Detection) برای تشخیص تصادفات شدید اتومبیل استفاده می‌شود. با کمک این قابلیت، اگر اتفاق خطرناکی بیفتد و نتوانید با اورژانس یا پلیس تماس بگیرید، آیفون 14 می‌تواند به‌طور خودکار با خدمات اضطراری تماس بگیرد.

برای این منظور، اپل از سنسور حرکت گوشی با ژیروسکوپ دامنه دینامیکی بالا، شتاب‌سنج با G بالا، GPS، فشارسنج، میکروفون و الگوریتم‌های حرکتی پیشرفته استفاده می‌کند. زمانی که آیفون 14 یک تصادف را تشخیص دهد، به مدت 10 ثانیه یک هشدار را نمایش خواهد داد. بنابراین اگر به نحوی به آن پاسخ دهید، تلفن تماسی برقرار نخواهد کرد. اما اگر نتوانید صفحه را بکشید، پس از 10 ثانیه، تلفن با اورژانس تماس خواهد گرفت.

در صورت تماس، دستیار سیری متن زیر را تکرار می‌کند: “مالک این آیفون دچار تصادف شدید رانندگی شده و به تلفن خود پاسخ نمی‌دهد”. سپس سیری موقعیت مکانی شما را “مشاهده کرده” و مختصات شما را به اپراتور اعلام می‌کند.

طبق گفته اپل، Crash Detection می‌تواند ضربات جلو، برخوردهای جانبی، برخورد از عقب و واژگونی را تشخیص دهد.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>