Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا گوشی آیفون 15 می تواند تصاویر را در زیر سطح آب ثبت کند؟

آیا سری آیفون 15 می تواند تصاویر را در زیر سطح آب ثبت کند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ثبت عکس یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های کاربران گوشی‌های هوشمند امروزی به شمار می‌رود. در حالی که اغلب عکس‌های ثبت‌شده توسط گوشی‌های هوشمند مدرن، روی خشکی گرفته می‌شوند، اما همچنان برخی از افراد به ثبت تصاویر در زیر سطح آب، تمایل دارند. حالا، پس از رونمایی سری آیفون 15 اپل، این سوال در ذهن برخی از علاقه‌مندان نقش بسته است که آیا سنسور‌های چشمگیر و قدرتمند سری آیفون 15 قادر به ثبت تصاویر در زیر آب هستند؟

پاسخ کلی این سوال، منفی است. همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های آیفون 15 دارای گواهینامه مقاومت در برابر رطوبت و آب هستند، اما بهره‌مندی از استاندارد IP به معنای ضد‌آب بودن این گوشی‌ها یا هر گوشی دیگری نیست. به‌طور کلی، گوشی‌های آیفون 15 تا حدودی در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند، اما در شرایطی که بدون قرارگیری در داخل قاب محافظت‌کننده در برابر آب، در زیر آب قرار داده شوند، احتمال به خطر افتادن گوشی و بروز خسارات عظیم، بسیار بالا می‌رود. بنا‌براین، در شرایطی که نیازمند حمل گوشی آیفون جدید خود به زیر آب هستید، توصیه می‌شود که در ابتدا و برای کسب اطمینان از به خطر نیفتادن گوشی‌تان، حتماً یک قاب ضد‌آب و محافظت‌کننده در برابر آب، متناسب با گوشی خود را تهیه نمایید.

آیا گوشی آیفون 15 می تواند تصاویر را در زیر سطح آب ثبت کند؟

گوشی‌های آیفون 15، مانند تمامی مدل‌های گوشی پس از آیفون 7، از رتبه IP68 استاندارد IEC 60529 بهره می‌برند. این رتبه‌بندی رایج در گوشی‌های تلفن همراه، بیانگر میزان مقاومت هر گوشی در برابر آب، گرد و غبار می‌باشد. بر اساس این رتبه، سری آیفون 15 قادر است به مدت حداکثر 30 دقیقه، در عمق 6 متری یک منبع آب دارای آب شیرین غوطه‌ور بماند و آسیب جدی را متحمل نشود.

همچنین مطالعه کنید
با طراحی خاص و جذاب گوشی iQOO 12 آشنا شوید!

آیا گوشی آیفون 15 می تواند تصاویر را در زیر سطح آب ثبت کند؟

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این رتبه‌بندی به صورت اختصاصی تنها به منابع آبی شیرین محدود می‌شود و این درجه و میزان از مقاومت برای منابع دارای آب شور (مانند آب شور در اعماق اقیانوس که حاوی درصد بالایی از نمک است) یا آب استخر تصفیه شده با مواد شیمیایی، صادق نمی‌باشد. به همین دلیل، در صورت غوطه‌ور شدن گوشی‌های آیفون 15 (بدون قاب محافظ ضد‌آب) در مایعات مذکور، بر میزان احتمال ورود خسارت و آسیب به اجزاء داخلی این گوشی می‌افزاید. علاوه بر این، لازم به ذکر است که خسارات وارد شده ناشی از قرار‌گیری در معرض آب، تحت پوشش گارانتی نیست، بنابراین هزینه هرگونه تعمیرات ناشی از آسیبات وارده ناشی از رطوبت یا آب به گوشی، بر عهده شخص کاربر خواهد بود.

آیا گوشی آیفون 15 می تواند تصاویر را در زیر سطح آب ثبت کند؟

با توجه به توضیحات ارائه شده، توجه داشته باشید که در صورت تهیه قاب ضد‌آب برای گوشی‌های آیفون 15 خود، پس از اتمام حضور خود در آب و خارج کردن گوشی از داخل قاب ضد‌آب، از خشک بودن گوشی (خصوصاً پورت/درگاه شارژ) اطمینان حاصل فرمایید.

منبع: Xda-developers

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>