Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شیائومی 14 احتمالاً اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود

شیائومی 14 احتمالاً اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتی است که شایعاتی در مورد گوشی شیائومی 14 و تراشه معرفی نشده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام در جریان است. اطلاعات متعددی نیز در مورد جزئیات این گوشی هوشمند و چیپست آن به بیرون درز کرده است. گزارش اخیر نیز ادعا می‌کند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 با سری شیائومی 14 عرضه خواهد شد.

کوالکام نسل بعدی چیپست پرچمدار خود را در ماه اکتبر در رویداد Snapdragon Summit 2023 معرفی می‌کند. پس از این رویداد، شیائومی رابط کاربری MIUI 15 جدید مبتنی بر اندروید 14 را معرفی و همچنین اطلاعاتی در مورد سری شیائومی 14 را ارائه خواهد کرد. این رویداد احتمالاً مانند یک اعلامیه نرم از پرچمدار بعدی شیائومی است. با این حال، رونمایی واقعی شیائومی 14 در ماه نوامبر انجام و این سری با رابط کاربری پایدار از پیش نصب شده MIUI 15 روانه بازار خواهد شد.

به نظر می‌رسد این گزارش با جدول زمانی راه‌اندازی هر دو شرکت مطابقت دارد. با توجه به عرضه سری جدید آیفون 15 اپل در ماه سپتامبر، اکتبر برای معرفی چیپست جدید مناسب تر به‌نظر می‌رسد. پس معرفی تراشه کولکام احتمالاً شیائومی 14 در ماه نوامبر عرضه خواهد شد، سپس چندین گوشی هوشمند از ویوو، اوپو، ZTE و سایر برندها معرفی می‌شوند.

شیائومی 14 احتمالاً اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود

آخرین بار، ایکس 90 پرو پلاس ویوو اولین گوشی هوشمندی بود که ابتدا با استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شد. بعداً از آن گوشی‌های iQOO 11 و 11 پرو و سپس سری شیائومی 13 عرضه شدند. اما این باز به نظر می‌رسد که تراشه قدرتمند و پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 برای اولین بار در قلب سری 14 شیائومی قرار خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید
هواوی از دومین عضو سری میت 60 خود نیز رونمایی کرد!

این چیپست هشت هسته‌ای شامل یک هسته Cortex-X4، پنج هسته Cortex-A720 و دو هسته Cortex-A520 است.

مشخصات و ویژگی های احتمالی شیائومی 14

به نظر می‌رسد جانشین شیائومی 13، چندین ارتقاء و پیشرفت را نیز در بخش نرم افزاری و سخت افزاری دریافت می‌کند. همچنین گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی بهره می‌برد که کمی بزرگتر از سنسور سال گذشته است. این دوربین در کنار یک لنز تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری و یک لنز فوق عریض قرار می‌گیرد. علاوه بر این، انتظار می‌رود مدل پایه این سری یعنی شیائومی 14 استاندارد دارای یک باتری 4860 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 90 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی باشد.

در بخش طراحی نیز ظاهراً تغییراتی ایجاد خواهد شد و حتی ماژول دوربین در مقایسه با مدل سال گذشته چینش متفاوتی خواهد داشت.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>