Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل با تراشه A17 بایونیک بخش گرافیکی نسخه های پرو آیفون 15 را تقویت می‌کند

اپل با تراشه A17 بایونیک بخش گرافیکی نسخه های پرو آیفون 15 را تقویت می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همانطور که در گذشته اخباری منتشر شده بود احتمالاً نسخه های استاندارد (غیر پرو) سری آیفون 15 اپل با چیپست A16 بایونیک سال گذشته معرفی خواهند شد. این در حالی است که نسخه های پرو آیفون 15 از تراشه معرفی‌نشده A17 بایونیک با سرعت کلاک بالاتر و کارایی بهتر استفاده می‌کنند. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که اپل با افزودن یک هسته گرافیکی، قابلیت‌های گرافیکی این چیپست جدید را نسبت به نسل قبلی بهبود خواهد بخشید.

هسته گرافیکی بیشتر برای چیپست A17 بایونیک اپل (Apple A17 Bionic)

این اطلاعات در پلتفرم X (که قبلاً به نام توییتر شناخته می‌شد) توسط اکانت افشاگری uredditor به بیرون درز کرده است. بر اساس گفته‌های این اکانت، تراشه سفارشی A17 بایونیک دارای یک پیکربندی 6 هسته ای در بخش گرافیکی است که یک هسته بیشتر از نسل قبلی خود دارد. انتظار می‌رود که این تنظیمات عملکرد آیفون 15 پروپرومکس) را از نظر گیمینگ و گرافیک بهبود ببخشد. با این حال، هنوز مشخص نیست که درصد اختلاف نسبت به پردازنده گرافیکی A16 چقدر است.

در مورد پردازنده A17 بایونیک، این تراشه دارای همان پیکربندی 6 هسته ای است، اما سرعت کلاک آن با 3.7 گیگاهرتز در مقایسه با 3.46 گیگاهرتز نسل گذشته بالاتر است. بر اساس معیارهای اولیه، این چیپست جدید آیفون، 17 درصد در عملکرد تک هسته ای و تا 20 درصد در عملکرد چند هسته ای نسبت به A16 برتری دارد.

اپل با تراشه A17 بایونیک بخش گرافیکی نسخه های پرو آیفون 15 را تقویت می‌کند

حافظه A17 بایونیک اپل و کارایی باتری

فراتر از CPU و GPU، اپل می تواند پهنای باند حافظه بالاتر و معماری جدیدتری را معرفی کند تا قدرت بیشتری به A17 بدهد، مشابه کاری که این شرکت با A16 انجام داد. علاوه بر این، این اکانت اشاره کرد که اپل به احتمال زیاد در هر دو مدل پرو از 6 گیگابایت رم استفاده خواهد کرد. این برخلاف شایعه قبلی مبنی بر ارتقای حافظه آیفون 15 پرو (و پرومکس) به 8 گیگابایت رم است.

همچنین مطالعه کنید
اولین تصاویر و رندرهای گوشی ردمی توربو 3 فاش شدند

عمر باتری در نسخه های پرو نیز احتمالاً بیشتر می‌شود زیرا گفته می‌شود تراشه A17 Bionic با استفاده از فرآیند لیتوگرافی کوچکتر و کارآمدتر 3 نانومتری ساخته می‌شود. در عین حال، انتظار می رود این تراشه همچنان توسط TSMC تایوان تولید شود.

همچنین اخیراً گزارشی مبنی بر ورود کل طیف آیفون 15 با ظرفیت باتری بزرگتر منتشر شده است که در نهایت می‌تواند به ارائه عمر باتری بهتر در این دستگاه‌ها کمک کند. تاکنون، این اطلاعات توسط سایر منابع برجسته تأیید نشده است.

این شرکت کوپرتینویی تاریخ دقیق عرضه آیفون 15 را اعلام نکرده است. با این حال، مارک گورمن، افشاگر پرکار بلومبرگ، پیش‌بینی کرد که اپل به احتمال زیاد نسل بعدی آیفون را در 12 سپتامبر (21 شهریور)، یعنی یک ماه دیگر، رونمایی خواهد کرد. انتظار می رود واچ اولترا 2 اپل با قطعات تیتانیوم پرینت سه بعدی و واچ سری 9 نیز در آن زمان رونمایی شود.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>