Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لنوو پتنت نمایشگر فوق عریض رول‌شونده برای لپ تاپ را ثبت کرد

لنوو پتنت نمایشگر فوق عریض رول شونده برای لپ تاپ را ثبت کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

لپ‌تاپی را تصور کنید که نمایشگرش را هر زمان که بخواهید از حالت و اندازه‌ی استاندارد به فوق عریض تبدیل می‌کند. به‌لطف حق اختراع و پتنت اخیر لنوو، این مفهوم آینده‌نگرانه دیگر فقط مربوط به داستان‌های علمی-تخیلی نیست. پتنت جدید لنوو از یک طراحی پیشگامانه برای لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر رول‌شونده پرده‌برداری می‌کند که به‌طور بالقوه در نحوه‌ی کار و مصرف محتوا انقلابی به‌راه می‌اندازد. برای آشنایی بیشتر با حق اختراع خلاقانه‌ی لنوو با اِروتِک همراه باشید.

این نمایشگر چطور کار می‌کند؟

صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیری که در بدنه‌ی این لپ‌تاپ قرار دارد، هسته‌ی اصلی این نوآوری است. این صفحه‌نمایش از قطعات ثابت و متحرکی تشکیل شده که قادر به گسترش یافتن و جمع شدن به‌صورت یکپارچه هستند و اندازه‌ی نمایشگر را بر اساس نیاز شما تنظیم می‌کنند.

این اولین‌باری نیست که لنوو به لپ‌تاپ‌های رول‌شونده علاقه نشان می‌دهد. این کمپانی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۲۳ نیز یک نمونه‌ی اولیه و آزمایشی از لپ‌تاپ منحصربه‌فرد خود با نمایشگر اولد رول‌شونده را به نمایش گذاشت. این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی رول‌شونده مجهز به یک نمایشگر ۱۲٫۷ اینچی در ظاهری جمع‌وجور است که تنها با فشار دادن یک دکمه، می‌تواند به‌صورت عمودی به اندازه‌ی ۱۵٫۳ اینچی گسترش یابد.

لنوو پتنت نمایشگر فوق عریض رول‌شونده برای لپ تاپ را ثبت کرد

اما دقیقاً چرا پتنت نمایشگر لنوو، ایده‌ی بزرگ و مهمی محسوب می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که علی‌رغم قابل حمل بودن لپ‌تاپ‌ها، این دستگاه‌ها غالباً با کمبود فضا و اندازه‌ی نمایشگر مواجه هستند. این کمبود می‌تواند برای آن‌هایی که چند کار را به‌صورت همزمان انجام می‌دهند، افراد حرفه‌ای و طراحان یا هر شخصی که از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و فضای بیشتر لذت می‌برد، مشکل بزرگی باشد. فناوری نمایشگر رول‌شونده‌ی لنوو، این مشکل را مستقیماً برطرف خواهد کرد و راه‌حلی پویا و شناور ارائه می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید
لنوو زمان عرضه نسخه 2024 لپ تاپ تینک بوک 16 پلاس را اعلام کرد

مزایای این فناوری جالب توجه فراتر از صرفاً یک نمایشگر بزرگ‌تر است؛ سناریویی را تصور کنید که از این نمایشگر گسترش‌یافته برای ویرایش اسناد در کنار هم بهره بگیرید، یا فیلم سینمایی دلخواه خود را در اندازه‌ی بزرگ‌تری تماشا کنید، با این فناوری حتی امکان لذت بردن از بازی‌ها به‌شکل گسترده‌تر نیز فراهم می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت که پتانسیل چنین فناوری جاه‌طلبانه‌ای بی‌پایان است.

این فناوری اما همچنان در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارد. گوشی‌های هوشمند رول‌شونده ممکن است زودتر روانه‌ی بازارها شوند، در حالی که لپ‌تاپ‌های تاشو و رول‌شونده با چالش‌های مهندسی خاص و دشواری روبه‌رو هستند. با این حال، پتانسیل چنین فناوری جذابی غیرقابل انکار است. اگر لنوو بتواند بر این موانع غلبه کند و لپ‌تاپ‌های رول‌شونده‌ی خود را با قیمت‌های مناسبی در دسترس قرار دهد، بازار فعلی لپ‌تاپ‌ها به‌شکل قابل لمسی متحول خواهد شد.

لنوو همچنین برنامه دارد در کنگره‌ی جهانی موبایل سال ۲۰۲۴ از یک لپ‌تاپ مفهومی شفاف رونمایی کند. تصاویر فاش‌شده از این دستگاه، یک نمایشگر بدون حاشیه را نشان می‌دهند که قطعات اصلی آن در یک پایه‌ی غیرشفاف قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که این لپ‌تاپ از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند و با ویندوز 11 اجرا می‌شود. جزئیات مهم این دستگاه مانند مشخصات و تاریخ عرضه‌ی آن همچنان مشخص نیستند و انتظار می‌رود که در نمایشگاه MWC 2024 با این لپ‌تاپ منحصربه‌فرد بیشتر آشنا شویم.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>