Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تراشه اگزینوس 2600 سامسونگ احتمالاً فاقد پردازنده گرافیکی RDNA ای ام دی است!

تراشه اگزینوس 2600 سامسونگ احتمالاً فاقد پردازنده گرافیکی RDNA اِی‌ام‌دی است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بر اساس توئیت حساب کاربری rquandt در شبکه اجتماعی X، کمپانی سامسونگ در پی آن است تا در نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس خود (احتمالاً اگزینوس 2600)، پردازنده گرافیکی Xclipse (که در همکاری مشترک سامسونگ با کمپانی AMD توسعه داده شده بود) را با واحد پردازش گرافیکی دیگری جایگزین کند. از این رو، احتمال می‌رود تراشه اگزینوس 2500 آخرین چیپست مجهز به پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA ای‌ام‌دی سامسونگ باشد.

پردازنده گرافیکی Xclipse (مبتنی بر معماری RDNA) برای نخستین بار در تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ به‌ کار گرفته شد و پس از آن پای خود را تراشه میان‌رده اگزینوس 1480 سامسونگ نیز باز کرد. با این حال در صورت صحت داشتن گزارشات منتشرشده، به نظر می‌رسد سامسونگ از همکاری خود با کمپانی AMD چندان راضی نیست!

این در حالی است که سال گذشته شایعاتی مبنی بر تمرکز سامسونگ بر روی طراحی و توسعه یک پردازنده گرافیکی توسط این کمپانی به گوش می‌رسید. از این رو انتظار می‌رود چیپست اگزینوس 2600 به عنوان اولین چیپست سامسونگ با پردازنده گرافیکی خودتوسعه‌داده‌شده این کمپانی در سال 2026 میلادی روانه بازار شود.

همچنین مطالعه کنید
سونی اکسپریا Pro-I II ممکن است دو سنسور 1.0 اینچی داشته باشد

علاوه بر این، طی ماه‌های اخیر شایعاتی مبنی بر تلاش سامسونگ برای طراحی و توسعه یک واحد پردازش مرکزی (CPU) در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. با این حال از آنجایی که این کمپانی تاکنون در حیطه توسعه CPU هیچگونه فعالیتی نداشته، احتمال به تحقق رسیدن این ایده بلندپروازانه سامسونگ تا سال 2026 میلادی کمی دور از انتظار است.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>