Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چت بات هوش مصنوعی جمینای به‌زودی به افزونه یوتیوب موزیک مجهز می‌شود!

چت بات هوش مصنوعی جمینای به‌زودی به افزونه یوتیوب موزیک مجهز می‌شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همان‌طور که می‌دانید کمپانی گوگل برای شکست چت‌بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT متعلق به کمپانی OpenAI) بر روی چت‌بات هوش مصنوعی جیمنای (Gemini که در ابتدا، فعالیت خود را با نام بارد/ Bard آغاز کرد) خود سرمایه‌گذاری قابل توجهی کرده است. از این رو این کمپانی در تلاش است با ادغام هر چه بیشتر چت بات هوش مصنوعی جمینای از طریق ارائه افزونه‌های (اکستنشن/ Extension) متنوع با اپلیکیشن‌ها و پلت‌فرم‌های سرویس‌دهنده خود، گوی رقابت را از OpenAI برباید و برنده این میدان شود. در همین راستا و با استناد به گزارشات منتشرشده به نظر می‌رسد این کمپانی در حال حاضر بر روی توسعه افزونه جمینای برای پلت‌فرم یوتیوب موزیک (YouTube Music) تمرکز دارد.

در حالت کلی گوگل با استفاده از افزونه‌های متنوع جمینای قادر است به اطلاعات اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف گوگل دسترسی داشته باشد و از این اطلاعات در راستای بهبود کیفیت پاسخ‌های ارائه‌شده توسط چت بات هوش مصنوعی جمینای به سوالات کاربران بهره ببرد. به عنوان مثال، در حالیکه افزونه‌ گوگل ورک‌اسپیس (Google Workspace) بری جمینای به کاربران اجازه می‌دهد به محتوای خلاصه‌‌سازی‌شده از محتوای اصلی درون برنامه دسترسی داشته باشند، افزونه گوگل مپ (Google Maps) اطلاعات مبتنی بر مکان (مثلاً عابربانک‌های نزدیک یا بهترین کافی‌شاپ) دقیق‌تری را در اختیار کاربران در چت‌بات جمینای قرار می‌دهد.

افزونه یوتیوب موزیک برای جمینای (که در نسخه v15.17.28.29.arm64 اپلیکیشن گوگل رؤیت شده است) به کاربران اجازه می‌دهد “آهنگ‌ها، هنرمندان، فهرست‌های پخش و ..” مورد علاقه خود را “جستجو، کشف و پخش” کنند. پس از فعال‌سازی این افزونه، چت بات هوش مصنوعی جمینای به داده‌های حساب کاربری یوتیوب موزیک مانند “فهرست‌های پخش، تاریخچه موسیقی‌های پخش‌شده، ترجیحات شخصی و تنظیمات شخصی‌سازی‌شده” کاربر دسترسی پیدا خواهد کرد. علاوه بر این در صورتیکه داده‌های مذکور در مکالمات کاربر با چت‌بات جمینای ذکر شده باشند، جمینای می‌تواند اطلاعات حساب کاربری یوتیوب موزیک کاربر را با سایر افزونه‌های فعال بر روی دستگاه وی نیز به اشتراک بگذارد.

در حالت کلی انتظار می‌رود پس از انتشار نسخه نهایی افزونه یوتیوب موزیک، این افزونه در صفحه “Extension” فهرست شود. در هنگام استفاده از چت بات هوش مصنوعی جمینای در حین فعال بودن این افزونه، جمینای اطلاعات مرتبط را از پلت‌فرم یوتیوب موزیک دریافت کرده و پس از ضربه زدن کاربر بر روی نتایج ارائه‌شده، اپلیکیشن یوتیوب موزیک بر روی دستگاه کاربر باز شده و موسیقی درخواستی وی پخش می‌شود. علاوه بر این در شرایطی که اپلیکیشن یوتیوب موزیک بر روی دستگاه کاربر نصب نشده باشد، چت‌بات جمینای موسیقی مورد نظر کاربر را از نسخه وب YouTube Music پخش خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید
انیشتین بعدی دنیای فیزیک کیست؟ هوش مصنوعی؟!

چت بات هوش مصنوعی جمینای به‌زودی به افزونه یوتیوب موزیک مجهز می‌شود!

با این حال توجه داشته باشید که افزونه یوتیوب موزیک برای جمینای عملکرد متفاوتی را نسبت به قابلیت “Music Provider” از خود به نمایش می‌گذارد. در حالیکه این افزونه تنها از طریق اطلاعات حساب کاربری YouTube Music به کیفیت و دقت پاسخ‌های ارائه‌شده توسط چت بات هوش مصنوعی جمینای بهبود می‌بخشد، قابلیت Music Provider به کاربر اجازه می‌دهد اپلیکیشن پیش‌فرض مورد نظر خود را برای پخش موسیقی انتخاب و تنظیم نماید.

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>