Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مشخصات و جزئیات عملکرد تراشه دایمنسیتی 9400 فاش شد

مشخصات و جزئیات عملکرد تراشه دایمنسیتی 9400 فاش شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدیاتک آماده است تا با تراشه‌ی دایمنسیتی 9400 در بازار تراشه‌های پرچمدار گام بزرگی بردارد. طبق آن‌چه که جزئیات فاش‌شده از این تراشه نشان داده‌اند، مدیاتک با دایمنسیتی 9400 قصد دارد تا ارتقاء عملکردی قابل‌توجهی را نسبت به مدل قبلی این تراشه، یعنی دایمنسیتی 9300 ارائه دهد و به‌طور بالقوه سهم کوالکام از بازار تراشه‌های پرچمدار را به چالش بکشد. انتظار می‌رود که این تراشه‌ی قدرتمند در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی رونمایی شود.

اکانت افشاگری معروف و فعال در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو، «Digital Chat Station»، اخیراً جزئیات جذابی را درباره‌ی این تراشه به اشتراک گذاشته است. طبق گزارش این اکانت، دایمنسیتی 9400 در آزمون تک‌هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ توانست به امتیاز ۲٬۷۰۰ برسد و بهبود چشمگیر ۱۹٫۳ درصدی را نسبت به تراشه‌ی دایمنسیتی 9300 نشان دهد. علاوه‌بر این، امتیاز چندهسته‌ای تراشه‌ی جدید مدیاتک به 9800 رسید که بهبود ۲۴٫۷ درصدی را به نمایش می‌گذارد.

انتظار می‌رود پردازنده‌ی گرافیکی دایمنسیتی 9400 که عضوی از سری Immortalis G9xx است، در آزمون GFXBench Aztec Ruins با رزولوشن 1440p قادر به ارائه‌ی نرخ ۱۱۰ فریم بر ثانیه باشد و بتواند در مقایسه با نرخ ۹۹ فریم بر ثانیه‌ای نسل قبلی خود، ۱۱٫۱ درصد بهبود را ارائه دهد.

مشخصات و جزئیات عملکرد تراشه دایمنسیتی 9400 فاش شد

با توجه به اطلاعات فاش‌شده، مدیاتک امسال هم به استفاده از معماری‌ ARM برای پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی ادامه خواهد داد. برخلاف لیتوگرافی چهار نانومتری دایمنسیتی 9300، تراشه‌ی پرچمدار بعدی مدیاتک از لیتوگرافی سه نانومتری TSMC بهره می‌برد و افزایش ۳۲ درصدی در بهره‌وری انرژی را وعده می‌دهد. مدیاتک برنامه دارد تا در این تراشه از یک هسته‌ی اصلی Cortex-X5، سه هسته‌ی Cortex-X4 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A720 استفاده کند.

همچنین مطالعه کنید
پلت‌فرم اسنپدراگون X پلاس کوالکام با سریع‌ترین NPU جهان رونمایی شد

انتظار می‌رود این تراشه از رم LPDDR5T و فناوری‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی پشتیبانی نماید و از مدل زبان بزرگ ۳۳ میلیارد پارامتری دایمنسیتی 9300 پیشی بگیرد. شایان ذکر است که رم LPDDR5T برای بهبود توانمندی‌های هوش مصنوعی خود تراشه اهمیت بسیار بالایی دارد و به این دستاورد احتمالی کمک خواهد کرد.

علی‌رغم این پیشرفت‌ها، تراشه‌ی جدید مدیاتک همچنان با رقبای سرسختی از جمله اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 روبه‌رو است. مقایسه‌های اولیه‌ی بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهند که اگرچه دایمنسیتی 9400 پیشرفت‌های قابل‌توجهی را به ثبت رسانده، اما همچنان ممکن است به‌طور کامل از بنچمارک‌های عملکردی رقبای خود جلو نزند.

نگرانی‌هایی نیز بابت مصرف انرژی هسته‌ی Cortex-X5 در سرعت‌های مختلف مطرح شده است. از مدیاتک انتظار می‌رود که این مشکلات را حل کرده و بتواند تعادلی بین مصرف و کارایی تراشه‌ی جدید خود پیدا کند تا از دست‌یابی دایمنسیتی 9400 به نهایت ظرفیت و پتانسیلش اطمینان حاصل شود.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>