Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گلکسی S24 در چه کشورهایی با تراشه اگزینوس و در کدام کشورها با اسنپدراگون عرضه می‌شود؟

گلکسی S24 در چه کشورهایی با تراشه اگزینوس و در کدام کشورها با اسنپدراگون عرضه می‌شود؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ سرانجام از سری گلکسی S24 رونمایی کرد و همزمان با این معرفی، سردرگمی‌های کاربران پیرامون تراشه‌ی این گوشی‌ها نیز آغاز شد. این کمپانی برای سری گلکسی S23 خود با به‌کارگیری تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 در تمامی گوشی‌ها و نسخه‌های جهانی آن، تجربه‌ی ثابتی را به کاربران ارائه داد. این موضوع اما متأسفانه برای سری جدید گوشی‌های گلکسی سامسونگ صادق نیست. برای اطلاع از اینکه دقیقاً کدام کشورها به گوشی‌های قدرت‌گرفته از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون دست پیدا خواهند کرد و به کدام مناطق تراشه‌ی اگزینوس می‌رسد، با اِروتِک همراه باشید.

گوشی گلکسی S24 اولترا در تمامی مناطق به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 مجهز خواهد بود

گلکسی S24 اولترا

آسان‌ترین نکته‌ای که درباره‌ی نسل جدید گوشی‌های هوشمند سامسونگ باید بدانید، مجهز بودن گلکسی S24 اولترا به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 در تمامی نسخه‌ها و در سراسر دنیاست. به عبارت دیگر، همه‌ی کشورها با این گوشی و تراشه‌ی آن تجربه‌ی یکسانی خواهند داشت و چه این گوشی را در آمریکای شمالی و اروپا تهیه کنید و چه در هند یا هر کشور دیگری، گلکسی S24 اولترا در همه‌جا یک گوشی ثابت باقی خواهد ماند.

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 که برای گوشی‌های گلکسی مورداستفاده قرار گرفته است، کمی با مدل استاندارد این تراشه که در سایر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی پیدا می‌کنید تفاوت دارد. هر دو مدل، تراشه‌های پرچمدار و باکیفیتی هستند اما سرعت کلاک آن‌ها کمی با یکدیگر متفاوت است. مدل مخصوص گلکسی با 3.39 گیگاهرتز، سرعت کلاک بیشتری نسبت به مدل استاندارد با 3.3 گیگاهرتز را برای هسته‌ی اصلی Cortex-X4 خود ارائه می‌دهد، اما حداکثر سرعت کلاک کمتری برای دو خوشه و کلاستر هسته‌های Cortex-A720 خود دارد (2.9 گیگاهرتز و 3.1 گیگاهرتز، در مقابل 3 گیگاهرتز و 3.2 گیگاهرتز)، این موضوع برای هسته‌های Cortex-A520 نیز با تقابل 2.2 گیگاهرتز و 2.3 گیگاهرتز قابل مشاهده است.

گلکسی S24 و S24 پلاس با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 3

گوشی های گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ با پشتیبانی 7 ساله رونمایی شدند!

گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در آمریکا، کانادا، چین، کره‌ی جنوبی و هنگ کنگ به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز شده‌اند. عملکرد این گوشی‌ها به‌طور کلی در حد و اندازه‌ی گلکسی S24 اولترا خواهد بود و کاربران این نسخه‎ها، همان تجربه‌ی پرچمداری که مدل اولترا ارائه می‌دهد را خواهند داشت.

همچنین مطالعه کنید
گلکسی A14 5G سامسونگ با یک تراشه متفاوت، بار دیگر در پایگاه داده گیک بنچ رویت شد

کمپانی کوالکام همچنین تأیید کرده که چندین کشور و منطقه‌ی دیگر نیز به مدل دارای تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 برای این دو گوشی دسترسی خواهند داشت. با این حال، این کمپانی لیست دقیق و کامل این کشورها را هنوز اعلام نکرده است.

گلکسی S24 و S24 پلاس با تراشه اگزینوس 2400

گوشی های گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ با پشتیبانی 7 ساله رونمایی شدند!

در بسیاری از مناطق خارج از آمریکا مانند اروپا، بریتانیا، دوبی و کشورها و مناطق متعدد دیگر، سامسونگ دو گوشی گلکسی S24 و S24 پلاس خود را با تراشه‌ی اگزینوس 2400 راهی بازارها می‌کند.

اگزینوس 2400 دارای 10 هسته‌ی پردازنده است که یک هسته‌ی قدرتمند و بزرگ Cortex-X4 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز و پنج هسته‌ی Cortex-A720 (دو هسته با فرکانس 2.9 گیگاهرتز و سه هسته‌ی دیگر با فرکانس 2.6 گیگاهرتز) و چهار هسته‌ی کوچک Cortex-A520 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز را شامل می‌شود. تراشه‌ی اگزینوس 2400 همچنین از پردازشگر گرافیکی Xclipse 940 مبتنی‌بر معماری RDNA 3 شرکت AMD بهره می‌گیرد.

اطلاعات اولیه نشان می‌دهند که بین این دو تراشه حدود 3 تا 5 درصد تفاوت عملکردی وجود دارد اما آزمایش‌های بیشتری برای مقایسه‌ی دقیق‌تر اگزینوس 2400 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 لازم است.

سامسونگ در گذشته نیز چنین رویکردی را در پیش گرفته بود و به‌طور مثال، سری گلکسی S22 این کمپانی در مدل‌های مجهز به تراشه‌ی اگزینوس 2200 در مقابل تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به بازارها عرضه می‌شد. به گفته‌ی کاربران، بین این دو تراشه در گوشی‌های گلکسی S22 سامسونگ تفاوت محسوسی وجود داشت و تراشه‌ی اسنپ‌دراگون به‌طرز قابل ملاحظه‌ای بهتر از اگزینوس عمل می‌کرد. تفاوت بین دو تراشه خصوصاً در زمینه‌هایی مانند گیمینگ یا طول عمر باتری نیز تأثیر گذاشته بود و به‌وضوح مشاهده می‎‌شد.

به هر حال، باید تراشه‌های اگزینوس 2400 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 در سری گلکسی S24 سامسونگ را هم از نزدیک بررسی کرد و دید آیا تفاوت قابل لمس و مهمی بین این دو نسخه وجود دارد یا خیر.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>