Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی در اندروید و آیفون

آموزش فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی در اندروید و آیفون

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

وقتی که منظره‌ی دیدنی و جذابی را پیدا می‌کنید، احتمالاً تمایل دارید که آن منظره را با دوستان و فالوورهای اینستاگرامی خود به اشتراک بگذارید. به همین خاطر، ویدیویی که با دوربین اصلی گوشی از آن منظره گرفته‌اید را در صفحه‌ی شخصی خود آپلود می‌کنید و زیبایی طبیعت را به بقیه نیز نشان می‌دهید. اما همزمان با این کار، می‌خواهید ارتباط مستقیم‌تری با دوستانتان داشته باشید، با آن‌ها حرف بزنید یا واکنش خود را هم در کنار زیبایی منظره به نمایش بگذارید. به این منظور، باید به دوربین سلفی گوشی سوییچ کنید، سپس مجدداً به دوربین اصلی برگردید و بعد دوباره از دوربین سلفی برای به‌اشتراک‌گذاری واکنش و نظرات خود استفاده کنید. این جابه‌جایی مداوم بین دوربین اصلی و دوربین سلفی قطعاً برای مخاطبان شما نیز اتفاق خوشایندی نخواهند بود، چرا که نه می‌توانند از منظره لذت ببرند و نه قادر به حفظ ارتباط مستقیم با شما هستند. در نتیجه، ممکن است که ویدیوی شما را بدون تماشای کامل آن رها کنند.

اگر از هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی خود به‌صورت همزمان استفاده کنید، دیگری نیازی به جابه‌جایی بین این دو دوربین نیست و ویدیوهای نهایی برای فالوورهایتان نیز کلافه‌کننده نخواهند شد. در صورتی که در اینستاگرام یا فیسبوک زیاد لایو می‌روید یا در یوتیوب کانال ولاگ (Vlog) دارید، در ادامه‌ی این متن راه‌هایی برای استفاده‌ی همزمان از هر دو دوربین آمده است، پس با اِروتِک همراه باشید.

نحوه‌ی فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی در اندروید

۱. برنامه‌ی Double Side Camera

این بهترین برنامه‌ای است که می‌توانید آن را به‌راحتی در پلی استور گوگل دانلود کرده و به همین منظور مورداستفاده قرار دهید. برای بهره‌گیری از این برنامه‌ی کاربردی، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱) به برنامه‌ی پلی استور بروید و نام «Double Side Camera» را جستجو کنید. آیکون این برنامه یک گوشی با دو دوربین است. به‌سادگی بر روی دکمه‌ی «Install» ضربه بزنید و صبر کنید تا دانلود آن به پایان برسد.

۲) بعد از اینکه دانلود خاتمه یافت، برنامه را باز کنید. حالا باید به برنامه مجوز و دسترسی‌های لازم را بدهید. برنامه‌ی Double Side Camera خواستار عکس گرفتن و ضبط ویدیو با گوشی شماست و بهتر است که با ضربه زدن بر روی گزینه‌ی «WHILE USING THE APP»، دسترسی به این قابلیت‌ها را در اختیار برنامه بگذارید. این کار را بار دیگر برای دادن مجوز ضبط صدا و دسترسی به تصاویر و گالری گوشی خود تکرار کنید. بعد از این، برنامه کاملاً بر روی گوشی شما به راه افتاده است.

آموزش فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی در اندروید و آیفون

۳) همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی اندرویدی همزمان با یکدیگر مشغول فیلمبرداری هستند. تصاویری که دوربین اصلی در حال ضبط‌شان است، در صفحه‌ی بزرگ‌تر به نمایش درآمده و صفحه‌ی کوچک‌تر نیز به دوربین سلفی اختصاص دارد.

 

آموزش فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی در اندروید و آیفون

۴) با ضربه زدن بر روی دکمه‌ی ضبط، می‌توانید فیلمبرداری همزمان خود با هر دو دوربین گوشی اندرویدی خود را آغاز کنید. در صورتی که ترجیح می‌دهید زاویه‌ی دید دوربین سلفی در صفحه‌ی بزرگ‌تر برای شما نمایش داده شود و صفحه‌ی کوچک برای دوربین اصلی باشد، بر روی آیکون سوییچ در پایین و سمت چپ صفحه ضربه بزنید. در بخش تنظیمات نیز قادر خواهید بود تا شکل و ظاهر محتوای دوربین دوم را از دایره به مربع یا مثلث کوچکی تغییر دهید یا حتی صفحه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. برای اینکه فضای زیادی از حافظه‌ی داخلی گوشی شما هنگام فیلمبرداری اشغال نشود نیز می‌توانید گزینه‌ی «Low quality» را انتخاب کرده و حجم ویدیوها را پایین نگه‌دارید.

آموزش فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی در اندروید و آیفون

۲. برنامه‌ی Dual Camera Record

برای افرادی که تمایل به فیلمبرداری با هر دو دوربین گوشی خود دارند، برنامه‌ی جذاب دیگری به نام «Dual Camera Record» هم در دسترس قرار گرفته است. کار با این برنامه بسیار آسان انجام می‌پذیرد و در همان نگاه اول قادر خواهید بود تا به‌راحتی از قابلیت‌های آن کمک بگیرید. بلافاصله بعد از دانلود شدن این برنامه، باید بار دیگر مجوز و دسترسی‌های لازم را به آن بدهید تا به‌درستی کار کند. صفحه‌ی بزرگ و کوچکی که به نمایش آورده می‌شود را هم می‌توانید بین دوربین اصلی و سلفی گوشی خود تغییر دهید. علاوه‌بر این، امکان روشن کردن چراغ‌قوه‌ی گوشی تنها با ضربه زدن بر روی یک دکمه فراهم شده است. با این حال، باید به این نکته اشاره کرد که برنامه‌ی Dual Camera Record فقط امکان فیلمبرداری همزمان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای عکس گرفتن همزمان باید اشتراک ویژه‌ی این برنامه را تهیه کرده باشید.

همچنین مطالعه کنید
۸ راه حل برای مشکل پخش نشدن ویدیو در اندروید

 

آموزش فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی در اندروید و آیفون

نحوه‌ی فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی در آیفون

کاربران iOS همیشه گزینه‌های کمتری نسبت به کاربران اندرویدی دارند اما خوشبختانه در این زمینه می‌توان دو برنامه‌ی کاربردی را بر روی آیفون‌ها نیز مورداستفاده قرار داد. اگر ولاگر، خبرنگار، مصاحبه‌کننده یا تولیدکننده‌ی محتوا هستید یا صرفاً می‌خواهید به‎‌صورت همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی آیفون خود به فیلمبرداری بپردازید، این دو برنامه به یاری شما خواهند آمد:

۱) برنامه‌ی Dualgram

برنامه‌ی Dualgram

برای ولاگرهایی که از آیفون خود برای فیلمبرداری استفاده می‌کنند، برنامه‌ی Dualgram ابزار ایده‌آلی به حساب می‌آید. نصب و راه‌اندازی این برنامه نیز بسیار آسان است و می‌توانید چینش دوربین‌ها را تغییر دهید یا صفحه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. امکان بزرگ‌تر نشان دادن فیلمبرداری یک دوربین نسبت به دوربین دیگر نیز فراهم شده و حق انتخاب نسبتاً بالایی در این زمینه دارید.

این برنامه حالت اولترا واید، لنزهای عریض و تله‌فوتو را برای فیلمبرداری حرفه‌ای به کاربران ارائه می‌دهد و برای آسان‌تر شدن فیلمبرداری در شب نیز قادر به استفاده از چراغ‌قوه‌ی گوشی هستید. در صورتی هم که برای سخنرانی و صحبت خاصی آماده می‌شوید، این برنامه با تله‌پرامپتر خود شما را یاری خواهد داد. فقط کافی است که متن موردنظرتان را در داخل کادری قرار داده و صحبت‌هایتان را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای ضبط کنید. به‌طور کلی می‌توان گفت که برنامه‌ی Dualgram برای کاربران آیفونی که تمایل به فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی گوشی خود دارند، بهترین انتخاب است.

۲) برنامه‌ی MixCam: Front & Back Camera

برنامه‌ی MixCam: Front & Back Camera

کاربرانی که زیاد از قابلیت لایو فیسبوک استفاده می‌کنند و می‌خواهند دنیای اطراف خود را با دو دوربین مختلف به‌صورت همزمان به اشتراک بگذارند، احتمالاً از برنامه‌ی MixCam راضی خواهند بود. این برنامه برای کاربران iOS در این زمینه‌ها کاربرد بسیار خوبی دارد و با اضافه کردن قابلیت لایو شدن در فیسبوک، تبدیل به ابزار مفیدی برای کاربرانی شده است که زیاد از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند. مانند بسیاری از برنامه‌های دیگر برای فیلمبرداری همزمان با دوربین اصلی و دوربین سلفی گوشی، این برنامه نیز چیدمان‌های مختلفی را برای ضبط ویدیوهای دو دوربین ارائه می‌دهد. می‌توانید صفحه را به دو نیمه‌ی مساوی تقسیم کنید، یک صفحه را بزرگ‌تر از صفحه‌ی دیگر برگزینید و چینش صفحه‌ها را به روش‌های مختلفی تغییر دهید.

خارج از فیسبوک و ولاگ نیز قابلیت فیلمبرداری همزمان با دو دوربین برای خبرنگاران، مصاحبه‌کنندگان و آن‌هایی که از واکنش‌هایشان برای تولید محتوا استفاده می‌کنند هم بسیار کاربردی خواهد بود. تنها نکته‌ی منفی استفاده از این برنامه، واترمارکی است که MixCam بر روی ویدیوهای شما قرار می‌دهد. برای حذف این واترمارک نیز باید اشتراک ویژه‌ی این برنامه رو تهیه کرده و تبدیل به کاربر پریمیوم (Premium) شوید.

جمع‌بندی

تقریباً تمامی برنامه‌های پیش‌فرض دوربین در گوشی‌های هوشمند بازار، تنها امکان فیلمبرداری با یک دوربین را در اختیار کاربران می‌گذارند و نمی‌توانید به‌صورت همزمان با دوربین اصلی و سلفی گوشی خود فیلمبرداری کنید. خوشبختانه، برنامه‌های شخص ثالثی مانند مواردی که در این متن به آن‌ها اشاره شد، در این زمینه هم برای اندروید و هم برای آیفون بسیار کاربری هستند و دیگری نیازی به سوییچ مداوم بین دو دوربین خود یا ضبط جداگانه‌ی این دو زاویه‌ی مختلف و ترکیب کردنشان با ویرایش مجدد ویدیو ندارید. تمام این کارها به‌طور کاملاً خودکار توسط برنامه‌های فوق انجام می‌شود و می‌توانید با خیال راحت به فیلمبرداری ادامه دهید.

منبع: GeekInstructor

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>