Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل با شکست در فضای هوش مصنوعی عنوان «ارزشمندترین شرکت جهان» را به انویدیا واگذار خواهد کرد!

اپل عنوان “ارزشمندترین شرکت جهان” را به انویدیا واگذار خواهد کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

طی دو سال اخیر، هوش مصنوعی مولد به‌سرعت تکامل یافته است و حالا به‌آرامی راه خود را به دستگاه‌های مصرفی حوزه‌ی فناوری می‌کشاند. کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، گوگل و مایکروسافت در این زمینه پیشتاز بوده‌اند، در حالی که اپل در فضای هوش مصنوعی بسیار جا مانده است. مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی دنیای فناوری، به‌تازگی پیش‌بینی کرده که در صورت شکست خوردن برنامه‌های بزرگ هوش مصنوعی کوپرتینویی‌ها، اپل با آینده‌ای تاریک مواجه خواهد شد.

عنوان «ارزشمندترین شرکت جهان» در حال حاضر به اپل تعلق دارد اما وضعیت این کمپانی آن‌قدرها خوب به نظر نمی‌رسد. اپل در شش هفته‌ی اول سال جاری میلادی با کاهش دورقمی در ارسال محموله‌های خود روبه‌رو بوده و حالا وزن سنگینی بر دوش برنامه‌های این کمپانی در فضای هوش مصنوعی افتاده است. گزارش‌های قبلی نشان داده‌اند که سری آیفون 16 امسال در بخش سخت‌افزاری از ارتقاء قابل توجهی برخوردار نخواهد نشد. در عوض، اپل سیستم‌عامل iOS 18 را با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد منتشر خواهد کرد و شاید بزرگ‌ترین به‌روزرسانی تاریخ iOS را رقم بزند و برجسته‌ترین ویژگی سری آیفون 16 را برعهده‌ی هوش مصنوعی بگذارد.

طبق گفته‌های مینگ-چی کو، اگر برنامه‌های اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی‌ با شکست مواجه شوند یا توان برآورده کردن انتظارات را نداشته باشند، غول فناوری کوپرتینویی ممکن است جایگاه «ارزشمندترین شرکت جهان» را به انویدیا واگذار کند. این تحلیلگر همچنین افزوده است که از اپل انتظار می‌رفت در سال جاری میلادی بین ۲۲۰ تا ۲۲۵ میلیون دستگاه را روانه‌ی بازار کند، اما پیش‌بینی‌های قبلی اکنون کاهش یافته‌اند و این کمپانی در حال حاضر قادر به ارسال حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه تا پایان سال ۲۰۲۴ است.

اپل هم‌اکنون «ارزشمندترین شرکت جهان» به حساب می‌آید، اما مدعی اصلی این جایگاه کمپانی انویدیا است که به‌عنوان رهبر بلامنازع تراشه‌های محاسباتی هوش مصنوعی شناخته می‌شود. این کمپانی با افزایش قابل‌توجه‌ تقاضا برای فناوری هوش مصنوعی در ماه فوریه به سومین شرکت بزرگ دنیا تبدیل شد. سهام انویدیا در سال گذشته ۲۶۰ درصد افزایش پیدا کرده و ارزش بازار آن به ۲٫۰۶ تریلیون دلار رسیده است، در حالی که میزان سود کمپانی اپل علی‌رغم ارزش بازار ۲٫۷۷ تریلیون دلاری‌اش، در مدت زمان یکسان تنها ۱۳ درصد افزایش یافت.

همچنین مطالعه کنید
گوگل فوتوز اکنون می‌تواند با کمک هوش مصنوعی ویدیوهای هایلایت تولید کند!

تیم کوک در مقام مدیرعامل اپل در جریان گزارش مالی ماه گذشته اعلام کرد که این کمپانی فرصت بزرگی در فضای هوش مصنوعی مولد دارد. با وجود اینکه در حال حاضر جزئیات بسیار اندکی در رابطه با برنامه‌های آینده‌ی اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی در دسترس است، انتظار می‌‎رود که رونمایی کاملی از این برنامه‌ها در جریان کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در اواخر ژوئن ۲۰۲۴ انجام شود.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>