Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل احتمالاً در طراحی iOS 18 از ویژن OS الهام می‌گیرد!

اپل احتمالاً در طراحی iOS 18 از ویژن OS الهام می‌گیرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل مدت‌هاست از الگویی یکسان و تدریجی برای معرفی و آپدیت سیستم عامل iOS استفاده می‌کند و طی این مدت به همه ما ثابت کرده که هیچ عجله‌ای در این کار ندارد. آخرین تغییر اساسی این سیستم عامل به iOS 16 بازمی‌گردد که قابلیت شخصی سازی را به صفحه قفل (Lock Screen) آیفون اضافه کرد.

با این حال، شایعه‌ای تایید نشده حاکی از آن است که iOS 18 ممکن است با الهام گرفتن از ویژن OS، به‌روزرسانی قابل‌توجهی در بخش‌های بصری سیستم عامل جدید اپل به ارمغان بیاورد.

طبق این شایعه، احتمال می‌رود اپل از عناصر بصری ویژن OS در iOS 18 استفاده کند. با وجود اینکه ویژن OS شباهت‌های بسیاری با iOS دارد، دارای اشکال گردتر، سایه‌ها و عمق رنگی بیشتری است که زیبایی آن را نسبت به iOS دو چندان می‌کند.

iOS 18

این شایعه همچنین آپدیت برنامه Apple TV در tvOS 17.2 که طراحی مشابهی با ویژن OS دارد را به عنوان شاهد اولیه این گمانه‌زنی معرفی می‌کند. البته چیزی که باعث می‌شود این شایعه را کمی جدی بگیریم، منبع آن است که سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد و به دقت پیش‌بینی‌هایش معروف است.

همچنین مطالعه کنید
ویندوز 11 اشتراک گذاری فایل‌ها بین رایانه‌های شخصی را آسان‌تر می‌کند

علاوه بر این، مارک گورمن از مجله بلومبرگ قبلاً گزارش داده بود که طراحی iOS 18 شامل تغییرات جاه‌طلبانه‌ای خواهد بود، هرچند که آیا این تغییرات به‌روزرسانی‌های بصری خواهند بود یا آپدیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، هنوز مشخص نیست.

اپل تاکنون همیشه طراحی منحصربه‌فرد و مخصوص هر یک از سیستم‌عامل‌های خودش را حفظ کرده و به ندرت ظاهر کلی آنها را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال، این شرکت هرگز در iOS از نمادهای گرد یا سایه‌های عمیق استفاده نکرده است، زیرا این عناصر مختص به watchOS و macOS هستند.

با اینکه این شایعات می‌توانند تا حدی حقیقت داشته باشند، تغییر طراحی با الهام از ویژن OS بیشتر با tvOS سازگار است. زیرا فرمت صفحه نمایش بزرگتر اپل تی وی به خوبی چیدمان‌های بصری با عمق و لایه‌بندی را در خود جای می‌دهد.

علاوه بر طراحی بحث برانگیز iOS 18، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه آیا شاهد حضور هوش مصنوعی در سیستم عامل جدید اپل خواهیم بود یا خیر نیز وجود دارد. سامسونگ و گوگل در حال حاضر در این زمینه پیشتاز هستند و سایر برندهای اندرویدی نیز به تدریج پشت سر آنها قرار می‌گیرند. اپل مطمئناً نمی‌خواهد در این مسابقه عقب بماند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>