Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نشت جزئیات مکالمه کاربران در هوش مصنوعی گوگل

مکالمات کاربران با هوش مصنوعی بارد به موتور جستجوی گوگل راه پیدا کرده‌اند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا از قابلیت به اشتراک‌گذاری مکالمات خود با هوش مصنوعی گوگل بارد با دوستان، خانواده یا همکاران اطلاع دارید؟ اگر برای اولین بار است که این قابلیت هوش مصنوعی بارد به گوش شما می‌خورد، باید خود را خوش‌شانس بدانید، چرا که به نظر می‌رسد موتور جستجوی گوگل فهرستی از مکالمات خصوصی به اشتراک گذاشته شده را به‌صورت ناخواسته در نتایج خود به نمایش می‌گذارد. گوگل، تاکنون اطلاعاتی مبنی بر عمدی یا غیرعمدی بودن این وضعیت را در اختیار پرسشگران قرار نداده است!

مکالمات به اشتراک گذاشته شده کاربران در هوش مصنوعی بارد فاش شدند!

در به‌روزرسانی جدید قابلیت “به اشتراک‌گذاری مکالمات” هوش مصنوعی گوگل بارد، دیگر به کپی و پیست کردن سوالات پرسیده شده و پاسخ‌های بارد نیازی نیست، چرا که حالا کاربران قادرند تا با ایجاد یک پیوند (لینک) از مکالمه، آن را در اختیار “خانواده، همکاران یا دوستان” خود قرار دهند. علاوه بر این، افرادی که به لینک مکالمه شما دسترسی داشته باشند، قادرند تا مکالمه را از جایی که شما آن را به اتمام رساندید، ادامه دهند. این قابلیت می‌تواند برای فعالیت‌های گروهی نظیر “هماهنگ کردن یک استراتژی تجاری، سفرهای دسته جمعی، ملاقات‌های گروهی و ..” مفید واقع شود.

با توجه به صفحه راهنمای Bard، مکالمات به اشتراک گذاشته شده تنها توسط افرادی که به URL صحیح دسترسی دارند، قابل مشاهده است. در حالی که فرض بدیهی و تعهد گوگل به احترام گذاشتن به “حفظ حریم خصوصی” کاربران است، این کمپانی به هیچ‌عنوان از آشکار کردن مکالمات خصوصی کاربران و نمایش آن‌ها در موتور جستجوگر خود، صحبتی به میان نیاورده است.

نشت جزئیات مکالمه کاربران در هوش مصنوعی گوگل

متأسفانه با استفاده از تگ “site:bard.google.com/share” در موتور جستجوی گوگل، می‌توان به حجم وسیعی از مکالمات صورت گرفته شده میان کاربران با هوش مصنوعی بارد که به اشتراک گذاشته شده‌اند، دست یافت. در حالی که برخی از این مکالمات فاش شده اهمیت چندانی ندارند و بی‌ضرر هستند، برخی دیگر از مکالمات حاوی اطلاعات خاصی از برخی از مکان‌ها یا مشاغل را در بر دارند.

نشت جزئیات مکالمه کاربران در هوش مصنوعی گوگل

اگرچه، گوگل نام کاربری یا سایر اطلاعات شخصی را در مکالمات به اشتراک گذاشته شده، نمایش نمی‌دهد، اما ممکن است که برخی از کاربران داده‌های قابل شناسایی خود را به صورت مستقیم در هوش مصنوعی بارد وارد کرده باشند. تنها جنبه مثبت این قضیه این است که تاکنون، تنها تعداد کمی از مکالمات به اشتراک گذاشته در گوگل ایندکس شده‌اند و به دیتابیس گوگل راه یافته‌اند.

همچنین مطالعه کنید
دانشمندان چینی اولین کودک هوش مصنوعی (AI) جهان را معرفی کردند!

تاکنون، دلیل واضح و مشخصی از علت وقوع این اتفاق، مطرح نشده است. ممکن است که گوگل فراموش کرده باشد تا از متا تگ “noindex” برای مکالمات به اشتراک گذاشته شده بارد استفاده کند. از طرف دیگر، این مشکل می‌تواند از به‌روزرسانی اخیر در موتور جستجوگر گوگل باشد. در این به‌روزرسانی، گوگل تلاش داشت تا با ارتقاء برخی از قابلیت‌ها، پاسخ‌های ارزشمند اما پنهان را به خوبی در نتایج جستجو موتور جستجوی خود به نمایش بگذارد و در اختیار کاربران قرار دهد.

نشت جزئیات مکالمه کاربران در هوش مصنوعی گوگل

شایان ذکر است که این احتمال وجود دارد که نشت برخی از مکالمات به اشتراک گذاشته شده هوش مصنوعی بارد در نتایج جستجو گوگل، برای سایر افراد مفید باشد. به عنوان مثال، در یک مکالمه فاش شده، اطلاعات مفیدی در رابطه با نقش آفرینی بارد در تولید محتوای متنی خلاقانه به چشم می‌خورد.

حتی در صورت که این مسئله، اتفاقی عمدی و بخشی از قابلیت “به اشتراک‌گذاری” باشد، باز هم خبر خوبی برای کاربران هوش مصنوعی گوگل بارد نیست. این اتفاق، نگرانی‌هایی را در رابطه با “قابلیت اطمینان به هوش مصنوعی گوگل بارد” و “به خطر افتادن بالقوه حریم خصوصی کاربران” بر می‌انگیزد. لازم به ذکر است که گوگل به صراحت به تمامی کاربران توصیه می‌کند تا از به اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی خود در مکالماتشان با هوش مصنوعی بارد خودداری کنند. با این حال، هیچ مکانیزمی برای جلوگیری از وارد کردن داده‌های قابل شناسایی توسط کاربران، وجود ندارد.

نشت جزئیات مکالمه کاربران در هوش مصنوعی گوگل

در نهایت، در حالی که منتظر توضیح یا نظر گوگل هستیم، توصیه می‌کنیم تا پیوندهای به اشتراک گذاشته شده مکالمات خود با هوش مصنوعی بارد را سریعاً حذف کنید. شما می‌توانید تا برای حذف لینک‌های مکالمات خود از یکی از 2 روش زیر بهره بگیرید:

  1. روی این لینک کلیک کنید
  2. ابتدا یک صفحه چت در بارد باز کنید. روی دکمه تنظیمات (Settings) کلیک کنید. سپس با انتخاب عبارت “Your Public Link” لینک‌های به اشتراک گذاشته شده خود را حذف کنید.

مکالمات به اشتراک گذاشته شده کاربران در هوش مصنوعی بارد فاش شدند!

علاوه بر این، در صورت تمایل، شما می‌توانید تا تمام فعالیت‌ها و مکالمات خود با هوش مصنوعی بارد را نیز به طور کامل حذف کنید.

منبع: HowToGeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>