Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلوت مایکروسافت در دسترس کاربران اندرویدی قرار گرفت

اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلوت مایکروسافت در دسترس کاربران اندرویدی قرار گرفت!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در ماه سپتامبر (حدوداً دو ماه گذشته) کمپانی مایکروسافت، دستیار شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی کورتانا (Cortana) سیستم عامل ویندوز 11 را با یک دستیار شخصی جدید به نام “کوپایلوت (Copilot)” جایگزین کرد. در ماه گذشته نیز، این کمپانی به عنوان اصلی‌ترین سهام‌دار کمپانی OpenAI، مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند جی‌پی‌تی 4 توربو (GPT-4 Turbo متعلق به کمپانی OpenAI) را با این دستیار شخصی هوشمند ادغام کرد. اکنون نیز پس از گذشت یک ماه، مایکروسافت نسخه اندرویدی اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلوت را در دسترس کاربران دستگاه‌های مبتنی بر اندروید قرار داده است.

پیش از این مایکروسافت از دستیار چت مجهز به هوش مصنوعی کوپایلوت (توسعه‌یافته شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی جی‌پی‌تی 4 و هوش مصنوعی DALL·E 3 کمپانی OpenAI) برای کاربران اندروید رونمایی کرده بود. این دستیار چت با استفاده از متن‌های ارائه شده (توسط کاربر)، به تولید “سریع” و “دقیق” محتوای جذاب بصری درخواستی می‌پردازد.

در حال حاضر، اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلوت مایکروسافت به صورت رایگان بر روی فروشگاه گوگل پلی (Google Play) قرار دارد و کاربران اندرویدی نیز می‌توانند از مزایای این اپلیکیشن بهره ببرند.

لینک دانلود

اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلوت مایکروسافت در دسترس کاربران اندرویدی قرار گرفت

این برنامه به کاربران در اقداماتی نظیر “تهیه پیش‌نویس (Draft) ایمیل، داستان‌نویسی، ترجمه متنی، تصحیح متون نوشته‌شده و برنامه‌ریزی برای سفرهای پیش‌رو” یاری می‌رساند.

بخش تولید تصویر (Image Creator) این دستیار شخصی، توسط هوش مصنوعی DALL·E 3 کمپانی OpenAI پشتیبانی می‌شود. این چت‌بات با دریافت پیام‌های متنی (از سمت کاربر) و شناسایی نیازهای وی، به فرآیندهای طراحی سهولت و سرعت می‌بخشد و در نهایت تصاویر بسیار باکیفیتی را مطابق با نیازهای کاربر تولید می‌کند.

در حالیکه نسخه اندرویدی این دستیار شخصی منتشر شده است، اما مایکروسافت تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه با ارائه نسخه سازگار با سیستم عامل iOS را در اختیار علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی قرار نداده است. با این حال، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر انتشار احتمالی نسخه iOS در سال 2024 میلادی به گوش می‌رسد.

همچنین مطالعه کنید
برنامه Magnifier اندروید برای گوشی های بیشتری در دسترس قرار گرفت

فرآیند توسعه کوپایلوت در ابتدا با ری‌برندینگ (تغییر نام) بینگ چت (Bing Chat) به کوپایلوت صورت گرفت. اکنون هوش مصنوعی کوپایلوت در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید عملکرد کاملاً مشابهی با چت‌جی‌پی‌تی را از خود به نمایش می‌گذارد و قابلیت‌هایی مانند “صحبت با چت‌بات، تولید تصویر و ارائه پیش‌نویس از متون” را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است، تا زمان انتشار نهایی نسخه iOS این هوش مصنوعی، کاربران گوشی‌های آیفون همچنان از طریق برنامه Bing به این دسته از ویژگی‌ها دسترسی خواهند داشت. در نهایت، با توجه به حجم عظیم سرمایه‌گذاری مایکروسافت در توسعه اپلیکیشن‌های سازگار با گوشی‌های هوشمند، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور اپلیکیشن کوپایلوت نیز به یک ابزار همه‌کاره برجسته در حیطه هوش مصنوعی بدل شود.

در ارتباط با اخبار مرتبط با این حوزه، کمپانی مایکروسافت به تازگی با کمپانی سانو (Suno/ توسعه‌دهنده مشهور الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد موسیقی) یک همکاری جدید را آغاز کرده است. هدف اصلی این همکاری توسعه یک ابزار برای “ساخت موسیقی” است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها با ارائه یک پیام “متنی” یک آهنگ کاملاً واقع‌گرایانه (شامل شعر، موسیقی و آواز) را به آسانی از الگوریتم هوش مصنوعی دریافت نماید.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>