Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

۵ روش برای دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4

۵ راه برای دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هوش مصنوعی OpenAI با نام “جی پی تی 4 (GPT-4)” یکی از محبوب‌ترین و توانمندترین مدل‌های یادگیری ماشینی «LLM» (مدل‌های زبانی بزرگ) محسوب می‌شود. اکثر افراد با اشتراک چت‌جی‌پی‌تی پلاس (ChatGPT Plus) به هوش مصنوعی «GPT-4» دسترسی پیدا می‌کنند، اما این اشتراک برای شما ۲۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت.

در صورتی که نمی‌خواهید برای استفاده از این هوش مصنوعی ماهانه ۲۰ دلار پرداخت کنید، با اِروتِک و ۵ راهی که در ادامه مطرح خواهند شد همراه باشید تا از هوش مصنوعی «GPT-4» به شکل رایگان بهره ببرید.

۱. بینگ چت مایکروسافت

مایکروسافت یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که مستقیماً با OpenAI وارد همکاری شد و میلیون‌ها دلار را صرف این کمپانی و تحقیقات مرتبط با هوش مصنوعی‌اش کرد.

از این رو، بینگ چت مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) تبدیل به یکی از اولین راه‌های استفاده از GPT-4 به شکل رایگان شد. بینگ چت مایکروسافت به کاربران اجازه می‌دهد که حداکثر ۳۰۰ چت در روز ایجاد کنند و هر چت نیز جمعاً به ۳۰ دور سوال محدود شده است. چنین محدودیتی می‌تواند برای برخی کاربران به معنای کمبود فضای لازم برای پرسیدن سوال‌های مورد نظرشان باشد اما برای عموم افراد، ۳۰۰ چت روزانه کاملاً کافی است.

بینگ چت مایکروسافت فواید دیگری نیز دارد و به طور مثال می‌توانید از قابلیت تبدیل متن به تصویر هوش مصنوعی DALL-E 3 استفاده کنید تا تصاویر پرجزئیات و جدیدی را با وارد کردن متن بسازید.

در صورتی که می‌خواهید از مدل زبانی GPT-4 به شکل رایگان بهره ببرید، بینگ چت مایکروسافت یکی از بهترین گزینه‌های شما به حساب می‌آید. شایان ذکر است که هنوز تهیه‌ی اشتراک چت‌جی‌پی‌تی پلاس، به خاطر قابلیت‌های متعدد و شناوری که دارد، بهترین گزینه محسوب می‌شود اما اگر سوال‌های معدودی دارید و آن‌قدرها نمی‌خواهید از GPT-4 استفاده کنید، بینگ چت بهترین گزینه‌ی بعدی شماست.

برای استفاده از این قابلیت، کافی‌ست مرورگر اج را نصب کرده و با کلیک بر روی علامت Copilot (در بالا و سمت راست مرورگر) یا استفاده از کلید ترکیبی “.+Ctrl+Shift”، از این قابلیت استفاده کنید.

۲. هوش مصنوعی Perplexity.ai

۵ راه برای دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4

هوش مصنوعی Perplexity.ai، ابزار آینده‌داری است که امکان استفاده‌ی رایگان از GPT-4 را در اختیار کاربران می‌گذارد. با وجود اینکه نسخه‌ی رایگان Perplexity.ai مستقیماً اشاره نمی‌کند که در حال استفاده از GPT-4 هستید، فعال کردن حالت «Copilot» به شما دسترسی مستقیمی به GPT-4 می‌دهد. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که تنها می‌توانید ۵ سوال در هر ۴ ساعت بپرسید.

در مجموع، نسخه‌ی رایگان این ابزار گزینه‌ی بدی نیست و به شما زاویه‌دید جدیدی درباره‌ی توانایی‌های اصلی Perplexity.ai می‌دهد. اگر OpenAI مشغول ساخت و ارتقای هوش مصنوعی عمومی باشد، Perplexity.ai بر روی تحول جست‌وجوی اینترنتی تمرکز دارد. ابزار Perplexity.ai نیز برای آن دسته از کاربرانی که دنبال تجربه‌ی جست‌وجوی مهیج و خاصی هستند، گزینه‌ی بسیار خوبی محسوب می‌گردد.

ارتقا دادن حساب Perplexity.ai خود به اشتراک پرو، مانند اشتراک چت‌جی‌پی‌تی پلاس، ماهانه ۲۰ دلار هزینه خواهد داشت. با این وجود، اشتراک پرو به شما اجازه می‌دهد تا بیش از ۳۰۰ سوال قدرت‌گرفته از «Copilot» بپرسید و از هوش مصنوعی «Claude» استفاده کنید. در کنار این‌ها، امکان بارگذاری هر تعداد فایلی که برای آنالیز هوش مصنوعی لازم می‌دانید نیز در اختیار شما قرار گرفته است.

۳. اکستنشن Merlin برای مرورگر گوگل کروم

۵ روش دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4

مرلین (Merlin)، اکستنشن کاربردی‌ای برای مرورگر گوگل کروم است که دسترسی رایگان به GPT-4 را، البته با تعداد محدودی از سوال‌های روزانه، فراهم می‌کند.

نکته‌ای که مرلین را تبدیل به راه بسیار خوبی برای استفاده‌ی رایگان از GPT-4 کرده، تعداد درخواست‌های این اکستنشن محسوب می‌شود. به عنوان کاربر رایگان مرلین، روزانه ۱۰۲ درخواست دریافت می‌کنید. هر درخواست GPT-4 برای شما ۳۰ درخواست هزینه خواهد داشت. به عبارتی دیگر، روزانه حدود ۳ سوال از GPT-4 می‌توانید بپرسید که تقریباً مشابه سایر ابزارهای رایگان GPT-4 است. مرلین همچنین برای درخواست‌های شما، گزینه‌ی دسترسی به سطح وب را در اختیارتان گذاشته، اما این درخواست‌ها دو برابر بیشتر حساب می‌شوند و به جای ۳۰ درخواست، ۶۰ درخواست خواهند بود.

توییتر - ۵ راه برای دسترسی رایگان به هوش مصنوعی GPT-4

با این حال، درخواست‌های GPT-3.5 بسیار ارزان‌تر هستند و هر درخواست معادل یک سوال است. در صورت تمایل حتی می‌توانید مرلین را با حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود پیوند بزنید.

۴. ابزار Nat.dev

ابزار Nat.dev

به طور کلی «Nat.dev» ابزار «Open Playground» است که دسترسی محدودی به GPT-4 را ارائه می‌کند. بسته به تعداد کاربران، «GPT-4» شما ممکن است پردازش لازم را انجام ندهد. بنابراین، اگر تصمیم گرفته‌اید که از «Nat.dev» استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود با این ابزار کمی صبور باشید. با این وجود، در صورتی که لزوماً دنبال استفاده از GPT-4 نیستید، لیست بسیار بزرگ و قابل توجه‌ای از مدل‌های زبانی بزرگ جایگزین دیگر (LLM) وجود دارد و می‌توانید از حداقل ۲۰ گزینه‌ی دیگر انتخاب کنید.

همچنین مطالعه کنید
آموزش راه‌اندازی حالت Safe Mode در ویندوز 11

با اینکه GPT-4، مدلی عالی است و کاربردهای خاص خودش را دارد، سایر مدل‌های زبانی دیگر نیز می‌توانند بسته به خواسته‌ها و نیازهای شما، کاربردی و مفید عمل کنند.

۵. سایت Hugging Face

سایت Hugging Face

برای یکی دیگر از راه‌های دسترسی رایگان به GPT-4، باید به Nat.dev اشاره داشت که یک وب‌سایت منبع‌باز یادگیری ماشینی و توسعه‌ی هوش مصنوعی است و در آن هزاران توسعه‌دهنده با یکدیگر همکاری می‌کنند و ابزارهای جدیدی می‌سازند.

نتایج استفاده از GPT-4 در این وب‌سایت متغیر و پراکنده بوده است و برخی از فضاهایی که ادعا می‌کنند به GPT-4 دسترسی داده‌اند، یا آن‌قدر در پاسخ‌گویی کند هستند که نمی‌توانند قابل اعتنا باشند، یا به علت محدودیت‌های اکانت رایگان Hugging Face، ارزش استفاده ندارند.

با این وجود، در این متن به وب‌سایت Hugging Face نیز اشاره شد، چرا که شاید تجربه‌ی شما با این سایت متفاوت باشد و نتایج بهتری به‌دست آورید.

ابزارهایی که قبلاً دسترسی رایگان به GPT-4 را فراهم می‌کردند

خارج از ابزارهایی که به آن اشاره شد، چندین ابزار دیگر نیز بودند که قبلاً دسترسی رایگان به GPT-4 را در اختیار کاربران می‌گذاشتند، اما حالا یا این گزینه را کاملاً حذف کرده‌اند، یا پشت یک سرویس و اشتراک دیگر قرار گرفته و تنها به شکل پولی قابل دسترسی است. دلیل چنین اتفاقی هم نیاز به توضیح پیچیده‌ای ندارد؛ اضافه کردن دسترسی GPT-4 در یک سایت و دادن آن دسترسی به شکل کاملاً رایگان، توجیه اقتصادی نخواهد داشت و پرهزینه است، به خصوص که بسیاری از کاربران نیز تنها مایل به دسترسی رایگان به GPT-4 هستند.

ابزار Poe

ابزار Poe

پو (Poe) یک ابزار هوش مصنوعی مولد است که دسترسی به چندین مدل زبانی بزرگ دیگر و چت‌بات‌های هوش مصنوعی را در یک مکان در اختیار کاربران می‌گذارد. برخلاف بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی مولد که تنها یک گزینه را شامل می‌شوند، ابزار Poe که توسط وب‌سایت Quora توسعه یافته است، به شما کمک می‌کند تا سوال‌های خود را گسترش دهید و پراکنده بپرسید تا بهترین گزینه را در نهایت انتخاب کنید.

مدیر عامل شرکت Quora، آدام د آنجلو، ابتدا در توییت جدیدی از اضافه شدن GPT-4 به سایت Quora در ماه مارس سال ۲۰۲۳ میلادی رونمایی کرد. در این طرح، کاربران می‌توانستند یک پیام رایگان به GPT-4 بفرستند. تعداد پیام‌های رایگان اما در ادامه به ۳ عدد افزایش پیدا کرد، تا اینکه در نهایت قابلیت رایگان GPT-4 به کلی حذف شد. معلوم نیست که آیا ابزار Poe بار دیگر قابلیت پیام دادن رایگان GPT-4 را باز می‌گرداند یا خیر. با این وجود، بهتر است به این ابزار توجه داشته باشید که شاید در آینده قابلیت رایگانش را مجدداً در دسترس قرار دهد.

ابزار Ora

در اصل، Ora یک ابزار هوش مصنوعی سرگرم‌کننده و دوستانه است که به شما امکان می‌دهد که تنها با یک کلیک، چت‌باتی را برای یکپارچه‌سازی در جای دیگر بسازید. فرض کنید می‌خواهید یک چت‌بات هوش مصنوعی را در وب‌سایت خود مورد استفاده قرار دهید، اما نمی‌دانید که این پروسه چگونه طی می‌شود، در این نوع سناریوهاست که Ora کاربرد اصلی خودش را نشان می‌دهد.

متاسفانه اما ابزار Ora دسترسی رایگان به GPT-4 را حذف کرده و تنها با اشتراک «Hobby» یا «Pro» و پرداخت ماهیانه حداقل ۲۵ دلار، می‌توانید به GPT-4 دسترسی پیدا کنید.

ابزار Forefront

ابزار Forefront

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی چند دسترسی، «Forefront» نام دارد که دسترسی رایگان به GPT-3.5، ابزار داخلی Forefront و Claude-Instant 1.2 را برای کاربران فراهم می‌کند. این ابزار وقتی که به‌تازگی راه‌اندازی شده بود، تعداد محدودی درخواست رایگان GPT-4 (همراه با Claude 2) را به کاربران خود ارائه می‌نمود، اما این دسترسی رایگان از آن موقع حذف شده است.

استفاده از GPT-4 ارزان نخواهد بود

در صورتی که می‌خواهید تجربه‌ی کاملی از GPT-4 داشته باشید، باید سراغ اشتراک چت‌جی‌پی‌تی پلاس بروید. علی‌رغم قیمت ۲۰ دلاری این اشتراک، به دلیل ابزارهای گسترده‌ای که ارائه شده‌اند و سرعت و کیفیت بالایی که در زمینه‌ی پاسخ‌گویی تجربه خواهید کرد و قابلیت‌های جدیدی که به آن اضافه می‌گردد، این هزینه حتی برای بسیاری از کاربران معمولی نیز سرمایه‌گذاری ارزشمندی محسوب می‌شود. با این حال، برای آن دسته از کاربرانی که تنها می‌خواهند هر از گاهی از GPT-4 یک یا دو سوال بپرسند، یکی از ابزارهایی که در این متن به آن اشاره شد انتخاب منطقی‌تری به حساب می‌آید و کار شما را بدون هزینه‌ی اضافه راه خواهد انداخت.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>