Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قلم لمسی Pencil 3 اپل با پورت USB-C رونمایی شد

اپل از قلم لمسی Pencil 3 همراه با پورت USB-C رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته اپل از قلم لمسی پنسل 3 (Pencil 3) خود رونمایی کرد. این قلم لمسی از لحاظ ظاهری تقریباً مشابه با Pencil 2 است و در ابعاد 155 در 7.5 میلی‌متر و با وزنی 20.5 گرمی به بازار عرضه خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این محصول با اِروتِک همراه باشید.

این قلم از طریق پورت USB-C تعبیه‌شده روی آن، شارژ می‌شود و قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم یا شارژ شدن از طریق جفت شدن دستگاه‌ها (Pairing) را به همراه ندارد.

قلم لمسی مغناطیسی Pencil 3 اپل از قابلیت Hover در مدل‌های M2 پرو تبلت آی پد پشتیبانی می‌کند. به‌طور کلی، در قابلیت هاور/شناور (Hover)، هنگامی که قلم در فاصله 12 میلی‌متری صفحه نمایش قرار می‌گیرد، پیش‌نمایشی از رسم خطوط (در طراحی و نقاشی) و محل برخورد نوک قلم به نمایش گذاشته می‌شود. از این رو، کاربران قادرند با دقت و آرامش خاطر بیشتری به طراحی و نقاشی بپردازند. علاوه بر این در هنگام نوشتار یک متن با استفاده از قلم، با هر بار نزدیک شدن نوک قلم به صفحه نمایش، قابلیت هاور صفحه نمایش را بزرگ‌نمایی می‌کند.

قلم لمسی اپل پنسل 3 با پورت USB-C رونمایی شد

این قلم هوشمند با تبلت‌های آی پد ذیل سازگار خواهد بود:

  • آی پد (2022)
  • آی پد ایر (2022 و 2020)
  • آی پد مینی (2021)
  • آی پد پرو 12.9 (2022، 2021، 2020 و 2018)
  • آی پد پرو 11 (2022، 2021، 2020 و 2018)
همچنین مطالعه کنید
افشای بخشی از مشخصات ساعت‌های هوشمند سری اوپو واچ 3 پیش از رونمایی رسمی

لازم به ذکر است که به دلیل خاصیت مغناطیسی قلم، کاربران قادرند در صورت عدم تمایل به استفاده از قلم، آن را به کناره تبلت آی پد خود متصل نمایند. متاسفانه خلاء بزرگ عدم وجود قابلیت “حساسیت به فشار” که در هر دو نسل پیشین قلم لمسی اپل وجود داشت، در قلم مغناطیسی اپل پنسل 3 احساس می‌شود. با این حال، این قلم مغناطیسی همچنان تأخیر کمی برای پاسخگویی به اطلاعات ورودی و حساسیت شیب مناسبی را برای سایه‌زنی در طراحی ارائه می‌دهد.

قلم لمسی Pencil 3 به نسبت نسل‌های پیشین خود، یعنی قلم اپل پنسل 1 با قیمت 99 دلار و اپل پنسل 2 قدرتمند با قیمت 129 دلار، ارزان قیمت‌تر است و اپل قصد دارد در اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر سال جاری) این قلم را با قیمت پایه 79 دلار به فروش برساند.

منابع: Gsmarena و Apple

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>