جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
خودرو الکتریکی شیائومی SU7 با قیمت پایه 30000 دلاری رونمایی شد

خودرو الکتریکی شیائومی SU7 با قیمت پایه 30000 دلاری رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی شیائومی سرانجام به صورت رسمی از خودروی الکتریکی سدان شیائومی SU7 در 3 مدل (یک مدل بیشتر از مدل‌های معرفی‌شده در رویداد Tech launch که در دسامبر 2023 برگزار شد) رونمایی کرد. در این مطلب از اِروتِک به شرح مختصری از مشخصات و برچسب قیمتی هر سه مدل از خودروی الکتریکی شیائومی SU7 خواهیم پرداخت.

شیائومی SU7 (مدل استاندارد)

مدل پایه شیائومی SU7 دارای یک موتور با قدرت “299 اسب بخار” (تعبیه‌شده در ناحیه پشتی خودرو) است و از استاندارد “چرخه آزمایش خودروهای سبک‌وزن چین (CLTC)” پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این مدل به یک باتری “73.6 کیلووات ساعتی (486 ولتی)” مجهز می‌باشد که به ادعای شیائومی این میزان از ظرفیت باتری برای پیمایش مسیری به برد 700 کیلومتری کفایت خواهد کرد. همچنین، تنها با شارژ 15 دقیقه‌ای خودرو کاربران قادرند مسیری به برد 310 کیلومتری را طی کنند. مدل استاندارد شیائومی SU7 (بدون تجهیزات جانبی) با برچسب قیمتی 30000 دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

شیائومی SU7 پرو

شیائومی SU7 پرو دارای موتوری مشابه با مدل استاندارد (قدرت 299 اسب بخاری) و با باتری “94.3 کیلووات ساعتی” خود قادر به پیمایش مسیری به برد 830 کیلومتر است. این مدل با قیمت 34000 دلاری (تقریباً معادل با قیمت تسلا مدل 3 در چین) به فروش خواهد رسید.

شیائومی SU7 مکس

خودرو الکتریکی شیائومی SU7 مکس با معماری 871 ولتی و باتری “101 کیلووات ساعتی” خود به عنوان قدرتمندترین مدل در میان 3 مدل معرفی‌شده از شیائومی SU7 به شمار می‌آید و با هر نوبت شارژ قادر به پیمایش مسیری به برد 810 کیلومتر است. این خودرو دو موتوره مجهز به سیستم تمام چرخ متحرک (AWD) خروجی 495 کیلوواتی (معادل 673 اسب بخار) را ارائه می‌دهد و به گفته شیائومی با شارژ 15 دقیقه‌ای آن، می‌توان مسیری به برد 510 کیلومتر را طی کرد. این مدل با برچسب قیمتی 41500 دلاری روانه بازار خواهد شد.

سایر مشخصات کلیدی

شیائومی سیستم خودران پیشرفته پایلوت پرو (Pilot Pro) متشکل از “تراشه اورین (Orin) انویدیا، سیستم LiDAR (سیستم اتوماتیک ردیابی و تشخیص فاصله خودرو از موانع و سایر وسایل نقلیه) و 11 سنسور دوربین” را برای هر سه مدل از خودروی الکتریکی شیائومی SU7 وعده می‌دهد. علاوه بر این، این کمپانی در مراسم رونمایی از این خودرو، از قصد خود برای آزمایش سیستم پایلوت پرو در ماه آوریل (نیمه دوم فروردین تا اواسط اردیبهشت) و عرضه عمومی این قابلیت در چندین شهر (در چین) در ماه می (نیمه دوم اردیبهشت تا اواسط خرداد) خبر داد. این در حالی است که عرضه عمومی و رسمی این قابلیت در سراسر کشور در ماه آگوست (مرداد) صورت خواهد گرفت.

خودرو الکتریکی شیائومی SU7 با قیمت پایه 30000 دلاری رونمایی شد

با گذر از مشخصات فنی، لازم است تا کمی در رابطه با فضای داخلی خودرو شیائومی SU7 صحبت کنیم. این خودرو به “یک سیستم صوتی (متشکل از 25 بلندگوی با پشتیبانی از دالبی اتموس)، چند بلندگوی جداگانه تعبیه‌شده در پشت سر راننده، دو صفحه‌نمایش تعبیه‌شده در ناحیه پشتی صندلی‌های جلو (که اساساً یک نسخه تغییرکاربری داده شده از تبلت شیائومی پد 6S پرو است!) و یک صفحه نمایش بزرگ HUD (نمایشگری که اطلاعات حائز اهمیت را به صورت مستقیم بر روی خود و در سمت راست راننده به نمایش می‌گذارد) 56 اینچی” مجهز می‌باشد.

علاوه بر این کاربران قادرند لوازم جانبی (مانند یخچال) و نوع روکش صندلی‌های خودرو خود نظیر “صندلی‌های چرمی ناپا” یا “صندلی‌های اکو-تکس (Oeko-Tex)” را برای خودرو خود انتخاب کنند.

در حالیکه سیستم اطلاعات- سرگرمی خودرو الکتریکی شیائومی SU7 طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های سرگرمی و امکان اتصال یکپارچه به گوشی‌های شیائومی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، اما به گفته شیائومی این سیستم اطلاعات- سرگرمی با دستگاه‌های کمپانی اپل نیز سازگار خواهد بود. علاوه بر این، امکان اتصال به اپلیکیشن کار پلی (CarPlay) و ادغام آن در آیپدهای تعبیه‌شده در قسمت پشتی خودرو نیز وجود دارد.

خودرو الکتریکی شیائومی SU7 با قیمت پایه 30000 دلاری رونمایی شد

با استناد به جدول زمانی ارائه‌شده توسط شیائومی، خودروهای الکتریکی شیائومی SU7 (مدل استاندارد) و شیائومی SU7 مکس در پایان ماه آوریل و شیائومی SU7 پرو در پایان ماه می به بازار عرضه خواهند شد.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *