Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

7 راهکار برای مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی

7 راهکار برای مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بسیاری از کاربران هنوز ترجیح می‌دهند که گوشی اندرویدی خود را با استفاده از کابل شارژ کنند، در حالی که شارژ بی‌سیم نیز امروزه رایج شده است. با شارژ سریع سیمی بیش از ۱۲۰ واتی در برخی از گوشی‌های اندرویدی، می‌توانید گوشی خود را از ۰ تا ۱۰۰ درصد در حدود نیم‌ساعت شارژ کنید. اما وقتی شارژر در وهله‌ی اول قادر به شارژ کردن گوشی نیست، چنین سرعت‌های شارژ سریعی دقیقاً چه فایده‌ای دارد؟!

بعد از وصل کردن گوشی اندرویدی خود به آداپتور و مشاهده‌ی شارژ نشدن آن، شاید تعجب کنید که چرا گوشی شما در این حالت همچنان شارژ نمی‌شود. این مشکل ممکن است به معیوب بودن کابل، آداپتور یا پورت ربط داشته باشد. پس، با اِروتِک در ادامه‌ی این متن همراه باشید تا ۷ راه حل برای مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی را معرفی کنیم.

۱. بررسی کردن پورت شارژ گوشی

این مورد بیشتر به گوشی‌های قدیمی ربط پیدا می‌کند، چرا که ممکن است در طول سال‌ها و در اثر استفاده‌ی زیاد از پورت شارژ گوشی، به آن آسیب وارد کرده باشید. در این حالت، پورت گوشی شما قادر به شناسایی آداپتور و شارژ کردن دستگاه نیست.

سناریوی دیگری که باعث بروز چنین مشکلی می‌شود نیز به آسیب‌های مربوط به آب و خیس شدن دستگاه مرتبط است. حتی اگر گوشی اندرویدی شما موفق به کسب گواهی IP68 شده باشد و در برابر آب و گردوغبار مقاوم محسوب می‌شود، وجود تنها چند قطره‌ی آب در پورت شارژ دستگاه از شارژ شدن گوشی شما جلوگیری خواهد کرد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که پورت کابل شارژ و پورت گوشی خود را با یک پارچه‌ی میکروفیبر به‌دقت پاک کنید.

7 راهکار برای مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی

هنگامی که می‌خواهید چنین گوشی هوشمندی را شارژ کنید، ممکن است سیستم‌عامل ارور بدهد و به شما بگوید که ابتدا پورت را خشک نمایید. مدتی صبر کرده و اجازه دهید رطوبت تبخیر شود، سپس مجدداً اقدام به شارژ کردن گوشی خود کنید.

۲. بررسی کردن آداپتور

معمولاً توصیه می‌شود که از آداپتور مخصوص کمپانی سازنده‌ی گوشی استفاده کنید. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مدتی است که ارائه‌ی شارژر در جعبه‌ی محصولاتشان را متوقف کرده‌اند. بنابراین، کاربران هیچ‌گزینه‌ای غیر از استفاده از شارژرهای دیگر ندارند.

برخی از افراد ممکن است در نهایت آداپتورهای ارزان و غیرقابل اعتنا را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنند. با این وجود، پیشنهاد می‌شود که تا جای ممکن از شارژهای شرکت‌های معتبر استفاده کنید. در صورتی که در خرید آداپتور برای گوشی خود سردرگم شده‌اید، بهتر است یک آداپتور جدید از همان تولیدکننده‌ی گوشی فعلی خود تهیه کنید.

7 راهکار برای مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی

اگر چند سالی است که از یک آداپتور قدیمی برای شارژ کردن گوشی خود بهره می‌برید، آن را برای مشاهده‌ی هر گونه آسیب‌دیدگی و تغییر در شکل یا اندازه‌ی آن از نزدیک بررسی کنید. در صورتی که مشکل خاصی مشاهده کردید، باید این آداپتور قدیمی خود را با یک آداپتور جدیدتر جایگزین نمایید.

همچنین مطالعه کنید
آیا می‌توان قابلیت شارژ بی‌سیم را به همه گوشی‌ها اضافه کرد؟!

۳. بررسی کردن کابل

7 راهکار برای مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی

یکی از دلایل رایج شارژ نشدن گوشی اندرویدی، خراب شدن و از کار افتادن کابل شارژ در اثر استفاده‌ی طولانی‌مدت به حساب می‌آید. بنابراین، بهتر است که وضعیت کابل را بررسی کنید. اگر از هر طرف متوجه‌ی ساییدگی شدید و کابل شما آسیب دیده بود، دیگر امکان شارژ گوشی اندرویدی شما را ندارد و باید به فکر خرید یک کابل جدید باشید. همانند آداپتور، پیشنهاد می‌شود که کابل‌های خود را نیز از شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

۴. خنک کردن گوشی

دمای گوشی اندرویدی بعد از انجام بازی‌های سنگین ممکن است به سطوح بالا و نامطلوبی برسد. در چنین سناریوهایی و هنگامی که می‌خواهید گوشی خود را شارژ کنید، با هشداری مبنی‌بر نیاز به خنک کردن دستگاه روبه‌‎رو می‌شوید. از این رو، اجازه دهید که گوشی شما در محیط خنک یا خشکی برای مدتی بدون استفاده باقی بماند و خنک شود، بعد آن را شارژ کنید.

۵. بررسی کردن باتری گوشی

تمام باتری های لیتیوم یون، طول عمر محدودی دارند. این طبیعت باتری است که ظرفیت آن در طول زمان کاهش پیدا کند. اگر از یک گوشی اندرویدی قدیمی استفاده می‌کنید، ظرفیت باتری گوشی شما به احتمال زیاد به ۴۰ یا ۵۰ درصد از میزان ظرفیت اولیه‌ی خود کاهش یافته است.

بررسی کردن باتری گوشی

چنین گوشی‌هایی برای مدت زیادی دوام نخواهند آورد و در شارژ کردن آن‌ها نیز به مشکل برمی‌خورید. برای بررسی کردن وضعیت سلامت باتری گوشی اندرویدی خود می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالثی نظیر AccuBattery کمک بگیرید.

دانلود برنامه‌ی AccuBattery برای اندروید

۶. حذف کردن برنامه‌ها و بازی‌های پرمصرف

یکی از نقاط قوت سیستم‌عامل اندروید، آزادی عمل بالای آن است که امکان نصب برنامه‌های اندرویدی خارج از پل استور گوگل را فراهم می‌کند. با این حال، ممکن است که برنامه یا فایل‌های مخربی را از اینترنت دانلود کرده باشید که مصرف بالایی دارند و فشار زیادی به باتری گوشی شما وارد می‌کنند. در این حالت، باید برنامه‌هایی که بر روی پلی استور گوگل نصب نیستند را شناسایی کرده و از گوشی خود حذف کنید.

۷. استفاده کردن از پاوربانک یا وصل کردن گوشی به کامپیوتر

همیشه توصیه می‌شود که برای مواقعی که آداپتور شما از پس شارژ کردن گوشی برنمی‌آید، یک پاوربانک داشته باشید. این دستگاه همچنین در طول سفرهای طولانی به کار شما خواهد آمد. اگر هم در حال حاضر پاوربانک ندارید، می‌توانید گوشی اندرویدی خود را مستقیماً به کامپیوتر وصل کنید.

استفاده کردن از پاوربانک

شارژ نشدن گوشی اندرویدی ممکن است به بهره‌وری روز شما آسیب برساند و کل روزتان را تحت تأثیر قرار دهد. به راهکارهایی که در بالا اشاره شد توجه نشان دهید و قدم‌های ضروری برای حل این مشکل را از پیش بردارید تا گوشی اندرویدی شما مجدداً بتواند بدون مشکل شارژ شود.

منبع: GuidingTech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>