جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با اولین مانیتور گیمینگ اولد تخت و مانیتور خمیده 49 اینچی سامسونگ آشنا شوید!

با مانیتورهای گیمینگ جدید سری اُدیسه سامسونگ آشنا شوید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

نمایشگاه CES 2024 در روز سه شنبه هفته آتی آغاز می‌شود و کمپانی سامسونگ قصد دارد از مانیتورهای سری اُدیسه خود (در کنار سایر گجت‌ها) در این نمایشگاه رونمایی کند. انتظار می‌رود در این مراسم، سامسونگ از مانیتور منحنی فوق‌عریض اولد اُدیسه جی 9 (Odyssey OLED G9) و اولین مانیتورهای گیمینگ اولد تخت با نام‌های اُدیسه جی 8 (Odyssey OLED G8) و اُدیسه جی 6 (Odyssey OLED G6) رونمایی کند.

مشخصات مانیتورهای اُدیسه اولد G9 و G8 سامسونگ

مانیتور اُدیسه اولد G9 با شماره مدل “G95SD” در ابعاد 49 اینچی طراحی شده است و از حیث بزرگی (بدون در نظرگیری حاشیه‌های اطراف نمایشگر) هم‌اندازه 2 مانیتور با نسبت تصویر 16:9 که در کنار یک‌دیگر قرار داده شده‌اند، است. این مانیتور فوق‌العاده بزرگ از رزولوشن “5120 در 1440 پیکسل” و “نسبت تصویر 32:9” پشتیبانی می‌کند.

مانیتور اُدیسه اولد G8 با شماره مدل “G80SD” یک مانیتور تخت اولد 32 اینچی با رزولوشن 4K (معادل 3840 در 2160 پیکسل) و نسبت تصویر 16:9 است و در زمره برترین مانیتورهای تخت گیمینگ قرار می‌گیرد.

مانیتورهای اُدیسه G9 و G8 از نرخ نوسازی 240 هرتزی بهره می‌برند و زمان پاسخگویی خاکستری به خاکستری (Gray To Gray/واحد سنجش سرعت انتقال پیکسل از یک سطح خاکستری به سطح خاکستری دیگر در مانیتورهای گیمینگ) آن‌ها 0.03 میلی‌ثانیه است.

علاوه بر این، به واسطه تجهیز هر دو مانیتور به سیستم عامل تایزن (Tizen/سیستم عامل آزاد مبتنی بر لینوکس)، کاربران قادرند از هر دو مانیتور در قالب تلویزیون‌های هوشمند نیز استفاده کنند. همچنین، هر دو مانیتور از خدمات پخش بازی گیمینگ‌هاب سامسونگ (Samsung Gaming Hub) پشتیبانی می‌کنند و بدون اتصال به کنسول یا کامپیوتر شخصی (PC) نیز توانایی اجراء و نمایش بازی‌های ویدیویی را خواهند داشت. از سایر مشخصات این دو نمایشگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از هاب اشیاء هوشمند سامسونگ (Samsung SmartThings Hubs): کنترل دستگاه‌های هوشمند منزل از طریق پروتکل‌های Matter و Home Connectivity Alliance
  • پشتیبانی از قابلیت مولتی کنترل (Multi Control): جا‌به‌جایی و جایگذاری (Copy & Paste) آسان متن و تصاویر میان دستگاه‌های سامسونگ متصل به مانیتور

مشخصات مانیتور اُدیسه اولد G6 سامسونگ

مانیتور اُدیسه اولد G6 با شماره مدل “G60SD” یک مانیتور اولد تخت 27 اینچی با “رزولوشن QHD (معادل 2560 در 1440 پیکسل)، نسبت تصویر 16:9، نرخ نوسازی 360 هرتز و زمان پاسخگویی خاکستری به خاکستری 0.03 میلی‌ثانیه” است.

هر سه مانیتور اُدیسه اولد G8 ،G6 و G9 سامسونگ دارای گواهی‌نامه VESA DisplayHDR True Black 400 (استاندارد نمایشگرهای HDR که بر تولید رنگ‌های سیاه عمیق و نسبت کنتراست بالا به منظور بهبود کیفیت بصری در صحنه‌های تاریک تمرکز دارد) می‌باشند و از AMD FreeSync Premium (استاندارد همگام‌سازی نرخ نوسازی مانیتور با نرخ فریم کارت گرافیک) برای بازی‌های دارای نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این، هر سه مانیتور از نظر گزینه‌های اتصال غنی هستند و به “دو پورت HDMI 2.1، هاب USB داخلی و پورت ورودی DisplayPort 1.4” مجهز می‌باشند. از این رو، قابلیت اتصال یک دستگاه سازگار با مانیتور (لپ‌تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت) از طریق یک کابل USB-C به منظور انتقال “برق، ویدیو و داده” نیز برای کاربران فراهم می‌باشد.

از سایر مشخصات مانیتورهای سری اُدیسه سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از پایه‌های قابل تنظیم (ارتفاع و کنترل شیب)
  • پشتیبانی از Core Lightning پلاس: نمایش نور RGB در پنل پشتی مانیتور به منظور ایجاد آمبیانس (تنظیم نور محیط در تاریکی)

در هفته آینده، هر سه مانیتور در نمایشگاه CES 2024 به صورت رسمی به علاقه‌مندان معرفی خواهند شد. انتظار می‌رود در این نمایشگاه، کمپانی سامسونگ برچسب قیمتی مانیتورهای سری اُدیسه را نیز اعلام کند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *