Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش تنظیم شدت نور چراغ قوه در گوشی های اندرویدی

آموزش تنظیم شدت نور چراغ قوه در گوشی های اندرویدی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگر تاکنون در موقعیتی قرار گرفته باشید که نیازمند چراغ قوه شوید اما نور چراغ قوه گوشی اندرویدی شما زیادی روشن یا بسیار ضعیف باشد، احتمالاً درباره‌ی روش‌های کم و زیاد کردن شدت نور چراغ قوه خود کنجکاو شده‌اید. تنظیم نور چراغ قوه گوشی اندرویدی برای دید بهتر در تاریکی بسیار حائز اهمیت است اما برخی از گوشی‌ها امکان آن را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. با این وجود، اگر دارای یک گوشی گلکسی سامسونگ هستید یا گوشی هوشمند شما از اندروید ۱۳ یا بالاتر بهره می‌برد، می‌توانید شدت نور چراغ قوه گوشی خود را تنظیم کنید تا برای انواع شرایط و سناریوها مناسب باشد. جهت آشنایی با روش‌های تنظیم شدت نور چراغ قوه، اِروتِک را در ادامه همراهی کنید.

روش اول: روشنایی چراغ قوه را در گوشی‌های گلکسی سامسونگ تنظیم کنید

در صورتی که از گوشی گلکسی سامسونگ استفاده می‌کنید، پروسه‌ی تنظیم شدت نور چراغ قوه بسیار آسان خواهد بود، چرا که گوشی‌های سامسونگ مجهز به گزینه‌ی اختصاصی برای این کار هستند. کافی است مراحل زیر را دنبال نمایید تا به این قابلیت دسترسی پیدا کنید:

  1. انگشت خود را از بالای صفحه‌نمایش گوشی به پایین بکشید تا منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) باز شود.
  2. دنبال آیکون چراغ قوه با نام «Torch» یا «Flashlight» بگردید و آن را برای چندثانیه لمس کنید. این کار، شما را به صفحه‌ی تنظیمات مخصوص چراغ قوه می‌برد.
  3. سوئیچ کنار «Off» را بزنید تا چراغ قوه را روشن کنید.
  4. بعد از روشن شدن چراغ قوه، مشاهده خواهید کرد که نوار لغزنده‌ی روشنایی برجسته شده است و سطحی بین ۱ تا ۵ را نمایش می‌دهد. به کمک این نوار لغزنده می‌توانید شدت روشنایی چراغ قوه گوشی گلکسی سامسونگ را بسته به ترجیح خود، کم و زیاد کنید.

بعد از اینکه شدت روشنایی موردنظر خود را تنظیم کردید، بر روی هر نقطه‌ی خارج از پنل تنظیمات سریع ضربه بزنید تا این پنل را ببندید. با دنبال کردن مراحل بالا، چراغ قوه‌ی گوشی گلکسی سامسونگ شما از این به بعد با سطح روشنایی موردنظر شما کار خواهد کرد.

روش دوم: از برنامه‌ی «Flashlight Tiramisu» برای اندروید ۱۳ استفاده کنید

حتی اگر گوشی شما سامسونگ هم نیست، همچنان روش مناسبی برای تنظیم شدت روشنایی نور چراغ قوه گوشی اندرویدی شما وجود دارد. برای آن‌هایی که از اندروید ۱۳ یا بالاتر استفاده می‌کنند، برنامه‌ی مخصوصی به نام «Flashlight Tiramisu» از توسعه‌دهنده‌ی «Polodarb» در دسترس است که به کاربران اجازه می‌دهد تا نور چراغ قوه خود را تنظیم کنند.

این برنامه دارای یک رابط کاربری مینیمالیستی با نوار لغزنده‌ی ساده‌ای است. با این حال، باید به این نکته نیز توجه داشت که برنامه‌ی «Flashlight Tiramisu» با تمامی دستگاه‌هایی که از اندروید ۱۳ استفاده می‌کنند سازگار نیست. این برنامه همچنین برای اجرای درست و بدون مشکل نیاز به نسخه‌ی ۳.۸ یا بالاتر لایه انتزاعی سخت‌افزاری (HAL) را دارد. به همین خاطر، برنامه‌ی «Flashlight Tiramisu» معمولاً توسط دستگاه‌های اندرویدی جدید مانند گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۷ گوگل یا گلکسی S23 سامسونگ و بسیاری از گوشی‌های دیگر پشتیبانی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
از "حالت قفل (Lockdown Mode)" گوشی‌های اندرویدی چه می‌دانید؟ (+آموزش فعال‌سازی)

شایان ذکر است که امکان دانلود مستقیم این برنامه از فروشگاه گوگل پلی فراهم نشده و برای دریافت آن باید از طریق سایت «F-Droid» اقدام کنید که یکی از امن‌ترین مراجع دانلود فایل‌های APK به حساب می‌آید.

تنظیم شدت نور چراغ قوه در اندروید ۱۳

بعد از اینکه برنامه‌ی «Flashlight Tiramisu» را دانلود کردید، بر روی دکمه‌ی «Install» ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا برنامه باز شود. بعد از باز کردن برنامه می‌توانید نوار لغزنده‌ی ساده و مینیمال آن را برای تنظیم شدت نور چراغ قوه مورداستفاده قرار دهید.

علاوه بر کم و زیاد کردن شدت نور، برنامه‌ی «Flashlight Tiramisu» شامل قابلیت‌های دیگری نیز می‌شود تا چراغ قوه را بسته به سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنید. یکی از این قابلیت‌ها، امکان ذخیره کردن مقدار نوار لغزنده به عنوان روشنایی پیش‌فرض چراغ قوه‌ی گوشی اندرویدی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. با تنظیم کردن شدت نور موردنظر خود و ذخیره کردن آن، هربار که چراغ قوه گوشی را مجدداً روشن می‌کنید، دیگر نیازی به تنظیم دستی شدت نور نیست و خود گوشی به طور خودکار از شدتی که قبلاً تنظیم کرده‌اید استفاده می‌کند.

علاوه بر این، گزینه‌ای نیز در برنامه‌ی «Flashlight Tiramisu» تعبیه شده که به کاربران امکان استفاده از نوار لغزنده‌ی تنظیم‌ شدت نور را بدون روشن کردن جداگانه‌ی خود چراغ قوه می‌دهد. به عبارت دیگر، نیازی نیست که حتماً چراغ‌ قوه خود را روشن کنید و بعد سراغ نوار لغزنده بروید، خود برنامه هنگام تنظیم شدت نور این کار را به‌صورت خودکار برای شما انجام خواهد داد.

اگر این‌ها هم کافی نبود، این برنامه حتی امکان تنظیم مقادیر روشنایی که برای نوار لغزنده در نظر گرفته شده را نیز فراهم کرده است و می‌توانید از بین مقادیر درصدی مختلفی انتخاب کنید. تمامی این تنظیمات نیز با ضربه زدن بر روی نماد چرخ‌دنده در گوشه‌ی بالا و سمت راست صفحه قابل تغییر است.

شدت نور چراغ قوه‌ی گوشی اندرویدی خود را تنظیم کنید

داشتن قابلیت تنظیم روشنایی نور چراغ‌ قوه در دستگاه اندرویدی شما می‌تواند تجربه‌ی کاربریتان را تا حد زیادی بهبود بخشد و به شما این اطمینان را دهد که نور چراغ قوه، مطابق نیازهایتان در شرایط و وضعیت‌های مختلف تنظیم شده است.

اگرچه تنظیم شدت نور چراغ قوه برای گوشی‌های سامسونگ بسیار راحت‌تر انجام می‌پذیرد، اما صاحبان گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید ۱۳ یا بالاتر نیز امکان کنترل میزان روشنایی چراغ قوه‌ی دستگاه خود را با برنامه‌ی مخصوصی به نام «Flashlight Tiramisu» دارند. فقط باید به این نکته توجه کنید که آیا گوشی شما با سیستم موردنیاز این برنامه مطابقت دارد یا خیر.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>