Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

پلی استیشن 5 پرو ظاهراً دارای درایو دیسک جداشونده و ظرفیت یک ترابایتی خواهد بود

پلی استیشن 5 پرو ظاهراً دارای درایو دیسک جداشونده و ظرفیت یک ترابایتی خواهد بود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تام هندرسون از سایت اینسایدر گیمینگ (Insider Gaming) به‌تازگی گزارش داده است که حافظه‌ی پلی استیشن 5 پرو ۲۸ درصد سریع‌تر از پلی استیشن 5 اصلی خواهد بود. همراه با این گزارش جدید، به بهره‌مندی کنسول بعدی سونی از درایو دیسک جداشونده و فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی نیز اشاره شد. در نظر گرفتن این دیسک درایو در طراحی کنسول جدید سونی باعث می‌شود تا مدل پرو با آخرین مدل پلی استیشن 5 که دارای درایو دیسک بلوری جداشونده است، همچنان “رقابتی” بماند و کمبودی از این نظر نداشته باشد.

با توجه به شایعات اخیر، پلی استیشن 5 پرو‌ هم‌اکنون با SDK نسخه‌ی ۹.۰۰ کار می‌کند و کیت‌های توسعه‌ی این کنسول از ماه سپتامبر سال میلادی گذشته در اختیار استودیوهای متعلق به سونی قرار گرفته‌اند. نسخه‌ی ۱۰.۰۰ از SDK نیز بنا به گزارشات در پاییز امسال عرضه خواهد شد که همان بازه‌ی زمانی احتمالی عرضه‌ی پلی استیشن 5 پرو محسوب می‌شود. نکته‌ی جالبی که درباره‌ی این گزارشات جدید وجود دارد، این است که شایعات قبلی به عرضه‌ی این کنسول در تعطیلات ۲۰۲۴ اشاره می‌کردند، اما همان‌طور که هندرسون پیش‌تر گزارش داده بود، این تاریخ شاید به‌دلیل کمبود بازی‌های بزرگ انحصاری سونی در این مقطع زمانی، با تعویق مواجه شود.

همچنین مطالعه کنید
تکنو از یک کنسول دستی، عینک واقعیت افزوده و سگ رباتیک جدید رونمایی کرد!

از جزئیات فاش‌شده‌ی دیگر باید به مواردی همچون اجرای ACV با سرعت کلاک بالاتر در پلی استیشن 5 پرو نسبت به مدل فعلی و ۳۵ درصد عملکرد بهتر ACM اشاره کرد. در کنار این موارد، PS5 Pro از ۳۰ واحد WGP بهره می‌برد که شیدرهای پیمایشی «BVH8» را به‌طور ویژه اجرا می‌کند تا نسبت به ۱۸ واحد WGP و شیدرهای «BVH4» در مدل فعلی پلی استیشن 5 شاهد بهبود قابل توجهی در این زمینه باشیم. انتظار می‌رود که جزئیات بیشتری از این کنسول نسل نهمی طی ماه‌های آینده در دسترس قرار بگیرد.

منبع: Gamingbolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>