Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اصل بودن حسگر اثر انگشت اولتراسونیک هواوی اثبات شد؛ خبری از سرقت فناوری نیست

پایان شایعات؛ سنسور اثر انگشت اولتراسونیک هواوی، سرقت فناوری نیست!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سری میت 60 هواوی (Huawei Mate 60) برای این کمپانی چینی بسیار موفق عمل کرده است؛ این روزها، هواوی از رشد قابل توجهی در بازار گوشی‌های هوشمند، به‌ویژه در چین، بهره می‌برد و حتی در بسیاری از کشورها از رقبای اصلی خود مانند سری آیفون 15 اپل پیشی گرفته است. علی‌رغم تأثیر مثبت فناوری‌های به‌کاررفته در این گوشی بر فروش آن، برخی از فناوری‌های هواوی به مشکلات قانونی مختلفی نیز منجر شده‎‌اند.

به‌طور مثال، هواوی با اتهام سرقت تکنولوژی‌های شرکت‌های غربی توسط دولت ایالات متحده‌ی آمریکا تحریم شد و حالا با اتهام دیگری روبه‌رو است که یک شرکت فناوری چینی آن را مطرح کرده است.

گزارشات اخیر حاکی از مشکلات احتمالی بین دو شرکت هواوی و Huiding بوده‌اند. هواوی فعالانه در حال توسعه‌ی فناوری‌های درون‌شرکتی است تا وابستگی‌های خود به کمپانی‌های دیگر را کاهش دهد. یکی از این نوآوری‌ها، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک این کمپانی محسوب می‌شود که در زیر صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد. با این وجود، توسعه‌ی مستقل فناوری‌ها مانع اختلافات و مشکلات احتمالی بر سر مالکیت معنوی ایده‌ها نمی‌شود و هواوی نیز اخیراً با اتهاماتی مبنی‌بر نقض حق Huiding در فناوری حسگر اثر انگشت مواجه شد.

با این حال، مانند بسیاری از ادعاهای منتشرشده در فضای مجازی، این ادعای خاص نیز در نهایت نادرست از آب درآمد. اگرچه هواوی حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر خود را تولید می‌کند، اما کارشناسان تأکید داشته‌اند که اتهامات نقض حق ثبت اختراع شرکت Huiding بسیار اغراق‌شده هستند. افزون‌ بر این‌، هواوی الگوریتم‌های اختصاصی خود را نیز برای هر دو نوع سنسور اثر انگشت نوری و خازنی توسعه داده است. این کمپانی بزرگ چینی اولین ‎بار در سال ۲۰۱۹ از فناوری حسگر اثر انگشت اولتراسونیک خود در میت 20 پرو استفاده کرد. با این حال، دوره‌ی تحقیق و توسعه‌ی این فناوری به عقب‌تر برمی‌گردد و هواوی از سال‌ها قبل مشغول توسعه‌ی این فناوری بوده است. با در نظر گرفتن این اطلاعات، فرض اینکه هواوی در زمینه‌ی فناوری اثر انگشت از تجربه‌ی کافی بهره می‌برد و نیازی به تقلید پتنت و نقض حق هیچ شرکتی را ندارد، از منطقی واضح و روشن پیروی می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
سری گلکسی S24 سامسونگ با قابلیت ترجمه زنده و ویرایشگر مولد به بازار می‌آید!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>