Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

محققان یک نمایشگر OLED با صفحه کلید دارای قابلیت برجسته شدن تولید کردند

محققان یک نمایشگر OLED با صفحه کلید دارای قابلیت برجسته شدن تولید کردند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شاید یکی از چیزهایی که کاربران برای آن بیش از دیگر قابلیت ها در گوشی های هوشمند مدرن حسرت می خورند، صفحه کلید فیزیکی است. به همین دلیل بود که دستگاه های بلک بری در گذشته بسیار محبوب بودند چراکه آنها تجربه تایپ بی نظیری را ارائه می کردند. جالب است بدانید که محققان گروه Future Interfaces در 15 سال گذشته بر روی راه حلی مشابه کار کرده و اکنون نیز به پیشرفت قابل توجهی دست یافته اند. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی جدید با اروتک همراه باشید.

این فناوری که Flat Panel Haptics نام دارد، با استفاده از دکمه‌های با توان برجسته شدن (متورم شدن)، بازخورد لمسی را روی سطح صاف نمایشگر ارائه می‌کند. پنل FPH، پنج میلی متر ضخامت دارد و دارای یک پمپ الکترو اسمزی تعبیه شده است. با استفاده از جریان الکتریکی برای فعال کردن پمپ‌های کوچک، این پمپ مایع را بر روی سطح صفحه نمایش انعطاف‌پذیر گسترش داده و یک دکمه سفت و سخت با ضخامت 5 میلی‌متر ایجاد می‌کند.

نمونه اولیه FIG در این ویدئو نشان می دهد که این فناوری از یک سطح سیلیکونی نرم در بالای پنل OLED، مشابه آنچه در گوشی های هوشمند تاشو امروزی استفاده می شود، بهره می برد. از آنجایی که این سطح در صورت تقاضا، برجسته می‌شود، به غیر از صفحه‌کلیدهای فیزیکی، این تکنولوژی نتایج عملی بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، نمایشگر می‌تواند نماد برنامه یا یک عنصر رابط کاربری خاص را برای کمک به نابینایان در مسیریابی برجسته کند.

در مقاله منتشر شده، محققان چندین محدودیت این فناوری را نیز تشخیص داده اند. یکی از آنها دوام ضعیف دکمه های گفته شده است. انرژی مورد نیاز برای فعال نگه داشتن سیستم و ضخامت آن هم یک مسئله مهم است. بنابراین ممکن است ابتدا شاهد پیاده‌سازی این فناوری جدید در تبلت‌ها باشیم، زیرا آنها حجیم‌تر هستند و باتری‌های بزرگ‌تری دارند.

همچنین مطالعه کنید
آشنایی با برنامه های احتمالی اپل برای سال 2024

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>