Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هواوی از تبلت میت پد پرو 11 و لپ تاپ میت بوک D16 رونمایی کرد

هواوی از تبلت میت پد پرو 11 و لپ تاپ میت بوک D16 مدل 2024 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی هواوی در جریان مراسمی که به‌تازگی در کشور چین برگزار کرده است، از لپ‌تاپ ویندوزی خود با نام «میت بوک D16 مدل ۲۰۲۴» (MateBook D16 2024) و تبلت دارای سیستم‌عامل HarmonyOS با نام «میت پد پرو 11 مدل ۲۰۲۴» (MatePad Pro 11 2024) رونمایی کرد.

تبلت میت پد پرو 11 دقیقاً همان دستگاهی است که چند روز پیش در بنچمارک گیک‌بنچ (Geekbench) رؤیت شده بود و باخبر شدیم که از تراشه‌ی Kirin 9000s استفاده می‌کند، در طرف دیگر اما لپ‌تاپ میت بوک D16 از پردازنده‌ی Core i9 نسل سیزدهم اینتل بهره می‌برد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این دو محصول و آشنایی با مشخصات و ویژگی‌هایشان با اِروتِک همراه باشید.

تبلت میت پد پرو 11 مدل ۲۰۲۴

جدیدترین مدل تبلت میت پد پرو دارای یک صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی اولد با وضوح تصویری ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسلی، نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی است. این تبلت همچنین مجهز به یک شاسی آلومینیومی و شش بلندگو می‌باشد و ضخامتی ۵.۹ میلی‌متری دارد.

همان‌طور که اشاره شد، تبلت میت پد پرو ۱۱ قدرت‌گرفته از تراشه‌ی Kirin 9000s است و از معماری ۴+۳+۱ استفاده می‌کند؛ هسته‌ی اصلی با فرکانس ۲.۴۹ گیگاهرتز با ۳ هسته‌ی دارای فرکانس ۲.۱۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی ۱.۵۳ گیگاهرتزی همراه می‌شود.

نتایج اخیر این تبلت در بنچمارک گیک‌بنچ مشخص کرد که عملکرد فنی تراشه‌ی Kirin 9000s مشابه تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۶۵ کوالکام است. تبلت جدید هواوی با ۱۲ گیگابایت رم و دو نسخه‌ی دارای فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد و اولین تبلت سری میت پد با پشتیبانی از اتصال دو طرفه‌ی ماهواره‌ای به حساب می‌آید.

هواوی از تبلت میت پد پرو 11 و لپ تاپ میت بوک D16 رونمایی کرد

قاب پشتی تبلت میت پد پرو ۱۱ میزبان یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی است. در بریدگی حفره پانچ پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مشاهده می‌شود. این تبلت از سیستم‌عامل HarmonyOS 4 استفاده می‌کند و مجهز به یک باتری با ظرفیت ۸۳۰۰ میلی آمپر ساعت است که از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند. اتصال بلوتوث ۵.۲ هم در دسترس قرار گرفته و از نسل سوم قلم اختصاصی هواوی با نام «Huawei M-Pencil» نیز پشتیبانی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
گلکسی تب اس 6 لایت (2022) سامسونگ بی‌سرو‌صدا با اندروید 12 عرضه شد

تبلت میت پد پرو 11

تبلت میت پد پرو ۱۱ در رنگ‌بندی‌های خاکستری، آبی، سفید و مشکی روانه‌ی بازارها می‌شود و قیمت ۵۹۲ دلار برای نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. مدل دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز با قیمت ۶۶۳ دلار عرضه خواهد شد.

لپ‌تاپ میت بوک D16 مدل ۲۰۲۴

لپ‌تاپ میت بوک D16 از یک صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسلی، نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ و حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیتی استفاده می‌کند. در حاشیه‌ی بالایی این لپ‌تاپ یک وبکم 1080P قرار گرفته و بر روی دکمه‌ی پاور این محصول یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. جدیدترین لپ‌تاپ هواوی از مواردی نظیر یک کیبورد عددی، تاچ‌پدی با لمس پنج‌نقطه‌ای، اسپیکر و میکروفون‌های دوگانه بهره می‌برد.

مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ی Core i5 نسل سیزدهم اینتل و کارت گرافیک‌های داخلی و آنبرد Intel UHD است، در حالی که مدل‌های قوی‌تر از پردازنده‌های Core i5 و Core i9 همراه با کارت گرافیک «Iris Xe» اینتل استفاده می‌کنند. تمامی مدل‌های این لپ‌تاپ دارای ۱۶ گیگابایت رم «LPDDR4X» و ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع M.2 هستند.

پورت‌های ورودی و خروجی این لپ‌تاپ شامل یک پورت USB 3.2 نسل ۱ (تایپ A)، یک پورت USB 2.0 (تایپ A)، یک پورت USB 3.2 نسل ۱ (تایپ C)، جک هدفون و میکروفون، دیسپلی‌پورت ۱.۲ (DisplayPort 1.2) و یک پورت HDMI می‌شود. لپ‌تاپ جدید هواوی با نسخه‌ی خانگی ویندوز ۱۱ و پشتیبانی از اتصال Wi-Fi 6e و بلوتوث ۵.۱ عرضه می‌شود، باتری آن ظرفیت ۷۰ وات‌ساعتی دارد و از طریق USB-C از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ میت بوک D16

لپ‌تاپ میت بوک D16 مدل ۲۰۲۴ در رنگ‌بندی‌های خاکستری فضایی (Space Gray)‌ و نقره‌ای در دسترس قرار می‌گیرد. برای مدل Core i5 این لپ‌تاپ، برچسب قیمتی ۷۰۵ دلار در نظر گرفته شده و مدل Core i7 و Core i9 آن به ترتیب در بازار چین حدود ۸۴۷ دلار و ۹۱۷ دلار قیمت خورده‌اند.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>