Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ردمی K70 و ردمی K70 پرو، پرچمداران قدرتمند شیائومی معرفی شدند

ردمی K70 و ردمی K70 پرو، پرچمداران قدرتمند شیائومی معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته، کمپانی ردمی در یک رویداد بزرگ از محصولاتی مانند “هدفون بی‌سیم ردمی بادز 5 پرو”، “ساعت هوشمند ردمی واچ 4” و “لپ‌تاپ ردمی بوک 16 (2024)” رونمایی کرد، اما بدون تردید می‌توان گفت که گوشی‌های سری ردمی K70 گل سر سبد این مراسم بودند. گوشی های ردمی K70 و ردمی K70 پرو، هر دو به دوربین‌های اصلی 50 مگاپیکسلی و تراشه‌هایی پرچم‌دار و قدرتمند مجهز هستند و از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این دو محصول جذاب با اِروتِک همراه باشید.

ردمی K70

گوشی ردمی K70 (نسخه وانیلی/استاندارد) از یک “صفحه نمایش 12 بیتی اولد 6.67 اینچی با رزولوشن 1440p و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی” استفاده می‌کند. این صفحه نمایش 12 بیتی قادر به نمایش 68.7 میلیارد رنگ و دستیابی به حداکثر میزان روشنایی 4000 نیتی است که به ادعای ردمی، این میزان از روشنایی در نوع خود و در صنعت گوشی‌های هوشمند بی‌سابقه و بی‌بدیل است!

علاوه بر این، این دستگاه از یک الگوریتم هوش مصنوعی توسعه‌یافته شده توسط شیائومی (برند مادر ردمی) به منظور ارتقاء مقیاس‌بندی صفحه در هنگام انجام بازی‌های ویدیویی و استفاده کردن از سایر اپلیکیشن‌ها بهره می‌برد.

ردمی K70 به برترین تراشه کوالکام در سال 2022 میلادی، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز است. این تراشه عملکرد خود را در کنار رم LPDDR5X با دو ظرفیت 12 یا 16 گیگابایتی (انتخابی توسط کاربر) و فصای ذخیره‌سازی UFS 4.0 با ظرفیتی در بازه 256 گیگابایت تا 1 ترابایتی، به نمایش می‌گذارد.

با حرکت به سمت قاب پشتی، 3 دوربین که با کمی فاصله از یک‌دیگر در جزیره دوربین مستطیلی شکل تعبیه شده‌اند، نظر ما را به خود جلب می‌کنند. دوربین اصلی 50 به یک سنسور جدید 1/1.55 اینچی با دیافراگم f/1.6 و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز می‌باشد. علاوه بر این، این دستگاه از یک دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) 8 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد.

دوربین سلفی یک سنسور 16 مگاپیکسلی است و در حالیکه ردمی مشخصاتی بیشتری را در رابطه با آن ارائه نکرده است، اما احتمالاً این سنسور، همان سنسور 1/3.06 اینچی با دیافراگم f/2.5 (به کار گرفته شده در سری ردمی K60) است!

گوشی های ردمی K70 و ردمی K70 پرو با تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام معرفی شدند

ردمی K70 از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه و از سرعت شارژ 120 واتی پشتیبانی می‌کند. ردمی مدعی است این گوشی برای رسیدن از شارژ 0 به شارژ 100 درصد، تنها به 18 دقیقه زمان نیاز دارد. لازم به ذکر است، این دستگاه از تراشه شارژ مستقل P2 در جهت “بهبود عمر باتری” و تراشه مدیریت باتری G1 به منظور “مدیریت و نظارت کلی بر انرژی دستگاه” بهره می‌برد.

همچنین مطالعه کنید
تصاویر زنده شیائومی 14 اولترا به بیرون درز کرد

علاوه بر این به منظور جلوگیری از تجمیع گرمای تولید شده توسط دستگاه و وارد نشدن صدمات جبران ناپذیر به قطعات داخلی، ردمی یک محفظه خنک‌کننده همراه با محفظه بخار به مساحت 5000 میلی‌متر مربع را در داخل این دستگاه تعبیه کرده است. لازم به ذکر است این خنک‌کننده نسبت به نمونه‌های قبلی خود، 10 درصد بزرگ‌تر است و به همین دلیل قادر است میزان گرمای بیشتری را از دستگاه دفع کند.

از آنجایی که در واقع ردمی در زیرمجموعه کمپانی شیائومی قرار دارد، ردمی K70 سیستم عامل HyperOS (مبتنی بر اندروید 14) شیائومی را قرض می‌گیرد و عملکرد خود را تحت آن به نمایش می‌گذارد. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به “بهره‌مندی از اسلات سیم‌کارت نانو دوگانه (دو عددی) و جک هدفون 3.5 میلی‌متری” و “پشتیبانی از ارتباطات میدان نزدیک (NFC) و بلوتوث 5.3” اشاره داشت. لازم به ذکر است، این دستگاه فاقد اسلات میکرو اس‌دی (microSD) است و امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی پس از خریداری پیکربندی اصلی دستگاه، برای مالکان این دستگاه وجود نخواهد داشت.

ردمی K70 در 4 گزینه رنگی “سفید، مشکی، آبی نیلی (Moonstone Blue) و یاسی (Violet)” از فردا (10 آذر) به بازار چین عرضه خواهد شد. قیمت این دستگاه از 350 دلار برای پیکربندی پایه (رم 12 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی) شروع می‌شود و به 480 دلار برای قوی‌ترین پیکربندی (رم 16 گیگابایتی/فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی) پایان می‌یابد.

ردمی K70 پرو

ردمی K70 پرو از صفحه نمایش نسخه وانیلی (توسعه‌یافته شده توسط کمپانی TCL) بهره می‌برد. در بخش تراشه اما، ردمی تراشه این دستگاه را به جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3، ارتقاء داده و با یک گزینه رم 24 گیگابایتی، از دیگر اعضای خانواده خود متمایز شده است.

در بخش تنظیمات دوربین، دوربین اصلی و دوربین سلفی این دستگاه مشابه با نسخه وانیلی است اما یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری به جمع دوربین‌ها اضافه شده است و دوربین فوق‌عریض نسخه استاندارد (8 مگاپیکسل) به دوربین 12 مگاپیکسلی ارتقاء یافته است.

در بخش باتری نیز نسبت به نسخه استاندارد تغییراتی اعمال نشده است و این دستگاه از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 120 واتی بهره می‌برد.

ردمی K70 پرو در 3 گزینه رنگی “سفید، مشکی و آبی آسمانی” به بازار عرضه می‌شود. قیمت پیکربندی‌های متنوع این دستگاه به شرح زیر است:

  • پیکربندی رم 12 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی: 465 دلار
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی: 505 دلار
  • پیکربندی رم 16 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی: 550 دلار
  • پیکربندی رم 24 گیگابایتی/ فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی: 620 دلار

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>