Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هواوی در انتشار سیستم عامل HarmonyOS Next با چه چالش‌هایی رو به رو است؟

هواوی در انتشار سیستم عامل HarmonyOS Next با چه چالش‌هایی رو به رو است؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هفته گذشته کمپانی هواوی از سیستم عامل HarmonyOS Next رونمایی کرد، اکنون طبق اظهارات ریچارد یو (مدیر عامل هواوی) این کمپانی قصد دارد به‌زودی این سیستم عامل جدید در اختیار کاربران قرار دهد. با این حال، از آنجایی که HarmonyOS Next از فایل‌های APK مختص برنامه‌های بومی اندروید پشتیبانی نمی‌کند، خبر انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل، مالکان محصولات هواوی در سراسر جهان را کمی سردرگم کرده است.

تنها یک هفته پس از انتشار این خبر، کمپانی هواوی اعلام کرد که نسخه‌های بین‌المللی (خارج از محدوده جغرافیایی چین) گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی، سیستم عامل جدید این شرکت را دریافت نخواهند کرد و همچنان به ارائه عملکرد خود تحت سیستم عامل EMUI ( سیستم عاملی بر اساس یک پروژه منبع باز اندرویدی و شبه HarmonyOS) ادامه خواهند داد. با این تفاوت که سیستم عامل EMUI قادر به پشتیبانی از سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل نیست، اما توانایی پشتیبانی از برنامه‌های بومی اندروید را دارد.

به گفته وب‌سایت China Mobile، کمپانی هوآوی قصد دارد حمایت خود از توسعه‌دهندگان را در سطح جهانی افزایش دهد. این شرکت همواره تلاش کرده است با پرورش جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، از ساخت یک اکوسیستم قوی برای دستگاه‌هایی که فاقد خدمات گوگل هستند و نیز عملکرد روان برنامه‌های اندرویدی دریافت شده از فروشگاه‌های شخص ثالث در این دسته از دستگاه‌ها اطمینان حاصل کند.

همچنین مطالعه کنید
ساعت Huawei Watch 3 با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود

مدیران هوآوی به دفعات متعدد (به صورت رسمی و حتی غیررسمی) به کاربران خود اطمینان داده‌اند که به گسترش پشتیبانی از نسخه‌های بین‌المللی گوشی‌ها و تبلت‌های خود در سراسر جهان ادامه خواهند داد. این شرکت به نقش کلیدی خود در ساخت نرم‌افزار و سخت‌افزار در سطح جهانی واقف است و از این رو تلاش می‌کند تا راه‌حل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متنوعی را برای کاربران خود ارائه دهد.

هواوی در انتشار سیستم عامل HarmonyOS Next با چه چالش‌هایی رو به رو است؟

در نهایت، هواوی ضمن انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که تا زمانی که کاربران برای مواجهه با سیستم عامل HarmonyOS Next آمادگی نداشته باشند، همچنان به پشتیبانی از سیستم عامل EMUI برای نسخه‌های بین‌المللی دستگاه‌های خود در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>