Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

یوتیوب روی ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی برچسب می‌زند!

یوتیوب بر روی ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی برچسب می‌زند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هوش مصنوعی مانند تمامی فناوری‌ها، می‌تواند معایب و مزایایی داشته باشد. معایب هوش مصنوعی در یوتیوب به این گونه است که برخی از تولیدکنندگان محتوا می‌توانند ضمن انتشار ویدیوهای غیرواقعی و تولیدشده با هوش مصنوعی، برخی از کاربران را به شیوه‌ای گمراه کرده که تصور کنند محتوای تولیدشده در آن ویدیو کاملاً واقعی است! از این رو، یوتیوب برای رفع نگرانی‌های مربوط به انتشار محتوای گمراه‌کننده، از تولید کنندگان محتواهای ویدیویی خواسته است تا با برچسب‌گذاری ویدیوهایی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌شوند، از  انتشار محتواهای جعلی در این پلت‌فرم پیشگیری کنند.

این اقدام با هدف ایجاد شفافیت و اطلاع‌رسانی به بینندگان در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند خلق ویدیو صورت می‌گیرد. یوتیوب با نمایش این برچسب‌ها به بینندگان کمک می‌کند تا محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی و ویدیوهای واقعی و خلق شده توسط انسان‌ها را به خوبی از یک‌دیگر تشخیص دهند. با استناد به یک پست وبلاگی، این اقدام از ماه‌های آتی صورت خواهد گرفت و ویدیوهای تولیدشده با استفاده از هوش مصنوعی، با برچسب “مصنوعی/synthetic” برای کاربران به نمایش گذاشته خواهند شد.

یوتیوب روی ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی برچسب می‌زند!

تاکنون، معیارهای واضحی برای تعیین اینکه کدام دسته از ویدیوها نیازمند به برچسب‌گذاری “تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی” هستند، ارائه نشده است. با این حال، یوتیوب معتقد است که برچسب‌گذاری “مصنوعی بودن ویدیو” برای آن دسته از محتواهایی که “واقع‌بینانه” به نظر می‌رسند (صرف نظر از اینکه کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند یا هوش مصنوعی تنها تغییرات کوچکی را روی آن‌ها اعمال کرده است) ضروری خواهد بود. لازم به ذکر است، الزام به برچسب‌گذاری “مصنوعی” برای هر دو گروه “ویدیو‌های طولانی” و ویدیو‌های کوتاه/Shorts” اعمال خواهد شد.

یوتیوب روی ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی برچسب می‌زند!

یکی از مدیران یوتیوب در این باره گفته است:

در ماه‌های آینده، به منظور رفع نگرانی‌های مربوط به انتشار محتوای غیرواقعی، با ارائه یک به‌روزرسانی، به بینندگان اطلاع می‌دهیم که محتوایی که در حال تماشای آن هستند، مصنوعی است. به بیان واضح، از این پس ما از سازندگان درخواست داریم تا در هنگام بارگذاری محتوای واقع‌بینانه‌ای که توسط هوش مصنوعی ساخته شده یا تغییریافته است، از جمله “تولید شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی” استفاده کنند.

وی در ادامه افزود:

علاوه بر این، از این پس خالقان محتوا در زمان بارگذاری محتوا، با گزینه‌های جدیدی مواجه خواهند شد که با استفاده از آن‌ها می‌توانند ویدیو موردنظر خود را با برچسب‌هایی مانند “حاوی مطالب واقعی اما تا حدی تغییر یافته” یا “کاملاً با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است” برچسب‌گذاری نمایند. به عنوان مثال، از این پس الزامی است تا ویدیوهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی که رویدادهایی که هرگز اتفاق نیفتاده‌اند را به صورت کاملاً واقع‌گرایانه به تصویر می‌کشند یا محتواهایی که افراد در آن‌ها اظهار نظر یا فعالیتی را انجام می‌دهند که در حقیقت واقعاً اتفاق نیفتاده است، برچسب‌گذاری شوند.

همچنین، در این پست وبلاگی اعلام شد که برچسب محتواهای منتشرشده غیرواقعی در رابطه با “موضوعات حساس” مانند «انتخابات، بحث‌ها و درگیری‌های مداوم، مسائل مربوط به حیطه سلامت و ..» به صورت برجسته‌تر به نمایش گذاشته خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید
ویژگی جدید گوگل فوتوز می‌تواند این برنامه را تبدیل به یک شبکه اجتماعی کند!

علاوه بر این، در صورتی که تولیدکنندگان محتواهای ویدیویی به صورت مداوم از برچسب‌گذاری ویدیوهای غیرواقعی خود بپرهیزند، ممکن است با حذف محتوا و تعلیق احتمالی از برنامه “YouTube Partner Program” مواجه شوند.

یوتیوب روی ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی برچسب می‌زند!

همچنین، یوتیوب در برابر محتوای موسیقیایی تولیدشده توسط هوش مصنوعی (مانند آهنگ‌های جعلی از Drake که در اوایل سال جاری در فضای مجازی منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت) موضع شدیدتری را اتخاذ کرده است و از این پس سازندگان موسیقی قادرند با ارائه یک درخواست، خواستار حذف محتوای جعلی منتشرشده بشوند.

یوتیوب در ادامه ذکر کرد:

علاوه بر این، ما قابلیت ارائه درخواست حذف محتوای موسیقی تولیدشده توسط هوش مصنوعی توسط شرکای موسیقی را فراهم می‌کنیم. این درخواست می‌تواند در رابطه با محتواهایی که صدای بی‌نظیر آواز یا رپ یک هنرمند را تقلید می‌کنند، ارائه شود. برای تعیین اینکه آیا درخواست حذف را اعطا کنیم، عواملی مانند اینکه “آیا محتوای تولید شده در رابطه با بررسی، تحلیل یا نقد آوازهای مصنوعی است یا حتی یک محتوای انتقادی و خبری است” را در نظر خواهیم گرفت. درخواست‌های حذف محتوا در ابتدا برای کمپانی‌ها یا خوانندگانی که در آزمایش‌های اولیه موسیقی هوش مصنوعی یوتیوب شرکت داشته‌اند، در دسترس خواهد بود و در ماه‌های آتی، این قابلیت برای سایر سازندگان و خوانندگان نیز فعال خواهد شد.

منبع: 9to5Google

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>