Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یوتیوب به عنوان بزرگ‌ترین پلت‌فرم اشتراک‌گذاری ویدیو به میدان رقابت در هوش مصنوعی (AI) پا خواهد گذاشت. این پلت‌فرم محبوب حالا در تلاش است تا به رقابتی جانانه با سایر غول‌های فناوری مانند متا و مایکروسافت و حتی کمپانی مادر خود یعنی گوگل که در هوش مصنوعی OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کنند، بپردازد. با استناد به بیانیه منتشر شده توسط این شرکت، یوتیوب قصد دارد ضمن ارائه طیف وسیعی از محصولات و قابلیت‌های جدید خود، بستری برای پشت سر گذاشتن چارچوب‌های کلیشه‌ای فعلی در بیان خلاقانه را برای کاربران مستقل خود فراهم سازد.

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

هوش مصنوعی Dream Screen در یوتیوب

به تازگی، یوتیوب از قابلیت Dream Screen رونمایی کرد. در حال حاضر، این قابلیت تنها به ویدیو‌های بخش “Shorts” یوتیوب راه پیدا کرده است. به‌طور کلی، یوتیوب از عبارت “Shorts” برای ویدیو‌های کوتاه (کمتر از 60 ثانیه‌ای) ضبط شده در حالت عمودی، استفاده می‌کند. بنا به ادعای این شکرت، حالا دو میلیارد از اعضاء ماهانه یوتیوب، به‌صورت روزانه از ویدیو‌های بخش “Shorts” در مجموع 70 میلیارد نوبت بازدید می‌کنند.

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

از همین رو، قابلیت Dream Screen به صورت آزمایشی در این پلت‌فرم محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو، فعالیت خود را آغاز کرده است. یوتیوب در بیانه خود اظهار داشت:

اکنون خالقان آثار ویدیویی قادرند تا به آسانی و با تایپ کردن ایده مد نظر خود، از هوش مصنوعی Dream Screen درخواست کنند تا تصاویر/ویدیو‌های پس‌زمینه جدید و جذابی را برای محتوای ویدیویی از پیش تولید شده، خلق کند و پس‌زمینه جدید را با تصاویر/ویدیو پس‌زمینه فعلی، جایگزین نماید.

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

به عنوان مثال، در صورتی که کاربران به بهره‌گیری از تصاویر/ویدیو‌های دلخواه مانند “فضا و کهکشان‌ها” یا “جنگل‌های سرسبز و مسحور‌کننده” و جایگزینی آن با پس‌زمینه فعلی ویدیو ضبط شده، تمایل داشته باشند، این ابزار قادر است تا با استفاده از قابلیت یکپارچه‌سازی موجود در هوش مصنوعی، این تغییرات را روی محتوای مورد نظر کاربر اعمال نماید.

به گفته یوتیوب، کاربران در هنگام استفاده از این ابزار جدید برای ویدیو‌های “Shorts” با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نخواهد بود و قادرند تا با استفاده از تنظیمات خارق‌العاده Dream Screen و قدرت بی‌انتها رؤیا‌پردازی، طیف وسیعی از محتوا‌های ویدیویی مورد علاقه خود را خلق نمایند. شایان ذکر است که در ابتدا، این ابزار جدید تنها برای خالقان منتخب یوتیوب فعال می‌شود و پس از آغاز سال میلادی جدید، این قابلیت جدید در اختیار سایر کاربران نیز قرار خواهد گرفت.

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

علاوه بر این یوتیوب قصد دارد تا با ادغام این ابزار با قابلیت‌های بعدی خود، به کاربران اجازه دهد تا با تایپ کردن یک ایده جدید در هوش مصنوعی خود، به ترکیبی ایده‌آل و خلاقانه از ویدیوهای جدید یا ریمیکسی از ویدیو‌های قبلی برای ساخت یک ویدیوی جدید دست یابند. همچنین، یوتیوب در تلاش است تا با انتشار یک اپلیکیشن موبایل جدید به نام “YouTube Create” به رفع چالش‌های رایج در ویرایش و ساده‌سازی فرآیند‌های تولید محتوای ویدیویی در گوشی‌های هوشمند بپردازد.

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

اگرچه، در حال حاضر، این اپلیکیشن در حال طی کردن مراحل آزمایشات بتا می‌باشد، اما ساکنان برخی از کشور‌های منتخب می‌توانند تا به صورت رایگان از این اپلیکیشن در گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خود بهره ببرند.

همچنین مطالعه کنید
اپلیکیشن هوش مصنوعی Gemini گوگل به مناطق جغرافیایی بیشتری پا می‌گذارد!

به گفته یوتیوب، این اپلیکیشن عملکرد خود را فارغ از مدت زمان ویدیو (کوتاه یا بلند) ارائه می‌دهد و این مسئله، بستر “تمرکز کردن روی جنبه‌های مورد علاقه” را برای به خالقان محتوا‌های ویدیویی فراهم می‌سازد. برخی از عملکرد‌های اپلیکیشن YouTube Create عبارتند از:

  • ویرایش و برش دقیق ویدیو‌ها
  • فعال‌سازی قابلیت زیرنویس/متن تشریحی روی ویدیو (به صورت خودکار)
  • قابلیت‌های صدا‌گذاری و دسترسی به کتابخانه‌های موسیقی فاقد کپی رایت (همراه با قابلیت تطبیق آهنگ با ویدیو)
  • دسترسی به کتابخانه متنوعی از فیلتر‌ها، افکت‌های رنگی و حرکتی (ترانزیشن‌ها)

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

شایان ذکر است که پس از انتشار این اپلیکیشن، کاربران دیگر به استفاده از نرم‌افزار‌های سنگین و پیچیده تدوین ویدیو نیازی نخواهند داشت و قادرند تا تنها با استفاده از گوشی موبایل یا تبلت خود به راحتی به تدوین محتوا‌های ویدیویی مورد نظر خود بپردازند. علاوه بر این، یوتیوب بر نقش هوش مصنوعی در توانمند‌سازی هر چه بیشتر خالقان محتوا برای استفاده موثرتر از ابزارها تاکید می‌کند. به گفته یوتیوب این ابزار به آن‌ها کمک می‌کند تا به ایده‌های تازه و مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنند.

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

بینش‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی

همان طور که پیش‌تر نیز مطرح شد، این پلت‌فرم در تلاش است تا در سال آینده به صورت عملی، از هوش مصنوعی مولد به منظور بهبود “ایده‌ها و طرح‌های اولیه” محتوا‌های ویدیویی؛ بهره ببرد. این ابزار مجهز به هوش مصنوعی، با ارائه بینش‌های شخصی‌سازی شده برای هر کانال یوتیوبی، به خالقان محتوا در روند ساخت یک محتوای ویدیویی کمک خواهد کرد.

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

یوتیوب در ادامه اظهارات خود اشاره کرد که:

به تازگی، ما این ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را با کمک خالقان محتوای ویدیویی در استودیوی یوتیوب آزمایش کردیم. طبق نظرسنجی صورت گرفته شده، بیش از 70% افراد شرکت‌کننده در این آزمایش، این ابزارها را در توسعه و آزمایش ایده‌های خلق محتوای ویدیویی مفید دانستند.

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

علاوه بر این، یوتیوب قصد دارد تا در سال آینده، یک ویژگی جستجوی کمکی را برای کتابخانه “Creator Music” راه‌اندازی کند. این ویژگی به خالقان محتوای ویدیویی این امکان را می‌دهد تا به راحتی به موسیقی‌های مناسب و مرتبط با ویدیو خود، دسترسی داشته باشند. در این قابلیت جدید، کاربران ضمن ارائه یک شرح کلی از محتوای خود، می‌توانند لیستی از موسیقی‌های مقرون به صرفه پیشنهاد شده توسط هوش مصنوعی را مشاهده نمایند و از موسیقی‌های پیشنهادی در آثار خود بهره ببرند.

همچنین، این شرکت قصد دارد تا در آینده‌ای نه چندان دور، Aloud را به یوتیوب بیاورد. Aloud یک ابزار دوبله مبتنی بر هوش مصنوعی است که به سازندگان اجازه می‌دهد تا محتوای خود را به زبان‌های مختلف دوبله کنند. به گفته یوتیوب، Aloud به خالقان آثار ویدیویی کمک می‌کند تا با عبور از مرز‌های جغرافیایی و موانع زبانی؛ به طیف گسترده‌تری از مخاطبان در سراسر جهان دست پیدا کنند.

هوش مصنوعی به یوتیوب راه پیدا خواهد کرد!

یوتیوب در ادامه بیانه خود ذکر کرد:

ما چشم‌انداز بسیار روشنی را برای آینده یوتیوب تصور می‌کنیم و از اینکه توانسته‌ایم تا با استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی، به رؤیای دیرینه خالقان محتوا، جامه حقیقت بپوشانیم خرسندیم و مشتقانه منتظریم تا در آینده‌ای نه چندان دور، محتوا‌های خلاقانه و بسیار جذابی را در بستر یوتیوب مشاهده کنیم.

منبع: InterestingEngineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>