Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

iOS 18 احتمالاً ظاهر VisionOS هدست واقعیت مجازی را قرض می‌گیرد!

جزییات طراحی iOS 18 فاش شد؛ شباهت زیاد به VisionOS اپل!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل از سیستم عامل iOS 18 در اولین روز کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (10 ژوئن/ 21 خرداد) رونمایی خواهد کرد. با استناد به شایعات منتشرشده، انتظار می‌رود جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون تغییرات چشمگیری را در بخش طراحی رابط کاربری تجربه کند. همچنین به ادعای برخی از افشاگران حوزه تکنولوژی، اپل در بازطراحی رابط کاربری iOS 18 در تلاش است ظاهر این رابط کاربری را حد زیادی به سیستم‌عامل تعبیه‌شده بر روی هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو، یعنی VisionOS، نزدیک کند.

روز گذشته یک منبع ناشناس ضمن ارسال تصویری از قالب قاب آیفون به وب‌سایت MacRumors (که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید)، ترسیمی احتمالی از رابط کاربری iOS 18 را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. در حالیکه این منبع ناشناس مدعی است این تصویر را از یک مهندس نرم‌افزار در بخش سیستم‌عامل iOS دریافت کرده است، اما با توجه به عدم تایید رسمی این خبر توسط اپل، تمامی اظهارات مطرح‌شده توسط این منبع در حد حدس و گمان باقی می‌مانند.

به ادعای این منبع، اپل در تلاش است یک ابزار اختصاصی طراحی اپلیکیشن را در سیستم عامل iOS 18 بگنجاند. در صورت صحت این گمانه‌زنی، امکان طراحی بصری اپلیکیشن‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر اکسچ (Sketch) و ادوبی فوتوشاپ (Photoshop) در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. در حالیکه در حال حاضر تمامی این اخبار در سطح گمانه‌زنی قرار دارند، اما تصویر ارائه‌شده توسط این منبع با شایعات پیشین که از اعمال تغییرات بصری الهام‌گرفته‌شده از سیستم عامل VisionOS در رابط کاربری iOS 18 خبر می‌دادند، انطباق دارد.

همچنین مطالعه کنید
نوکیا PureView 9 آپدیت اندروید 11 را دریافت نخواهد کرد!

این در حالی است که مارک گورمن (خبرنگار نشریه بلومبرگ) بر این باور است که در سال جاری میلادی، اپل تغییراتی بنیادین را در طراحی iOS اعمال نمی‌کند و عناصر الهام‌گرفته‌شده از سیستم عامل VisionOS احتمالاً تمامی بخش‌های رابط کاربری iOS 18 را به صورت 100 درصدی دگرگون نخواهند کرد.

iOS 18 احتمالاً ظاهر VisionOS هدست واقعیت مجازی را قرض می‌گیرد!
طراحی VisionOS

در حالت کلی، سیستم عامل VisionOS دارای طراحی بصری شفاف و دکمه‌های شیشه‌ای با لبه‌های بازتابنده است و زبان طراحی آن شباهت بسیار زیادی به ویندوز اِرو (Windows Aero/ زبان طراحی که برای نخستین بار در سیستم عامل ویندوز ویستا مایکروسافت رؤیت شد) دارد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>