Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید 15 چه زمانی منتشر می‌شود؟

نسخه نهایی اندروید 15 چه زمانی منتشر می‌شود؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل نسخه‌های اولیه از اندروید 15 خود را تاکنون منتشر کرده است و جدیدترین نسخه و اولین بتای این سیستم‌عامل هم‌اکنون در دسترس کاربران گوشی‌های سری پیکسل 6، پیکسل 7، پیکسل 8 و همچنین پیکسل فولد و تبلت پیکسل قرار دارد و به‌صورت دستی قابل دانلود است. در صورتی که یک دستگاه پیکسل گوگل ندارید، می‌توانید از سیستم 64 بیتی با شبیه‌ساز اندروید در Android Studio استفاده کنید.

مطابق رسم همیشگی گوگل، این کمپانی جدول زمانی انتشار اندروید 15 را نیز مشخص کرده است که شباهت زیادی به روند انتشار اندروید 13 و اندروید 14 دارد.

جدول زمانی انتشار اندروید 15

اندروید 15 چه زمانی منتشر می‌شود؟

همان‌طور که در تصویر بالا می‌توانید مشاهده کنید، جدول زمانی انتشار اندروید 15 با آن‌چه که سال گذشته و با اندروید 14 دیدیم مطابقت دارد. اکنون که اولین و دومین نسخه‌های پیش‌‎نمایش توسعه‌دهندگان منتشر شده، اولین نسخه‌ی بتا و آزمایشی اندروید 15 قبل از انتشار بتای دوم در ماه مِه سال جاری میلادی در دسترس قرار گرفته است. با توجه به قابل دسترسی بودن نسخه‌ی بتا برای کاربران معمولی، حالا عده‌ی بیشتری بدون نیاز به نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهنده می‌توانند اولین تجربه‌ی خود با اندروید 15 را به‌دست آورند.

همچنین مطالعه کنید
اپل قصد ساخت اپل واچ سازگار با اندروید را داشته است!

پس از چند نسخه‌ی بتا، جدیدترین سیستم‌عامل گوگل در ژوئن تا ژوئیه به ثبات پلتفرم نزدیک می‌شود و بعد از آن شاهد انتشار نسخه‎‌ی نهایی خواهیم بود. اگرچه گوگل به ماه انتشار نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۵ اشاره نکرده است، اما این نسخه احتمالاً در ماه اکتبر سال جاری (مهر و آبان) و در کنار سری پیکسل 9 منتشر خواهد شد. دلیل اصلی این باور به انتشار همزمان اندروید ۱۴ با عرضه‌ی گوشی‌های سری پیکسل 8 برمی‌گردد.

طبیعتاً و همان‌طور که انتظار می‌رود، انتشار اندروید 15 برای گوشی‌های پیکسل مقدم بر سایر برندها خواهد بود. سامسونگ و سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی نیز باید تقریباً همزمان با انتشار نهایی اندروید ۱۵ به اعلام جزئیات مربوط به انتشار آن برای دستگاه‌های خود بپردازند.

تاریخ انتشار نسخه‌های فعلی اندروید ۱۵ را می‌توانید در ادامه بررسی کنید:

  • ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ (۲۷ بهمن ۱۴۰۲): انتشار نسخه‌ی اول پیش‌نمایش توسعه‌دهنده
  • ۲۱ مارس ۲۰۲۴ (۲ فروردین ۱۴۰۳): انتشار نسخه‌ی دوم پیش‌نمایش توسعه‌دهنده
  • ۱۱ آوریل ۲۰۲۴ (۲۳ فروردین ۱۴۰۳): انتشار نسخه‌ی اول بتا

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>