Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید 15 طلسم نرخ فریم پیش‌فرض بازی‌های ویدیویی را می‌شکند!

اندروید 15 طلسم نرخ فریم پیش فرض بازی های ویدیویی را می‌شکند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پس از انتشار دومین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 15 علاقه‌مندان به دنبال ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید نسخه بعدی این سیستم عامل محبوب هستند. در تازه‌ترین کشف به‌دست‌آمده پس از بررسی کدهای این نسخه، میشال رحمان (خبرنگار مشهور حوزه تکنولوژی) از وجود تنظیمات جدیدی برای غیرفعال‌سازی محدودیت نمایش تصاویر در هنگام اجراء بازی‌های ویدیویی (60 فریم بر ثانیه) خبر داد. اما این ویژگی چه مزایایی را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی علاقه‌مند به گیمینگ به همراه دارد؟

اجراء بازی‌های ویدیویی و گیمینگ همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل گیمرها برای انتخاب گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید بوده و به همین سبب اکثر توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی، یک نسخه سازگار با سیستم عامل اندروید از بازی‌های محبوب خود را در دسترس علاقه‌مندان گیمینگ قرار داده‌اند. با این حال به دلیل اعمال محدودیت نرخ فریم پیش‌فرض 60 هرتزی در سیستم عامل اندروید، میزان قدرتمند بودن سخت‌افزارهای تعبیه‌شده بر روی گوشی (خواه یک گوشی پرچم‌دار یا شبه‌پرچم‌دار خواه یک گوشی گیمینگ) در شرایط عادی هیچ‌گونه تفاوتی در اجراء بهتر، واقع‌گرایانه و روان‌تر بازی‌های ویدیویی ایجاد نکرده و اغلب گیمرهای حرفه‌ای برای کسب نتیجه دلخواه خود به ناچار به اعمال برخی از تنظیمات (به صورت دستی) روی می‌آورند.

اکنون به لطف یک قابلیت جدید گنجانده‌شده در دومین نسخه پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 15، به نظر می‌رسد این محدودیت مرتفع شده و انتظار می‌رود پس از انتشار نسخه نهایی اندروید 15 برای عموم، کاربران ضمن به‌کارگیری از حداکثر پتانسیل‌های سخت‌افزاری دستگاه خود قادر به اجراء بازی‌های مورد علاقه خود با کیفیت دلخواهشان باشند.

همچنین مطالعه کنید
این گوشی های پرچمدار سامسونگ، هوش مصنوعی گلکسی را دریافت می‌کنند

در حال حاضر این قابلیت جدید در بخش Developer Options (قابل دستیابی از طریق چندین نوبت ضربه زدن روی بیلد نامبر نرم‌افزار گوشی) دومین نسخه پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 15 و در دسترس توسعه‌دهندگان بازی (به منظور توسعه و آزمایش بهتر بازی‌های ویدیویی) قرار دارد. از این رو توسعه‌دهندگان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از این تنظیمات جدید قفل نرخ فریم پیش‌فرض قابل اجراء در بازی‌های ویدیویی (60 فریم در ثانیه) را باز کرده و در صورت پشتیبانی سایر قطعات سخت‌افزاری دستگاه خود با تنظیمات مورد نظرشان، بازی مورد علاقه خود را با نرخ فریم بیش از 60 فریم بر ثانیه اجراء نمایند.

علاوه بر این از آنجایی که متغییرهای بسیار زیادی بر روی نرخ فریم دریافتی از بازی تاثیر می‌گذارند، در صورتیکه در حال حاضر گوشی شما در اجرای بازی‌های فشرده با سرعت 60 فریم بر ثانیه مشکل دارد، غیرفعال کردن نرخ فریم پیش‌فرض اندروید معجزه‌ای را برای شما رقم نخواهد زد!

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>