Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید 15 ممکن است غیرفعال کردن بلوتوث را سخت تر کند!

اندروید 15 ممکن است غیرفعال کردن بلوتوث را سخت تر کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

چندین سال پیش زمانی وجود داشت که بسیاری از ما اگر از بلوتوث استفاده نمی‌کردیم، آن را خاموش می‌کردیم. بلوتوث به اندازه امروز یک ابزار ضروری نبود و برخی از کاربران تصور می‌کردند که باتری گوشی آنها را خالی می‌کند. اما امروزه اکثر کاربران به دلیل اتصال هدفون‌های بی‌سیم و ساعت‌های هوشمند، بلوتوث را همیشه روشن نگه می‌دارند و با ضروری‌تر شدن این فناوری، گوگل ممکن است خاموش کردن آن را سخت‌تر کند.

همانطور که توسط وبسایت Android Authority کشف شده است، گوگل ممکن است یک ویژگی “روشن شدن خودکار بلوتوث (Bluetooth auto-on)” را به آپدیت آینده اندروید 15 اضافه کند. وجود یک رشته کد در نسخه بتای اندروید حاکی از وجود گزینه “فردا به‌طور خودکار دوباره روشن می‌شود” در نسخه جدید سیستم‌عامل گوگل است. البته احتمالاً این ویژگی اجباری نخواهد بود و اگر می‌خواهید بلوتوث را به‌طور کامل خاموش کنید، احتمالاً می‌توانید این کار را انجام دهید.

در حالیکه ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد این ویژگی نداریم، اما احتمالاً این یک مرحله مقدماتی برای شبکه Find My Device گوگل است. گوگل فناوری محلی‌سازی شبکه خود را برای رقابت با سرویس Find My اپل عرضه خواهد کرد. Find My Device از بلوتوث برای شناسایی دستگاه‌های مجاور و گزارش ناشناس موقعیت مکانی آنها به سرورهای گوگل استفاده می‌کند. Find My Device زمانی که گوشی‌ها بلوتوث خاموش دارند کاربرد کمتری دارد، بنابراین برای اینکه آن‌طور که گوگل می‌خواهد کار کند، کاربران باید بلوتوث دستگاه را فعال کنند.

اندروید 15 ممکن است غیرفعال کردن بلوتوث را سخت تر کند!

توجه داشته باشید که اپل نیز از ویژگی “روشن شدن خودکار بلوتوث” برای تقویت شبکه ردیابی خود استفاده می‌کند. اگر بلوتوث را در آیفون غیرفعال کنید، بعد از یک روز دوباره روشن می‌شود. این اتفاق همچنین هنگام غیرفعال کردن وای‌فای در آیفون رخ می‌دهد، به این دلیل گوگل ممکن است ویژگی “روشن شدن خودکار وایفای (Wi-Fi auto-on)” را نیز در آینده معرفی کند.

همچنین مطالعه کنید
انتشار به‌روزرسانی OxygenOS 13.1 برای وان پلاس 11 و مدل‌ های قدیمی‌ تر

“روشن شدن خودکار بلوتوث” هنوز در پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 15 وجود ندارد، اگرچه ممکن است گوگل در تلاش باشد تا آن را تکمیل کرده و در نسخه بتا آینده راه‌اندازی کند. این ویژگی می‌تواند به نسخه‌های قبلی اندروید نیز برسد. با توجه به رایج بودن محصولاتی مانند هدفون‌های بی‌سیم و ساعت‌های هوشمند، به ندرت پیش می‌آید که شخصی بلوتوث را در گوشی‌های اندرویدی خود خاموش کند، اما برخی از کاربران بدون شک ترجیح می‌دهند بلوتوث را غیرفعال نگه دارند.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>