Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

در دومین نسخه بتا سیستم عامل Nothing OS 2.5 منتظر چه تغییراتی باشیم؟

در دومین نسخه بتا سیستم عامل Nothing OS 2.5 منتظر چه تغییراتی باشیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

رابط نورپردازی گلیف (Glyph/مجموعه‌ای چندصد عددی از LEDهایی که با دریافت نوتیفیکشن در گوشی، می‌درخشند) به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی‌های ناتینگ فون 1 و ناتینگ فون 2 به شمار می‌آیند. در حالی که گروهی از کاربران بر این باورند که گلیف گوشی در واقع کمک خاصی به آن‌ها نمی‌کند، اما کمپانی ناتینگ همچنان به ارتقاء این قابلیت تزئینی ادامه می‌دهد.

کمپانی ناتینگ در به‌روزرسانی نسخه بتا جدید سیستم‌عامل Nothing OS 2.5 خود، سازگاری برنامه گلیف را بهبود می‌بخشد. در این به‌روزرسانی، در صورتی که کاربر در برنامه تقویم گوگل (گوگل کلندر/ Google Calendar) تغییراتی را اعمال کند، گلیف گوشی ناتینگ فون 2 به یک تایمر تبدیل خواهد شد!

مشابه با اولین نسخه بتا، دومین نسخه بتا سیستم عامل Nothing OS 2.5 نیز مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 است. این به‌روزرسانی (که در حال حاضر به صورت آزمایشی در دسترس داوطلبان و کاربران گوشی ناتینگ فون 2 قرار داده شده است) اغلب به اصلاح نواقص موجود در اولین نسخه بتا Nothing OS 2.5 می‌پردازد. با این حال، برخی قابلیت‌ها و تغییرات جدید (مانند تغییرات در گلیف گوشی) نیز به نسخه بتا 2 اضافه شده‌اند.

در دومین نسخه بتا سیستم عامل Nothing OS 2.5 منتظر چه تغییراتی باشیم؟

چگونه گلیف ناتینگ فون 2 را به تایمر تبدیل کنیم؟

اگر پیش‌تر به‌روزرسانی جدید نسخه بتا Nothing OS 2.5 را نصب و اجراء کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که مهم‌ترین قابلیت جدید این نسخه به عملکرد گلیف مربوط است. در این به‌روزرسانی، رویدادهای گوگل کلندر با گلیف همگام‌سازی می‌شوند و کاربران می‌توانند با تنظیم یادآور رویدادها (Reminders) و اعلان‌ها (Notifications) در تقویم گوگل، یک شمارش معکوس 5 دقیقه‌ای را نیز تنظیم نمایند.

علاوه بر هم‌گام‌سازی گلیف با برنامه گوگل کلندر، کمپانی ناتینگ “تایمرهای از پیش تعیین شده، انیمیشن‌های جدید (در هنگام استفاده از ارتباطات میدان نزدیک یا همان NFC) و بهبودهای کنترل مبتنی بر ژست” را به این به‌روزرسانی اضافه کرده است. به عنوان مثال، اکنون کاربران می‌توانند به صورت مستقیم از صفحه قفل (بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی) به تایمرهای فعال در گلیف و تنظیمات سریع گوشی خود دسترسی داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید
عرضه جهانی گوشی نوا 9 اس‌ای (nova 9 SE) هواوی آغاز شد

سایر قابلیت‌های دومین نسخه بتا Nothing OS 2.5

همان طور که پیش‌تر نیز مطرح شد، دومین نسخه بتا Nothing OS 2.5 علاوه بر نورپردازی چشمگیر، تغییرات دیگری را نیز دریافت کرده است. اکنون، قابلیت “ژست پیش‌بینی‌کننده برگشتی اندروید 14” روی اغلب برنامه‌های گوشی ناتینگ فون کار می‌کند و کاربران این گوشی‌ها قادرند اکشن‌های بیشتری را با دو بار فشار دادن دکمه پاور، اجراء کنند. نکته قابل توجه این مسئله است که پس از نصب این به‌روزرسانی، اکشن باتن گوشی‌های ناتینگ (در مقایسه با دکمه اکشن گوشی‌های آیفون) عملکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش می‌گذارند.

در دومین نسخه بتا سیستم عامل Nothing OS 2.5 منتظر چه تغییراتی باشیم؟

علاوه بر این، در سراسر رابط کاربری (UI) تغییرات جزئی مانند “طراحی مجدد نوارهای وضعیت (Status Bar) و آیکون‌ها (نمادها)” صورت گرفته است و در این به‌روزرسانی سیستم‌عامل، رابط کاربری نیز تا حدودی تغییر پیدا کرده است.

با استناد به شایعات مطرح شده، تا ماه دسامبر (اواخر آذر-اوایل دی ماه) نسخه پایدار سیستم عامل Nothing OS 2.5 به گوشی‌های ناتینگ فون 2 راه خواهد یافت. با این حال کمپانی ناتینگ، اطلاعات بیشتری در رابطه با انتشار نسخه سوم و چهارم بتا (برای عموم) پیش از انتشار نسخه پایدار و زمان انتشار سیستم‌عامل اندروید 14 برای ناتینگ فون 1 را ارائه نکرده است.

منبع: Nextpit و Techibeereview

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>